چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

طرز تهیه چند دمنوش مناسب برای زمستان + خواص

  • کد خبر: ۱۹۵۴۱۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
طرز تهیه چند دمنوش مناسب برای زمستان + خواص
در روز‌های سرد پاییز و زمستان بیش از هرچیز دیگری یک فنجان دمنوش داغ می‌تواند بدن انسان را از ویروس‌های این فصل دور کند.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از روز‌های طولانی مدت که زندگی‌هایمان با کرونا گره خورده خورده بود، امروز با بدن‌هایی که کمی ضعیف‌تر از پیش از دوران کروناست حضور ویروس‌هایی از جمله آنفلوآنزا و سرماخوردگی را بیش از پیش در این فصل احساس می‌کنیم. شاید بهتر باشد کمی از درمان‌های شیمیایی و مصرف خودسرانه آن‌ها فاصله بگیریم و به دمنوش‌های خانگی که عوارضی هم ندارد روی بیاوریم.

اینجا طرز تهیه چند دمنوش مناسب برای پاییز، زمستان و ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را بررسی می‌کنیم.

دمنوش گل بنفشه: برای درمان سرفه‌های خشک می‌توان از دمنوش گل بنفشه استفاده کرد، این گل مزه بسیار خوبی دارد و به صورت شربت دارویی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد، به این دمنوش می‌توان گل سرخ را هم اضافه کرد.

دمنوش گل نیلوفر: با توجه به سرمای زمستان و خشکی پوست، دمنوش گل نیلوفر برای رهایی از خشکی پوست توصیه می‌شود فقط کافی است گل نیلوفر را کمی دم کرده و میل کنید.

دمنوش زنجبیل؛ برای سرماخوردگی بسیار موثر و مناسب است، زنجبیل تازه را به میزان یک قاشق غذاخوری در ظرفی مناسب رنده کنید، سپس با آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و داخل صافی ریخته و تفاله آن را بگیرید، این دمنوش بدن را به یک بخاری سیار تبدیل کرده و از ویروس‌های سرماخوردگی در امان نگه می‌دارد. زنجبیل به نوعی پیشگیری کننده قوی برای سرماخوردگی است، از این نوشیدنی در مناطق خیلی سرد یا برای افرادی که بدن‌شان ایمنی کمتری دارد، استفاده می‌شود. همچنین با مصرف دمنوش گشنیز می‌توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید، حتی نوشیدن این دمنوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می‌برد و در عرض دو روز حال تان خوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا مخلوط چای کوهی ۵ قاشق غذاخوری، گل ختمی ۵ قاشق غذاخوری، آویشن شیرازی یک قاشق چایخوری را در یک قوری آبجوش دم کنید و این دمنوش را طی زمان ابتلا به‌صورت روزانه مصرف کنید.

دمنوش نعنا: برگ‌های سبز نعناع دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدویروسی و ضدسرطانی فراوانی هستند. از این‌رو، مصرف دمنوش نعناع در روز‌های سرماخوردگی به کاهش سطح التهاب در بدن، تقویت سیستم ایمنی و تسکین گلودرد کمک می‌کند. اگر می‌خواهید که از خواص بی‌نظیر نعناع برای تسکین گلودرد بهره‌مند شوید، می‌توانید برگ‌های تازه نعناع را کمی بکوبید تا عصاره آن خارج شود. سپس مانند چای سیاه، این برگ‌های کوبیده را همراه با آب نسبتا جوش دم کنید و دمنوش نهایی را با یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید. ترکیب دمنوش نعناع و عسل، یک ترکیب بسیار باکیفیت و عالی برای تسکین گلودرد خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->