با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم؟ حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس کنگره جامعه جراحان خراسان: پزشکی کشور ما در اغلب حوزه‌ها سرآمد است

  • کد خبر: ۱۹۷۳۷۴
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
رئیس کنگره جامعه جراحان خراسان: پزشکی کشور ما در اغلب حوزه‌ها سرآمد است
رئیس کنگره جامعه جراحان خراسان گفت: پزشکی کشور ما جزو بخش‌هایی است که به‌روزترین وضعیت را دارد. زمانی بیماران کشور ما برای درمان به کشورهای دیگر مراجعه می‌کردند اما اکنون ما توریسم(گردشگری) سلامت داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، کنگره سراسری جراحان خراسان امروز، ۸ آذرماه با حضور ۴۵۰ نفر در هتل پردیسان آغاز به کار کرد و تا ۱۰ آذرماه با برگزاری ۱۱ پنل ادامه دارد. در حاشیه این مراسم با دو پزشک متخصص درخصوص آخرین دستاورد‌های پزشکی در کشور گفت‌وگو کردیم.

دکتر فرزاد پناهی، عضو هیئت مدیره جامعه جراحان کشور در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: ما هر روز شاهد اخبار جدید در حوزه دستاورد‌های جدید پزشکی هستیم. یکی از مهم‌ترین دستاورد‌ها در حوزه جراحی و پزشکی که می‌توانیم روی آن تأکید داشته باشیم، ورود جراحی و پزشکی به دنیای متاورس است.

وی افزود: آینده ارتباطات جهان در حوزه متاورس به گونه‌ای در حال ترسیم است که افراد می‌توانند با دریایی از اطلاعات در حوزه‌های مختلف روبه‌رو شوند. این اطلاعات طبقه‌بندی می‌شود و پزشک و جراح بر این اساس می‌تواند افراد را ارزیابی کرده و سوابق آن‌ها را داشته باشد، بیمار نیز می‌تواند اطلاعات کامل را در این حوزه دریافت کند. جراحی می‌تواند با تکنولوژی‌های جدیدی مانند جراحی رباتیک انجام شود که اکنون آینده جراحی را در این حوزه می‌بینند.

این جراح عمومی بیان کرد: پزشکی کشور ما در اغلب حوزه‌ها از جمله جراحی سرآمد است، به گونه‌ای که ما در ۴۰ سال گذشته توانستیم کاری کنیم تا بیماران ما به جای اینکه به کشور‌های دیگر برای جراحی‌های درمانی مراجعه کنند، از کشور‌های مختلف دنیا برای جراحی به کشور ما بیایند. در حوزه تکنیکی و مهارتی نه تنها کمبودی نداریم، بلکه سرآمد هستیم، تنها در حوزه تکنولوژی مانند جراحی رباتیک باید اقداماتی انجام شود.

در ادامه دکتر حسین شباهنگ، رئیس کنگره جامعه جراحان خراسان عنوان کرد: ما در این کنگره هوش مصنوعی را نیز وارد کردیم. اگر از طرف وزارت‌خانه موافقت شود، برای سال آینده برنامه جراحی و هوش مصنوعی را برگزار می‌کنیم که برنامه چالش‌برانگیزی است.

وی خاطرنشان کرد: پزشکی کشور ما جزو فضا‌های کاری در کشور است که به‌روزترین وضعیت را دارد. پزشکی به لبه علم دنیا بسیار نزدیک بوده و این باعث افتخار ماست که زمانی بیماران در کشور حتی برای عمل‌های ساده به خارج از کشور اعزام می‌شدند، اما الان توریسم(گردشگری) سلامت داریم. در پزشکی به غیر از تجهیزات که باید مشکلات آن را حل کنیم، در سایر زمینه‌‎ها حداقل در منطقه سرآمد هستیم و در دنیا حرف زیادی برای گفتن داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->