نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اعلام شد نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + تعداد رای‌های هر کاندیدا پایان فرآیند اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ | شمارش آرا آغاز شد رایزنی باقری و بن‌فرحان درمورد موضوعات مشترک و تحولات فلسطین اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه حماس اعلام کرد ستاد انتخابات خراسان رضوی: امکان تمدید بعد از ساعت ٢۴ وجود ندارد | ٢٠ درصد مازاد شارژ تعرفه در کل استان داشته‌ایم فرماندار قوچان: دو شعبه اخذ رأی با کمبود تعرفه مواجه شدند باقری:‌ روابط ایران و روسیه در مسیر درست و با شتابی مناسب قرار دارد طحان‌نظیف: از گمانه‌زنی‌ نتایج انتخابات بپرهیزید امام‌جمعه خواف: حضور مردم در انتخابات می‌تواند آغازی در رفع مشکلات و گرفتاری‌های ملی باشد فرماندار خوشاب: انتخابات به بهترین نحو در حال برگزاری است فرماندار کاشمر: برگزاری انتخاباتی سالم و امن جزو خطوط قرمز است استقبال پرشور مشهدی‌ها پای صندوق‌های رأی + فیلم خبرنگار نیویورک‌تایمز خطاب به مجری صداوسیما: امیدوارم در نجف ببینمت ویدئو | شهروندان مشهدی، دست‌اندرکاران صندوق‌های اخذ رأی ویدئو | توصیه‌های على‌اکبر صالحى به آن‌هایی که هنوز تصمیمى براى رأى‌دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند
سرخط خبرها

روسیه: آتش‌بس در اوکراین در سال ۲۰۲۴ اتفاق نمی‌افتد

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۳
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
روسیه: آتش‌بس در اوکراین در سال ۲۰۲۴ اتفاق نمی‌افتد
معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت شانسی برای برقراری آتش‌بس در اوکراین در سال ۲۰۲۴ میلادی وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت هیچ شانسی برای برقراری آتش‌بس در اوکراین در سال آینده میلادی وجود ندارد.

طبق گزارش راشاتودی، رایابکوف گفته که با توجه به موضع کشور‌های غربی که کاملاً برای مسکو غیرقابل قبول است احتمال برقراری آتش‌بس در اوکراین در سال آینده میلادی وجود ندارد.

این دیپلمات ارشد روسیه دیدگاه‌های خود درباره روابط روسیه با ناتو و اوکراین را در جریان مصاحبه‌ای با «ایزوستیا» که روز چهارشنبه منتشر شد، علی‌رغم ادعای رسانه‌های غربی درباره تلاش آمریکا برای به پایان رسیدن جنگ مطرح کرده است.

ریابکوف گفت: «متاسفانه آمریکا رهبری گروهی را بر عهده دارد که فرمول صلح زلنسکی را به عنوان شعار تکرار می‌کند و ادعا می‌کند که همان، مبنای احتمالی برای صلح است.»

ریابکوف به این سوال که آیا انتظار دارد سال آینده در اوکراین آتش‌بس برقرار شود پاسخ منفی داد و گفت: «من انتظار دارم که اهداف عملیات ویژه نظامی به صورت غیرمشروط حاصل شوند.»

فرمول صلحی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرده شامل بازگرداندن اوکراین به مرز‌های قبل از سال ۲۰۱۴، اخذ غرامت‌های جنگی از مسکو و محاکمه مقام‌های روسیه در دادگاه‌های بین‌المللی است. مسکو این طرح را رد کرده و گفته که از منفصل از واقعیت‌ها است.

نشریه آلمانی بیلد هفته پیش گزارش داده بود برلین و واشنگتن در حال پیشبرد تلاش‌هایی مخفیانه برای وادار کردن ولودیمیر زلنسکی به مذاکره با روسیه هستند.  

این نشریه به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده نوشته نحوه ارسال سلاح از سوی این دو کشور به اوکراین به گونه‌ای است که کی‌یف متوجه شود قادر به بازپس‌گیری اراضی از دست رفته‌اش نیست.  

گزارش رسانه آلمانی با گزارش‌های چندین رسانه دیگر غربی در روز‌های گذشته مبنی بر اینکه حامیان غربی اوکراین به سمت مذاکرات صلح با روسیه متمایل شده‌اند همخوانی دارد.

با وجود این، مقام‌های دولت اوکراین گفتگو‌های صلح با روسیه را رد می‌کنند. مقام‌های ارشد در کی‌یف از جمله زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضد حمله ناموفق کی‌یف در فصل تابستان باعث کاهش تمایل کشور‌های غربی برای ارسال کمک به کی‌یف شده است.  

چند منبع مطلع به بیلد گفته‌اند که در «محافل دولتی» آلمان سخن از این است که اوکراین خودش را در یک موقعیت مناسب مذاکره‌ای قرار داده و گفتگو‌ها با مسکو را آغاز کند.  

چند هفته پیش «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هشدار درباره اینکه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف احتمالا کاهش خواهند یافت گفت، اعضای این اتحادیه باید آمادگی سیاسی لازم برای جبران کردن این کاهش را داشته باشند.

بورل روز ۲۱ آبان‌ماه در خلال سخنرانی در «کنگره حزب سوسیالیست‌های اروپا» در مالاگا بیان کرد: «ما مشکلات بسیار زیادی داریم. اولین مشکل اوکراین است در حالی که ما دیگر انتظار پیروزی سریع اوکراین بر روسیه را نداریم.»

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنرانی خود گفت: «به احتمال زیاد کمک‌های آمریکا به اوکراین کاهش خواهند یافت بنا براین کشور‌های اروپایی که از تدابیر لازم برخوردار هستند باید اراده سیاسی برای تداوم حمایت از اوکراین و جبران کردن کاهش کمک‌های آمریکا را داشته باشند.»

چند روز پیش شبکه بلومبرگ ارزیابی کرد اتحادیه اروپا نخواهد توانست به وعده خود برای عرضه یک میلیون گلوله توپ در بازه زمانی یک ساله از مارس ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ به اوکراین عمل کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->