سرلشکر موسوی: ملت ایران از دل آتش‌ها همیشه سربلند بیرون آمده است زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری (۶ خرداد ۱۴۰۳) آیا انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟ پوتین با سفر به تاشکند آخرین تحولات منطقه‌ای را بررسی می‌کند انگلیس به‌دنبال احیای «سربازی اجباری» دریادار سیاری: شهدا موجب سرافرازی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران هستند مکتب امام‌ رضا (ع) وحدت ملی و همگرایی بین‌المللی گاف جدید بایدن | بایدن در ۴ ماه، ۱۵۰ گاف داده است ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارت دو کشور توافق کردند برلین در تلاش برای مهار پناهندگان اوکراینی وزیر دفاع اسپانیا جنگ غزه را نسل‌کشی واقعی دانست ادای احترام دیپلمات‌های حدود ۱۰۰ کشور و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت‌مردان شهید، در نیویورک صلیب سرخ: وضعیت رفح فاجعه‌بار است کلمبیا: روابط با اسرائیل را به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین حقوق‌بشری قطع کردیم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۶ خرداد ۱۴۰۳) شهادت ۶ فلسطینی در بمباران جنوب غزه (۶ خرداد ۱۴۰۳) هلاکت و اسارت جدید چند نظامی صهیونیست توسط مقاومت فلسطین + فیلم (۶ خرداد ۱۴۰۳) لاپید: کابینه نتانیاهو باید فورا با مبادله اسرا موافقت کند پیام تسلیت اسماعیل هنیه در پی درگذشت مادر سید حسن نصرالله
سرخط خبرها

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ نفر در مرکز و جنوب غزه شهید شدند

  • کد خبر: ۱۹۹۱۷۰
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ نفر در مرکز و جنوب غزه شهید شدند
مقاومت فلسطین همچنان به موازات تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه به حملات راکتی خود به شهر‌های صهیونیستی ادامه می‌دهد. این در حالی است که در چندین محور با نیرو‌های اشغالگر وارد درگیری شده و تلفات سنگینی به آن‌ها وارد کرده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، نبرد‌های شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در شصت و چهارمین روز از جنگ غزه به ویژه در مناطق شهر خان یونس در جنوب و محله شجاعیه و اردوگاه جبالیا در شمال ادامه دارد. هواپیما‌ها و توپخانه‌های اشغالگر به بمباران شدید محله‌های مسکونی شلوغ، در میان وضعیت فاجعه آمیز بهداشتی غزه ادامه می‌دهند. اشغالگران همچنین به حملات و تلاش برای نفوذ به سمت پروژه بیت لاهیا و اطراف بیمارستان العوده ادامه می‌دهند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد، حملات اشغالگران به محله‌های شرقی شهر خان یونس در جنوب غزه ادامه دارد. در این حملات شش تن در بمباران خانه‌ای مسکونی در خان یونس شهید شدند. این درحالی است که منابع پزشکی اعلام کردند، در حملات هوایی اشغالگران به رفح در جنوب غزه نیز پنج تن شهید و تعدادی زخمی شدند. در همین حال بمباران خانه خانواده طهراوی در اردوگاه بربره در مرکز رفح یک شهید و ۱۰ زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین می‌گوید، طی چهار روز است که حتی یک قطره آب یا غذا وارد مدارس آنروا (سازمان کار و امداد آوارگان فلسطینی) نشده‌است.

به گزارش خبرنگار المیادین، سلسله حملات اشغالگران به استان خان یونس و حملات توپخانه‌ای به رفح ادامه دارد.

خبرنگار المیادین تایید کرد که در نتیجه محاصره تعدادی از مناطق توسط اشغالگران، پیکر ده‌ها شهید از روز‌ها پیش در خیابان‌ها افتاده‌است.

وی افزود که در شمال نوار غزه، اشغالگران در تل الزعتر در اردوگاه جبالیا قتل عام کردند و چهار مدرسه را که افراد آواره در آنجا بودند، بمباران کردند.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگران عمدا منازل و مغازه‌های پروژه بیت لاهیا را پس از دستگیری ساکنان و صاحبان آن‌ها به آتش کشیده‌اند.

در سایه دشواری در یافتن اجساد شهدا و درمان مجروحان به دلیل محاصره، اشغالگران چندین خانه را بر روی سر ساکنان آن‌ها در اطراف مجتمع پزشکی الصحابه در مرکز شهر غزه بمباران کردند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز شنبه اعلام کرد که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، بیمارستان شهدای الاقصی و مجتمع پزشکی ناصر در مرکز و جنوب نوار غزه، ۱۳۳ شهید و ۲۵۹ مجروح پذیرش کرده‌اند.

وزارت بهداشت غزه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ شهید و ۹۹ زخمی به بیمارستان ناصر در جنوب غزه و ۷۱ شهید و ۱۶۰ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده‌اند.

گردان‌های مجاهدین، یکی از گروه‌های مقاومت غزه اعلام کرد، رزمندگان آن در محور نفوذ اشغالگران در شرق و شمال شرق خان یونس با سلاح‌های مختلف وارد درگیر شدید با سربازان اشغالگر شده‌اند.

همچنین گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی تاکید کرد، در ورودی اردوگاه جبالیا وارد درگیری شدید با نیرو‌های اشغالگر شده‌است.

گردان‌های مقاومت ملی نیرو‌های شهید عمر القاسم نیز اعلام کرد، دست به حملات موشکی به سمت شهرک ریعیم زده‌است.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد، آژیر‌های خطر در غلاف غزه به خصوص در شهرک‌های نیرعام و میفالیسم به صدا درآمدند.

رژیم صهیونیستی یک مسجد تاریخی در غزه را ویران کرد

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسجد تاریخی عمر را در غزه بمباران کرد که موجب تخریب گسترده این ساختمان شد. این یک جنایت شنیع و وحشیانه است.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر بیشتر آثار تاریخی غزه از جمله مساجد قدیمی و کلیسا‌های تاریخی را بمباران کرد. از جمله آن ۱۰۴ مسجد و سه کلیسای تاریخی هستند.

یک شبکه عبری نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که ۴۰ نظامی صهیونیست مجروح شده در درگیری‌های نوار غزه به بیمارستانی در جنوب اراضی اشغالی منتقل شدند.

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ نفر از مجروحان در نتیجه درگیری در غزه به بیمارستان سوروکا در بئرسبع منتقل شدند».

وبگاه عبری «واللا» نیز از بیمارستان سوروکا گزارش داد که وضعیت دو نیروی ارتش که شب گذشته در جریان جست‌وجوی افراد ربوده شده در غزه مجروح شدند وخیم توصیف شده و آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بستری شده‌اند.

این وبگاه ادامه داد: همچنین گزارش شده‌است که ۴۰ مصدوم در ۲۴ ساعت گذشته به سوروکا منتقل شدند که در مجموع تعداد سربازان مجروح در بیمارستان ۴۲ نفر است که حال ۱۰ نفر وخیم است.

ارتش اشغالگر عصر جمعه اعلام کرد که دو سرباز در جریان عملیات «ناکام» برای آزادی اسرای صیهونیست که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند، «به شدت مجروح شدند».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->