پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

جنجال فروشنده ماسک های تقلبی در چهارراه میدان بار مشهد

  • کد خبر: ۱۹۶۴۷
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
جنجال فروشنده ماسک های تقلبی در چهارراه میدان بار مشهد
فروشنده ماسک‌های تقلبی با شلوغ بازی تلاش کرد مانع از توقیف کالاهایش توسط بازرسان شود
امیررضا وثوقی - «خون مردم را در شیشه کرده اید و در این اوضاع کمبود، ماسک‌ها را در اختیار مردم قرار نمی‌دهید و می‌خواهید با لات بازی بازرسان را بترسانید.» این جمله بخشی از صحبت‌های قاضی امید جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، در جریان بازرسی از فروشگاه‌های چهار راه میدان بار بود. با گسترش شیوع بیماری کرونا احساس نیاز به بازرسی فروشگاه‌ها و انبار‌های مخفی کننده اقلام بهداشتی (از جمله مواد ضدعفونی کننده) بیش از پیش احساس می‌شود، بر همین اساس با تیمی متشکل از قاضی سیار تعزیرات حکومتی و بازرسان اصناف سری به فروشگاه‌های خیابان قرنی زدیم تا فروش ماسک و اقلام ضدعفونی کننده را بررسی کنیم.
پیش از ورود بازرسان تعزیرات به خیابان قرنی، بازرسان اصناف به صورت نامحسوس فروشگاه‌هایی را که از عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده امتناع می‌کردند یا آن‌ها را با قیمت‌های گزاف به مشتری ارائه می‌دادند شناسایی کرده بودند تا با ورود خودرو تعزیرات به منطقه فروشندگان سودجو فرصت پنهان کردن این اقلام را نداشته باشند.

جمع آوری اقلام تقلبی
با آمدن خودرو تعزیرات و تعویض لباس بازرسان اصناف، این بررسی‌ها شکلی جدی‌تری به خود گرفت. ابتدا تیم بازرسی چندین جعبه از اقلام بی نام و نشان مواد ضدعفونی کننده یا ماسک‌های مخفی شده را از ۵ فروشگاه حاشیه خیابان قرنی جمع آوری کرد تا اینکه بازرسان به فروشگاه‌هایی رسیدند که احتمال گران فروشی یا پنهان کردن ماسک در آن‌ها بیش از سایر فروشگاه‌ها بود. قاضی جلیلی و تیم بازرسی با ورود به این فروشگاه از فروشنده تقاضای ماسک کردند که فروشنده منکر فروش ماسک شد، اما هنگامی که قاضی جلیلی چندین پلاستیک ماسک از گوشه وکنار این فروشگاه یافت و به بازرسان دستور ضبط آن‌ها را داد، لحن جوان صاحب مغازه تغییر کرد و با صدای بلند شروع به فحاشی و تهدید بازرسان کرد. حالا دیگر فریاد‌های او و همکارانش توجه مردم را جلب کرده و سبب ازدحام جمعیت جلوی فروشگاه شده بود. همین موضوع باعث شد فروشنده این مغازه ماجرای بازرسی را به حاشیه بکشاند و با هدف استفاده از احساسات اهالی و فروشندگان از همه جا بی خبر از پیگیری تخلفات ممانعت کند. در این میان برخی هم موبایل به دست سعی کردند تا لحظه به لحظه اتفاقات را برای انتشار در فضای مجازی ثبت کنند.
در ادامه فروشنده که جری‌تر شده بود، بازرسان را از فروشگاه خود بیرون و سعی کرد تا با داد و فریاد جلوی مردم مظلوم نمایی کند. «آهای مردم من اجناسم را مفت می‌فروشم»، «من سودی نمی‌گرفتم. اگر راست می‌گویید، بروید کله گنده‌ها را بگیرید». این‌ها بخشی از تلاش‌های بی حاصل این فروشنده برای انحراف اذهان تیم بازرسی بود. با این حال قاضی جلیلی در مواجهه با تهدید‌های فروشنده و شاخ و شانه کشیدن‌های او دستور پلمب این فروشگاه را داد، اما ممانعت و درگیری فروشنده‌های این فروشگاه با بازرسان سبب شد گشت تعزیرات حکومتی از نیروی انتظامی بخواهد وارد ماجرا شود. با ورود نیرو‌های پلیس فضا شکل آرام تری به خود گرفت و همین مسئله باعث فرار یکی از فروشندگان از در پشتی فروشگاه شد. با وجود این ۲ فروشنده دیگر این فروشگاه نیز که در ادامه سعی در ملتهب کردن فضا داشتند، هنگامی که با دستور بازداشت مواجه شدند از در پشتی مغازه کناری پا به فرار گذاشتند.

برخورد قاطع با محتکران
قاضی جلیلی با اشاره به فروش غیرمجاز ماسک‌های تقلبی در شهر به شهرآرا گفت: با توجه به گزارش مردمی مبنی بر عرضه و فروش ماسک تقلبی با قیمت بالاتر در فروشگاه‌های خیابان قرنی و چهارراه میدان بار و بر اساس دستور مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی به محل مراجعه شد که مقادیری از ماسک‌های تقلبی با توجه به ناکارآمدی این ماسک‌ها در پیشگیری از بیماری، با هماهنگی صورت گرفته جمع آوری شد. وی افزود: هنگام جمع آوری اقلام یکی از فروشگاه‌های عرضه کننده ماسک تقلبی متأسفانه فروشنده با توهین، فحاشی و بیرون کردن بازرسان اصناف و سازمان تعزیرات سعی در ممانعت از جمع آوری این ماسک‌ها داشت. پس از درگیری‌های متعدد طی هماهنگی با مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی و معاون دادستان، دستور پلمب این فروشگاه صادر شد، اما با افزایش درگیری‌ها و ممانعت بیشتر فروشنده نیرو‌های کمکی نیروی انتظامی به منطقه اعزام شدند و فروشگاه پلمب شد و نهایتا متهمان متواری شدند.
رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: محموله ۱۲۵ تنی لیموترش احتکاری که روز شنبه در طرقبه کشف شده در مشهد و طرقبه با قیمت مصوب عرضه می‌شود. وی اضافه کرد: مقرر شد این محموله، ۵ وانت در مشهد و ۲ وانت در شهر طرقبه، ساعت ۱۰ صبح سه شنبه با قیمت هر کیلو ۱۷۰ هزار ریال توزیع شود.
گزارش خطا
برچسب ها: احتکار ماسک
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->