ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند
سرخط خبرها

بیش از ۱۵ هزار کودک ۶ تا ۵۹ ماهه زیر پوشش حمایت‌های تغذیه‌ای قرار می‌گیرند

  • کد خبر: ۱۹۹۳۱۷
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
بیش از ۱۵ هزار کودک ۶ تا ۵۹ ماهه زیر پوشش حمایت‌های تغذیه‌ای قرار می‌گیرند
مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲۳ هزار کودک ۶ تا ۵۹ ماهه در سطح کشور در قالب طرح حمایت از کودکان با اختلال در بحث تغذیه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا اباصلتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای بحث ارتقای وضعیت تغذیه که یکی از مهم‌ترین وظایف ما در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده موضوع تغذیه کودکان، نوجوانان و جوانان و ارتقای آن به‌طور جد دنبال می‌شود و در همین خصوص باید اشاره کنیم یکی از برنامه‌های خوبی که کلید خورده و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا درآمده برنامه حمایت از کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دارای پرونده و با مشکل اختلال در بحث تغذیه بوده است.

وی اضافه کرد: این گروه از کودکان توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند و در این وزارتخانه براساس دهک‌بندی‌های انجام شده، هزینه‌ای بابت تهیه اقلام غذایی در کارت‌هایشان شارژ می‌شود و سرپرست خانواده می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌هایی که تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی هستند اقلام غذایی موردنیاز را تا سقف یک میلیون تومان تهیه کند.

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اقلام معین شده‌ای که در بحث تغذیه کودکان شامل طرح حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گیرد، گفت: این اقلام شامل ۱۶ قلم اساسی نظیر گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، انواع لبنیات، میوه‌جات، سبزیجات، صیفی‌جات، حبوبات، برنج، ماکارانی و روغن مایع بوده که در سبد غذایی خانواده قرار گرفته است و مبلغ حمایتی شامل اقلام دیگری که جزو این ۱۶ قلم نیستند نبوده و نیست.

اباصلتی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با مراجعه به مراکز بهداشت تحت آموزش‌های لازم در حوزه تغذیه قرار می‌گیرند و در کنار آن پایش مستمر وضعیت تغذیه‌ای جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داریم و اگر خانواده‌ها مراجعه مرتب به مراکز بهداشت نداشته باشند، سهمیه‌ اختصاص به آن‌ها حذف خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما در آموزش‌هایی که داریم بر تهیه غذا‌های مفید برای کودکان و دیگر اعضای خانواده از تأکید داریم تا وضعیت تغذیه‌ای تمامی اعضای خانواده از جمله کودکان ارتقا یافته و بهتر از قبل بشود.

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که در قالب این طرح، ۱۲۳ هزار کودک ۶ تا ۵۹ ماهه در سطح کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ نفر آن‌ها در حوزه تحت پوشش این دانشگاه هستند، تأکید کرد: کارت‌های سرپرستان این گروه از کودکان به تازگی در نوبت اول شارژ شده است و شارژ نوبت‌های بعدی این کارت‌ها هم منوط به مراجعه مرتب آن‌ها به مراکز بهداشت و طبق برنامه اعلام شده از سوی کارشناس مربوطه در حوزه تغذیه بوده است.

منبع: وب‌دا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->