فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

سینما‌های خراسان رضوی در آبان ماه چقدر فروش داشتند؟

  • کد خبر: ۱۹۶۱۸۲
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
سینما‌های خراسان رضوی در آبان ماه چقدر فروش داشتند؟
رکورد گیشه سینماهای خراسان رضوی در دوران پساکرونا شکست.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های خراسان رضوی پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین دوران خود از ابتدای شروع کرونا را در آبان ماه امسال پشت سرگذاشتند. در این ماه بیست فیلمی که روی پرده سینما‌ها رفتند، توانستند در مجموع با همراه کردن ۴۸۰ هزار و ۵۰ مخاطب، فروشی معادل ۱۹ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان را رقم بزنند.

میزان زیادی از این فروش همچنان متعلق به فیلم‌های کمدی است و آثار اجتماعی توفیق چندانی در گیشه نداشته اند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که برخی از مهم‌ترین فیلم‌های اجتماعی روی پرده، اکرانشان را از نیمه دوم آبان ماه آغاز کردند؛ از این رو نمی‌توان فروش آن‌ها را با آثاری که یک ماه کامل درحال اکران بودند، مقایسه کرد. آنچه در ادامه می‌خوانید مروری است بر وضعیت گیشه فیلم‌های مختلف و میزان استقبال مخاطب از آن‌ها در آبان ماه.

«هتل»، انتخاب اول مشهدی‌ها

«هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی، دو عامل اولیه و تأثیرگذار در جذب مخاطب را دارد؛ اول ژانر کمدی و دوم بهره گیری از بازیگرانی که تنها نامشان می‌تواند مخاطبان زیادی را به سینما‌ها بکشاند. پژمان جمشیدی و محسن کیایی دو بازیگر اصلی «هتل» هستند؛ دو بازیگری که پیش ازاین در فیلم هایی، چون «دینامیت» و «لونه زنبور» با یکدیگر هم بازی و تجربه موفقی در گیشه ثبت کرده بودند. «هتل» شاید از نظر بیشتر منتقدان فیلم خوبی نباشد، اما از آغاز اکرانش با استقبال مردم کشور و مشهد روبه رو شده است، به طوری که برای دومین ماه متوالی با ۱۱ میلیارد تومان فروش در صدر جدول فروش قرار گرفته است.

«فسیل» از «بچه زرنگ» جا ماند

چند سالی می‌شود که هنرمندان کشورمان توانسته اند با ساخت پویانمایی‌هایی باکیفیت، اعتماد مخاطب کودک و نوجوان را جلب کنند و آن‌ها را به سینما‌ها بکشانند. جدیدترین پویانمایی اکران شده در سینما‌های کشور «بچه زرنگ» نام دارد که سومین انیمیشن سینمایی «گروه هنر پویا» بعد از «شاهزاده روم» و «فیلشاه» محسوب می‌شود.

این اثر به تهیه کنندگی حامد جعفری، مهرماه در رتبه سوم جدول فروش استان قرار داشت، اما در آبان توانست با افزایش فروش یک میلیاردی، فیلم پرمخاطب «فسیل» را پشت سر بگذارد و رتبه دوم را به دست آورد. به نظر می‌رسد اکران «بچه زرنگ»، هم زمان با بازگشایی مدارس نیز در فروش خوب این پویانمایی تأثیرگذار بوده است.

فروش خوب فیلم سینماگر مشهدی

«گیج گاه» (اولین ساخته بلند عادل تبریزی، سینماگر مشهدی) که از ۱۲ مهر روی پرده سینما‌های استان رفته، در دومین ماه اکرانش در جذب مخاطب توفیق خوبی داشته است و با صعود سه پله‌ای در رتبه چهارم قرار گرفته است.

این فیلم کمدی که داستانش در دهه ۶۰‌ می‌گذرد، فضایی متفاوت با دیگر آثار کمدی سینمای ایران دارد و در آن بازیگرانی، چون حامد بهداد، سروش صحت، امیرحسین رستمی و بهرنگ علوی به ایفای نقش می‌پردازند؛ موضوعی که در روز‌های گذشته درباره این فیلم در فضای مجازی جلب توجه کرده، حضور تبریزی در خیابان‌های تهران، برای تبلیغ سینه به سینه فیلمش است؛ اقدامی که واکنش‌های مثبت بسیاری از مردم و هنرمندان را به همراه داشته‌است.

