هدف گذاری برای تحقق کامل اهداف پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ علوی مقدم: سال ۱۴۰۴ نویدبخش نشاط اجتماعی و توسعه ورزش در شهر امام رضا(ع) است تدوین بسته جامع سرمایه‌گذاری در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت باید اقدامات شهرداری مشهد در زبان و ذهن مردم جاری شود ضمیری: نتیجه اقدامات مدیریت شهری کسب رضایت عمومی در سال ۱۴۰۳ بود شهردار مشهد مقدس: توسعه شهر در گرو تعامل سازنده ایست که در مدیریت شهری شکل گرفته است ناصحی: در سال ۱۴۰۴ شهرداری مشهد مکلف به ارتقای نشاط اجتماعی از طریق رویداد‌های ورزشی است چرا تصویب بزرگ‌ترین قرارداد خرید واگن اهمیت دارد؟ | شتاب مترو مشهد با خرید ۶۰ واگن قطار شهری + فیلم  اجرای ۵۳ عنوان اصلی فعالیت استقبال از بهار توسط معاونت خدمات شهری مشهد مجموع فروش صنایع‌دستی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۴ به بیش از ۷۸ میلیارد تومان رسید نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سال ۱۴۰۴ تلاش‌های مدیریت شهری در دوره ششم به ثمر خواهد نشست خراسان رضوی با ۸۶ رویداد گردشگری در صدر کشور قرار گرفت | پیش بینی توسعه اقامتگاه‌های بومگردی روایت روزنامه «حبل‌المتین» از نخستین گلوله‌زنی به حرم مطهر امام رضا (ع) در ۱۱۹ سال پیش | ترکیدن بغض فقرا در صحن مقدس مشهد میزبان نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری با حضور کشور‌های منطقه می‌شود دبیریان: طرح جامع حمایت از سرمایه‌گذاران در شورای شهر مشهد تصویب شد رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری باید با ایجاد بستر‌های اعتمادساز، مردم را به سرمایه‌گذاری در تولید ترغیب کند هوای مشهد امروز هم آلوده است (۱۹ فروردین ۱۴۰۴) بیش از ۲۵ درصد نیاز آبی فضای سبز مشهد از پساب تامین می‌شود
سرخط خبرها

حسامی: مشهد می‌تواند به مگالوپلیس مذهبی و دینی در جهان تبدیل شود

  • کد خبر: ۱۹۸۷۷۸
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
حسامی: مشهد می‌تواند به مگالوپلیس مذهبی و دینی در جهان تبدیل شود
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: این کلانشهر با ظرفیت‌های بالقوه، منحصر‌به‌فرد و فراوانی که دارد می‌تواند به مگالوپلیس مذهبی و دینی در جهان تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در سلسله نشست‌های انتقال تجارب با عنوان «نقش رسانه در عرصه بین‌الملل»، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه رسانه این روز‌ها بر کسی پوشیده نیست و رسانه ابزاری است که به وسیله آن می‌توان فکر، فرهنگ، رفتار و هویت فرهنگی را به جوامع مختلف منتقل کرد.

وی افزود: ماموریت و رسالت رسانه این است که باید در جهت بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها، گسترش صلح و امنیت جهانی، ارتقای اخلاق و معنویت بین انسان‌ها، زمینه‌سازی گفت‌و‌گوی آزاد و چندجانبه بین ملت‌ها و افزایش سطح آگاهی و معرفت مردم به کار گرفته شود در حالی که در سطح جهان این گونه نیست و اکثر رسانه‌های جهان تبدیل به ابزار سیاسی قدرت‌ها و دولت‌های مستکبر جهان شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: طبق فرمایشات حضرت آقا در ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع مدیران و برنامه‌سازان رسانه‌ای کشور‌های مختلف که می‌فرمایند: «نگاه من به وضع کنونی رسانه در دنیا یک نگاه خوش‌بینانه‌ای نیست؛ این را باید به شما مدیران و برنامه‌سازان بگویم»؛ تعبیر حضرت آقا از وضعیت رسانه‌ای در دنیا این عبارات است: «امیدوارکننده نیست، دلگرم کننده نیست، راضی کننده نیست و جاده یکطرفه است»؛ به عنوان مثال عده‌ای از صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند و این موضوع در رسانه‌ها به شکل فاجعه بزرگ در دنیا بازتاب داده می‌شود، اما شهادت هر روزه فلسطینی‌ها از زنان و کودکان کاملا مسکوت می‌ماند.

حسامی در ادامه بیان کرد: با توجه به مرور بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری، اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست و همه ما در تبیین اخلاق و معنویت در جریان رسانه‌ای دنیا وظیفه داریم.

وی گفت: ما نیز در شورای ششم با انتخاب شعار «مشهدالرضا (ع)، جهانشهر برکت و کرامت» نگاه ویژه‌ای به حوزه بین‌المللی مدیریت شهری داشته و داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: شورای ششم از ابتدای فعالیت با توجه به ظرفیت‌های مختلف مشهد مقدس که فلسفه به وجود آمدنش مضجع نورانی امام رضا (ع) است، اقدامات ارزشمندی در حوزه رسانه انجام داده که می‌توان به تشکیل زیست‌بوم رسانه اشاره کرد.

حسامی اظهار کرد: حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر از سراسر کشور و حدود ۴ میلیون زائر از سراسر جهان در مشهد مقدس یکی از ظرفیت‌های مهم و بالقوه مشهد الرضا (ع) است که می‌توان با بهره‌گیری از آن، فرهنگ رضوی را به سراسر جهان صادر کرد.

وی افزود: مشهد می‌تواند به یکی از مهم‌ترین بازیگران عرصه تعاملات بین‌المللی غیر سیاسی در حوزه‌های مدیریت‌شهری، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و برندسازی در حوزه فرهنگ و تمدن رضوی تبدیل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: در مشهد مقدس ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و تمدن رضوی وجود دارد که باید به خوبی از لحاظ محتوایی و رسانه‌ای و صدور آن به نقاط مختلف جهان به آن پرداخته شود.

حسامی بیان کرد: نشست‌های متروپلیس و تبدیل مشهد به مگالوپلیس دینی و مذهبی در سطح دنیا مواردی است که مدیران، نخبگان و اندیشمندان حوزه فرهنگ و رسانه باید روی آن متمرکز شوند و به خوبی از آن بهره ببرند.

وی گفت: مشهد مقدس نقطه تلاقی فرهنگ‌ها به خصوص در حوزه فرهنگ میزبانی است، اما به خوبی روی آن کار نشده و در این زمینه باید از تجارب و فرهنگ میزبانی کشور عراق در ایام اربعین بهره برد چرا که فرهنگ میزبانی در این کشور به زیبایی تبلور پیدا کرده است و در مشهد مقدس نیز باید به همین سمت برویم و آن را غنی کرده و به نقاط دیگر صادر کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: ظرفیت مهم دیگری که در مشهد مقدس وجود دارد، جایگاه تاریخی و ادبی و حماسی فردوسی بزرگ است و در این زمینه سازمان کشور‌های فارسی زبان یا «آیتا» موضوع مهمی است که ورود جدی مدیریت شهری و همه دستگاه‌های متولی را می‌طلبد و باید در این حوزه اهتمام جدی داشته باشیم.

حسامی تصریح کرد: همچنین بندر خشک که نقطه اتصال آسیای میانه است و مشهد به لحاظ ژئوپولیتیک و جغرافیای سیاسی اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که مشهد در مسیر جاده ابریشم، نقطه عطفی در حوزه فرهنگی و اقتصادی است و باید به خوبی از ظرفیت‌های آن بهره برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->