پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

عوارض پیمایش

  • کد خبر: ۱۹۶۴۴۵
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
عوارض پیمایش
همان طور که در جریان هستید نمایندگان مجلس تصویب کردند در بودجه سال ۱۴۰۳ از تمام وسایل نقلیه که در بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند به ازای هر کیلومتر پیمایش مسیر، عوارض دریافت شود.

همان طور که در جریان هستید نمایندگان مجلس تصویب کردند در بودجه سال ۱۴۰۳ از تمام وسایل نقلیه که در بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند به ازای هر کیلومتر پیمایش مسیر، عوارض دریافت شود.

شاید بعضی ناراحت شوند و بگویند: «آخه روی چه حساب، باید به ازای هر کیلومتر پیمایش، یک پولی تحت عنوان عوارض پرداخت کنیم؟»

در پاسخ باید گفت که خوشبختانه غیر از پیمایش فوق خیلی پیمایش‌ها هستند که بابتشان عوارض نمی‌دهیم.

مثلا در بودجه سال آینده از مسیر پیمایش اکسیژن در بدن، یعنی حفره بینی، حلق، نای و ریه عوارض دریافت نمی‌شود، این بدان معناست که بابت نفس کشیدن در سال آینده نیاز به پرداخت عوارض نیست و خلاصه تا آخر سال ۱۴۰۳‌ می‌توانید با خیال راحت نفس بکشید. اگر چه ممکن است برای بودجه سال ۱۴۰۴ تصویب شود که هم از دم و هم از بازدم، عوارض دریافت شود.

همچنین برای رفاه مردم در سال ۱۴۰۳، حتی بابت مسیر پیمایش غذا به معده و مسیر خروجی آن از معده هم عوارضی دریافت نمی‌شود.

البته این‌ها که گفتیم تنها پیمایش‌های بدون دادن عوارض نیست. علاوه بر موارد فوق خیلی وقت‌ها ما مسیری را پیمایش می‌کنیم تا یک جنسی بخریم و می‌بینیم خیلی گران است و باز دوباره پیمایش می‌کنیم می‌رویم یک مغازه دیگر تا شاید هزار تومان ارزان‌تر بتوانیم بخریم.

خوشبختانه حتی بابت یک قدم از این همه پیمایش عوارض نمی‌دهیم. همچنین مسیر پیمایش برای پیداکردن شیرخشک از این داروخانه به آن داروخانه و از آن داروخانه به یک داروخانه دیگر که معمولا مسیری خیلی طولانی است نیز مشمول پرداخت عوارض نیست.

مسیری را هم که پیمایش می‌کنیم تا به عنوان ارباب رجوع به اداره برسیم عوارض ندارد. داخل اداره هم مدام ما را از این اتاق به آن اتاق می‌فرستند که آن هم عوارض ندارد. تازه بعدش هم که به ما می‌گویند سیستم قطع است و فردا بیا و ما دوباره همان مسیر را به سمت خانه پیمایش می‌کنیم عوارض نمی‌پردازیم.

البته اگر با این همه نکات مثبت همچنان بابت عوارض پیمایش ناراحت هستید به شما یک ترفند یاد می‌دهیم که در آن نیازی به دادن عوارض نیست. آن هم این است که بدون وسایل نقلیه و فقط پیاده در بزرگراه‌ها حرکت کنید. این طوری با خیال راحت هر چند هزار کیلومتر هم خواستید در سال ۱۴۰۳‌ می‌توانید در بزرگراه‌ها قدم بزنید بدون اینکه بابت حتی یک متر پیمایش عوارض بدهید.

فقط حواستان باشد که این قدم زدن‌ها در بزرگراه‌ها را زودتر شروع کنید، چون ممکن است سال بعدترش علاوه بر وسایل نقلیه، از پیاده‌ها هم عوارض بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->