گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

عوارض پیمایش

  • کد خبر: ۱۹۶۴۴۵
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
عوارض پیمایش
همان طور که در جریان هستید نمایندگان مجلس تصویب کردند در بودجه سال ۱۴۰۳ از تمام وسایل نقلیه که در بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند به ازای هر کیلومتر پیمایش مسیر، عوارض دریافت شود.

همان طور که در جریان هستید نمایندگان مجلس تصویب کردند در بودجه سال ۱۴۰۳ از تمام وسایل نقلیه که در بزرگراه‌ها حرکت می‌کنند به ازای هر کیلومتر پیمایش مسیر، عوارض دریافت شود.

شاید بعضی ناراحت شوند و بگویند: «آخه روی چه حساب، باید به ازای هر کیلومتر پیمایش، یک پولی تحت عنوان عوارض پرداخت کنیم؟»

در پاسخ باید گفت که خوشبختانه غیر از پیمایش فوق خیلی پیمایش‌ها هستند که بابتشان عوارض نمی‌دهیم.

مثلا در بودجه سال آینده از مسیر پیمایش اکسیژن در بدن، یعنی حفره بینی، حلق، نای و ریه عوارض دریافت نمی‌شود، این بدان معناست که بابت نفس کشیدن در سال آینده نیاز به پرداخت عوارض نیست و خلاصه تا آخر سال ۱۴۰۳‌ می‌توانید با خیال راحت نفس بکشید. اگر چه ممکن است برای بودجه سال ۱۴۰۴ تصویب شود که هم از دم و هم از بازدم، عوارض دریافت شود.

همچنین برای رفاه مردم در سال ۱۴۰۳، حتی بابت مسیر پیمایش غذا به معده و مسیر خروجی آن از معده هم عوارضی دریافت نمی‌شود.

البته این‌ها که گفتیم تنها پیمایش‌های بدون دادن عوارض نیست. علاوه بر موارد فوق خیلی وقت‌ها ما مسیری را پیمایش می‌کنیم تا یک جنسی بخریم و می‌بینیم خیلی گران است و باز دوباره پیمایش می‌کنیم می‌رویم یک مغازه دیگر تا شاید هزار تومان ارزان‌تر بتوانیم بخریم.

خوشبختانه حتی بابت یک قدم از این همه پیمایش عوارض نمی‌دهیم. همچنین مسیر پیمایش برای پیداکردن شیرخشک از این داروخانه به آن داروخانه و از آن داروخانه به یک داروخانه دیگر که معمولا مسیری خیلی طولانی است نیز مشمول پرداخت عوارض نیست.

مسیری را هم که پیمایش می‌کنیم تا به عنوان ارباب رجوع به اداره برسیم عوارض ندارد. داخل اداره هم مدام ما را از این اتاق به آن اتاق می‌فرستند که آن هم عوارض ندارد. تازه بعدش هم که به ما می‌گویند سیستم قطع است و فردا بیا و ما دوباره همان مسیر را به سمت خانه پیمایش می‌کنیم عوارض نمی‌پردازیم.

البته اگر با این همه نکات مثبت همچنان بابت عوارض پیمایش ناراحت هستید به شما یک ترفند یاد می‌دهیم که در آن نیازی به دادن عوارض نیست. آن هم این است که بدون وسایل نقلیه و فقط پیاده در بزرگراه‌ها حرکت کنید. این طوری با خیال راحت هر چند هزار کیلومتر هم خواستید در سال ۱۴۰۳‌ می‌توانید در بزرگراه‌ها قدم بزنید بدون اینکه بابت حتی یک متر پیمایش عوارض بدهید.

فقط حواستان باشد که این قدم زدن‌ها در بزرگراه‌ها را زودتر شروع کنید، چون ممکن است سال بعدترش علاوه بر وسایل نقلیه، از پیاده‌ها هم عوارض بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->