گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد
سرخط خبرها

اردوغان: حمایت کشورهای غربی و آمریکا از اسرائیل دلیل وضعیت امروز منطقه است

  • کد خبر: ۱۹۸۷۳۸
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
اردوغان: حمایت کشورهای غربی و آمریکا از اسرائیل دلیل وضعیت امروز منطقه است
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید: اگر حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از اسرائیل نبود، اکنون در منطقه خود با این وضعیت مواجه نمی‌شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران در پروازی که از قطر بازمی‌گشت، بار دیگر تاکید کرد که کشورش آماده میزبانی کنفرانس صلح در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین است و به عنوان کشور ضامن عمل کند.

اردوغان گفت: سکوت در برابر جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد بارزترین نمونه بی‌اعتنایی غرب به ارزش‌هایی است که داعیه حمایت از آن را دارد. در واقع ما با مخالفت با نسل کشی در غزه از ارزش‌های اساسی جامعه غربی نیز دفاع می‌کنیم. در غزه از حقوق اساسی مردم در تمام سنین دفاع می‌کنیم. ساکت ماندن در برابر تخریب آشکار حقوق بشر، تصرف سیستماتیک خانه‌ها و زمین‌های مردم، نادیده گرفتن حقوق مالکیت مردم و سلب حق تعیین سرنوشت فلسطینیان کجای ارزش‌های حقوق بشری قرار می‌گیرد. آیا بمباران بیمارستان‌ها، تیراندازی به مدارس، اردوگاه‌های آوارگان، بازار‌ها و کشتار غیرنظامیان با ارزش‌های غربی سازگار است؟

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: حتی بحث درباره ادعای ایجاد منطقه حائل در غزه توسط اسرائیل بی احترامی به فلسطینی‌ها است و ارزش بحث را ندارد. غزه متعلق به فلسطینیان است، ما هیچ تصمیم گیرنده‌ای را که تصمیمات آن‌ها را نادیده بگیرد به رسمیت نمی‌شناسیم.

اردوغان تاکید کرد: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آستانه اهتزاز پرچم سفید است. نتانیاهو از عواقب کاری که انجام داده است در امان نخواهد ماند، به دست عدالت سپرده خواهد شد و بهای جنایات جنگی را که مرتکب شده است پرداخت خواهد کرد.

او همچنین هشدار داد اگر اسرائیل اعضای حماس را در ترکیه هدف قرار دهد، بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->