اقدام دوباره نماوا برای دور زدن قانون درباره انتشار سووشون؛ این‌بار با یوتیوب سیدعلی خامنه‌ایِ خمینی درباره نمایش خانم و آقای پاواروتی | صحنه‌هایی از یک فروپاشی روزمره فیلم‌های سینمایی تلویزیون در روزهای (۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۴) رکوردشکنی سریال «وحشی» در فیلم‌نت علی شادمان با فیلم «تهران کنارت» در راه جشنواره کارلووی واری تابستان فصلی پر از فرصت | نگاهی به برنامه‌های کانون پرورش فکری مشهد در تابستان ۱۴۰۴ شهاب موسوی‌زاده هنرمند نقاش درگذشت برنامه استعدادیابی بین‌المللی «ستاره شو» در راه نمایش خانگی جایزه بهترین فیلم جشنواره رینبو لندن در دستان «ایار» ایرانی نگاهی به سریال وحشی به بهانه پایان فصل اول گزارشی از آمار فروش گیشه جهانی | «لیلو و استیچ» پیشتاز در گیشه سروش جمشیدی: تانک‌خور‌ها یک چیز دیگر برای من بود «افسانه سپهر» به سینماها می آید درباره محمدرضا حیاتی که خبر رحلت امام خمینی (ره) را به اطلاع مردم رساند درباره گونه «خاطره نویسی»، با نگاهی به کتاب تازه «روزنگار میرممتاز» | یادداشت های نماینده مشهد در مجلس شورای ملی
سرخط خبرها

سه گام برای تحول در ارتباط با مردم

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱۴
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
سه گام برای تحول در ارتباط با مردم
خراسان رضوی همان‌گونه که در روزنامه‌های چاپی ید طولایی دارد و در حوزه رسانه‌های نوین در کشور صاحب‌نام است، در دیگرحوزه‌های ارتباطی از‌جمله روابط‌عمومی نیز گام‌هایی برداشته که پیشرو است.

همین دو سال پیش بود که نخستین دبیرخانه پیوست رسانه‌ای کشور در مشهد کار خود را آغاز کرد. خراسان رضوی همان‌گونه که در روزنامه‌های چاپی ید طولایی دارد و در حوزه رسانه‌های نوین در کشور صاحب‌نام است، در دیگرحوزه‌های ارتباطی از‌جمله روابط‌عمومی نیز گام‌هایی برداشته که پیشرو است.

این حوزه، اما جای ایستادن و تفاخر نیست و هر لحظه که از حرکت بایستی، فرصت را برای رشد از دست خواهی داد. این واقعیت در روابط‌عمومی‌ها پذیرفته شده است که زمان آن رسیده به‌جای توجیه و فرافکنی، باید پاسخگویی فعالانه را در دستور‌کار قرار داد؛ اما این تغییر‌نگاه، نیازمند رویکردی تحولی است.
توجه به «روایت اول» در فضای چند‌بُعدی امروز نقش مؤثری برای تبیین و هدایت افکار عمومی ایفا می‌کند و به‌نوعی تضمینی جهت تفاهم بر سر «ادراک» برای کسانی است که مخاطبان اصلی اخبار و اطلاعات هستند.

در روابط‌عمومی‌های نوین با تکیه برسرعت در پاسخگویی، ارائه روایت اول از رویداد‌ها و رعایت دقت، صحت و توجه به تمامی زوایای اطلاع‌رسانی به یک برنامه جدید نیاز مبرم وجود دارد و آن برنامه «پیوست رسانه‌ای» است. در این برنامه اصل بر ارائه اطلاعات و اخبار به‌صورت مستقیم، غیرمستقیم و بدون وقفه است.
با این راهبرد است که مردم به‌عنوان ناظران و صاحبان اصلی نظام می‌بایست در جریان رخدادها، تصمیمات و امور اجرایی قرار بگیرند. بر کسی پوشیده نیست که این نکته در بحران‌ها اهمیت بیشتری دارد.

در‌نهایت تهیه «برنامه اقدام» شاید مهم‌ترین کاری باشد که تکلیف زمانیِ هر روابط‌عمومی را مشخص خواهد کرد؛ این برنامه با سه محور اصلی ارتباطات مردمی، اطلاع‌رسانی بموقع و بازخوردسنجی می‌تواند تکلیف اقدامات در ارتباط با مردم را مشخص کند.
آنچه به نام تحول در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی رقم خواهد خورد، با این‌هاست که معنا پیدا می‌کند.

براین‌اساس تأکید بر ارائه روایت اول به‌عنوان اصل کلیدی در ارتباط با مردم، تهیه پیوست رسانه‌ای برای رویدادها، پروژه‌ها و اقدامات اساسی و درنهایت تهیه برنامه اقدام سه گام مهم برای تحول در روابط‌عمومی است؛ گام‌هایی که هر بهانه‌ای مانع تحقق آن‌ها شود، در‌واقع کارآمدی را در محیط کنونیِ ارتباطات اجتماعی از روابط‌عمومی جدا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->