قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها
مرغ فیفا یک پا دارد!

مخالفت فدراسیون جهانی فوتبال با برگزاری انتخابات فدراسیون ایران

  • کد خبر: ۱۹۶۶۲
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
مخالفت فدراسیون جهانی فوتبال با برگزاری انتخابات فدراسیون ایران
فدراسیون فوتبال کشورمان این‌روز‌ها وضعیت عجیبی را تجربه می‌کند.
فدراسیون فوتبال کشورمان این‌روز‌ها وضعیت عجیبی را تجربه می‌کند. بعد از استعفای پرحرف‌و‌حدیث مهدی تاج، ۲ مسئله اصلی پیش‌روی ورزش اول کشورمان بود. مسئله اول، بحث برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال و انتخاب رئیس فدراسیون بود و مسئله دوم نیز انتخاب سرمربی تیم ملی بود. حیدر بهاروند طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد و در اولین اقدام، مارک ویلموتس را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرد. بهاروند در دومین اقدام، تاریخ برگزاری مجمع فدراسیون را تعیین کرد. بعد از مدتی هر ۲ اقدام سرپرست جدید فدراسیون فوتبال عملا بی‌فایده دنبال شد. مارک ویلموتس بعد از انجام ۴ بازی رسمی و کسب تنها ۲ برد، نیمکت تیم ملی را ترک کرد. فدراسیون جهانی فوتبال نیز تاریخ برگزاری مجمع فدراسیون کشورمان را به‌خاطر ایراد‌های اساسی در اساسنامه رد کرد.
در روزهایی‌که ورزش کشورمان به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، تقریبا به‌طور‌کامل تعطیل شده است، به نظر می‌رسد فوتبال ملی نیز در جاده نابودی به مسیر خود ادامه می‌دهد.
فدراسیون جهانی فوتبال با پافشاری روی مواضع خود، خواهان تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال تا زمان اصلاح اساس‌نامه این فدراسیون است. فیفا در جدیدترین نامه ارسالی به فدراسیون فوتبال ایران، بر مواضع قبلی خود تأیید و اعلام کرد که این فدراسیون تا زمان اصلاح موارد ذکرشده در نامه قبلی باید انتخابات را به تعویق بیندازد. در نامه‌ای که روز گذشته ازسوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در واکنش به ارائه مستندات ازسوی فدراسیون فوتبال ارسال شده، فیفا این موارد را کافی ندانسته و از مسئولان این فدراسیون خواسته است مقدمات بازنگری و اصلاح در اساس‌نامه را فراهم کنند و پس از تأیید و انجام مراحل اداری، انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود.

مستندات جدید ارائه می‌شود
فدراسیون فوتبال چند روز قبل در واکنش به نامه نخست فیفا، مستندات لازم مبنی بر تأیید اساس‌نامه کنونی را برای این نهاد ارسال کرده بود که ازسوی فیفا رد شد؛ اما در تازه‌ترین اقدام، فدراسیون فوتبال مستندات جدیدی را برای جلوگیری از لغو انتخابات به فیفا ارسال خواهد کرد. پس از فراهم‌شدن مقدمات برگزاری انتخابات طی هفته‌های گذشته و نام‌نویسی و بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال، فیفا پنجم اسفند در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران خواستار لغو و موکول‌شدن انتخابات این فدراسیون به زمان دیگری شد. در نامه فیفا برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به علت آنچه «ایراد‌های اساس‌نامه‌ای فدراسیون فوتبال و آیین‌نامه‌ای مربوط به انتخابات» نامیده شده است، فیفا ایراد‌هایی را به نبود آیین‌نامه انتخابات، کمیته استیناف و کمیته انتخابات وارد کرده است. ایراد‌های فیفا به اساس‌نامه و آیین‌نامه انتخابات فدراسیون فوتبال درحالی است که اسناد و مدارک موجود و همین‌طور اساس‌نامه فدراسیون فوتبال به‌طور آشکار و واضح تمام موارد مطرح‌شده ازسوی فیفا را تعیین‌تکلیف کرده است و مشکلی از بابت ایراد‌های فیفا وجود ندارد. طبق اعلام هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، انتخابات این فدراسیون ۲۵اسفند در تهران برگزار می‌شود، اما به‌علت نامه‌نگاری‌های اخیر فیفا، هنوز اسامی نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده اعلام نشده است.

پاسخ فدراسیون فوتبال به فیفا درباره شکایت ویلموتس
همچنین ظهر دیروز خبر دیگری از ساختمان سئول خارج شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال کشورمان پاسخ شکایت‌های مارک ویلموتس را داده است. به‌دنبال طرح دعوی مارک ویلموتس در فیفا، فدراسیون فوتبال در موعد مقرر پاسخی منطبق بر اساس تمامی مفاد قرارداد و درراستای جزئیات تعهدات به امضا رسیده طرفین به فیفا ارسال کرده و در قالب یک دعوی متقابل طرح دعوی نوینی علیه وی صورت گرفت. برهمین‌اساس روند دادرسی پرونده در حال پیگیری است. ذکر این نکته ضروری است که نه مارک ویلموتس و نه وکلای وی به‌هیچ‌عنوان در هیچ یک از اوراق ارسالی به فیفا عنوان مجرمانه‌ای را به فدراسیون فوتبال ایران نسبت نداده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->