«عامه پسند»، پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی

بعد از رتبه‌های پنجم و ششم جدول فروش که به ترتیب به فیلم کمدی «شهر هرت»، ساخته کریم امینی و فیلم کودک و نوجوان «نارگیل ۲» به کارگردانی داوود اطیابی اختصاص دارد، فیلم «عامه پسند»، ساخته سهیل بیرقی، قرار گرفته است؛ فیلمی که می‌توان از آن به عنوان پرفروش‌ترین اثر اجتماعی ماه آبان یاد کرد. «عامه پسند» بعد از گذشت چهار سال از نخستین اکرانش در سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۱۷ آبان امسال روی پرده رفت.

همچون «من» و «عرق سرد»، دو اثر قبلی بیرقی، زنان محوریت این فیلم هستند. استقبال از این فیلم در حالی صورت گرفته است که گروه عوامل تولید «عامه پسند»، به دلیل ممنوع الکاری دو بازیگر زن «فیلم»، برای تبلیغات با محدودیت‌های فراوانی روبه رو هستند.

«جوجه تیغی»، شگفتی ماه آبان

«جوجه تیغی» به کارگردانی مستانه مهاجر را می‌توان شگفتی جدول فروش آبان دانست؛ فیلمی که تنها در شش روز ۱۹۰ میلیون تومان فروخته و در رتبه هشتم جدول فروش قرار گرفته است. «جوجه تیغی» نخستین تجربه مهاجر در عرصه کارگردانی است. او پیش ازاین، تدوین ده‌ها فیلم سینمایی از کارگردانان سرشناس سینمای ایران را بر عهده داشته است. مهاجر در این اثر به سراغ روایتی طنز -درباره جوانی که پیشنهادی عجیب، گذشته و آینده اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد- رفته است. از بازیگران آن هم می‌توان به حامدی کمیلی، پانته آ پناهی ها، پژمان بازغی و نازنین بیاتی اشاره کرد.

اثر منوچهر هادی در جایگاه نهم

«حدود ۸ صبح»، جدیدترین فیلم منوچهر هادی، کارگردان پرکار سینما و نمایش خانگی، نیز از ۱۷ آبان روی پرده رفته است. این فیلم که برخلاف دو ساخته سینمایی اخیر هادی، فضایی اجتماعی دارد با فروش ۱۶۲ میلیون تومانی در رتبه نهم جدول فروش قرار دارد. «حدود ۸ صبح» براساس یک داستان واقعی و ملتهب ساخته شده است و خود این کارگردان در آن به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته است. در کنار او بازیگران دیگری، چون یکتا ناصر، کامبیز دیرباز و سارا رسول زاده نیز حضور دارند.

شکست «جنگل پرتقال»

«جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی، دیگر فیلم اجتماعی جدید سینماهاست که از ابتدای آبان روی پرده رفته است. این فیلم بعد از فیلم کمدی «هولیا» در جایگاه یازدهم جدول فروش قرار دارد. «جنگل پرتقال» با بازی سارا بهرامی و میرسعید مولویان اولین بار در چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست در سه رسته نامزد دریافت جایزه شود و نظر منتقدان را جلب کند، باوجوداین در اکران عمومی انتظارات را برآورده نکرده و در طول یک ماه کمتر از ۳ هزار نفر در سینما‌های خراسان رضوی تماشاگر داشته است.

«سرهنگ ثریا»، در رتبه سیزدهم

«سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلا عاج و «آهو»، ساخته هوشنگ گلمکانی، دیگر فیلم‌هایی هستند که در آبان اکرانشان را آغاز کردند. «سرهنگ ثریا» با بازی ژاله صامتی، اولین بار در چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست برنده سیمرغ بلورین در بخش «گوهرشاد» شود؛ فیلمی که نگاهی متفاوت به پادگان اشرف، مقر سازمان منافقین، داشته است.

«سرهنگ ثریا» با فروش ۹۲ میلیون تومانی بعد از فیلم «اخت الرضا (س)»، ساخته سیدمجتبی طباطبایی، در رتبه سیزدهم قرار دارد. «آهو»، نخستین ساخته گلمکانی، منتقد شناخته شده سینما، هم که محصول سال ۱۳۹۹ است، جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده است. در این فیلم علی مصفا، رضا کیانیان و حامد کمیلی به ایفای نقش پرداخته اند. «زنبور کارگر»، «آهنگ دونفره»، «شماره ۱۰»، «بی مادر»، «ستاره بازی» و «آخرین تولد» دیگر فیلم‌های روی پرده در ماه گذشته بودند که به ترتیب رتبه‌های پانزدهم تا بیستم را در سینما‌های خراسان رضوی به دست آوردند.

رکورد گیشه در دوران پساکرونا شکست

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->