زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند
سرخط خبرها

جزئیاتی درباره حمایت تغذیه‌ای وزارت بهداشت از ۱۲۳ هزار کودک زیر ۵ سال

  • کد خبر: ۱۹۶۴۶۷
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
جزئیاتی درباره حمایت تغذیه‌ای وزارت بهداشت از ۱۲۳ هزار کودک زیر ۵ سال
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت آموزش سبک زندگی و اصلاح تغذیه به افراد جامعه، گفت: در این راستا برنامه «ارتقای وضع تغذیه کودکان زیر ۵ سال» را اجرایی کردیم و تاکنون از بیش از ۱۲۳ هزار کودک در بازه سنی یاد شده حمایت تغذیه‌ای شده است.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر حسین فرشیدی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع بهبود تغذیه کودکان، گفت: مهمترین برنامه‌ای که درگیر آن هستیم پویش ملی سلامت است، زیرا بخش مهمی از بیماری‌های غیرواگیر وابسته به دیابت و فشارخون است و با کنترل این دو بیماری می‌توان ریسک خطر ابتلا به بیماری‌های ثانویه را کاهش داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در جلوگیری از بیماری‌ها، اظهار کرد: کنترل بیماری‌های غیرواگیر از بروز از کار افتادگی ناشی از بیماری جلوگیری می‌کند.

فرشیدی گفت: در زمینه تغذیه، بحث عادت هم مطرح است مثلا خیلی‌ها عادت دارند باید قبل از چشیدن غذا روی آن نمک بریزند که این موضوع باید اصلاح شود. فرهنگ تغذیه باید از سنین خیلی پایین شکل گیرد تا به سبک زندگی فرد تبدیل شود که در این زمینه لازم است با مادران و کودکان کار کنیم. در این راستا فاهم‌نامه‌ای هم با ورزات آموزش و پرورش امضا کردیم تا فرهنگ تغذیه در مدارس هم اصلاح شود.

او درخصوص اجرای برنامه «ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال»، توضیح داد: بودجه این برنامه در سال جاری بهبود خوبی یافت و اگر بتوانیم ثابت کنیم رژیم غذایی که درنظر گرفتیم تا چه حد مفید بوده می‌توان بودجه برنامه را در سال آتی افزایش داد.

به گفته معاون وزارت بهداشت، امسال ۱.۵ همت برای طرح «ارتقای وضع تغذیه کودکان زیر ۵ سال» درنظر گرفته شد. در این برنامه کودکان پنج دهک نخست جامعه که نیاز به حمایت داشتند توسط کارشناسان تغذیه شناسایی شدند و اسامی آن‌ها که شامل ۱۲۳ هزار و ۵۸۸ نفر بودند به وزارت رفاه داده شد. کارت مخصوص (کالابرگ الکترونیک) این افراد ماهی یک میلیون تومان شارژ می‌شود و می‌توانند اقلام غذایی مدنظر ما را تهیه کنند تا مشکلات تغذیه‌ای کودکان برطرف شود. تعداد ۱۸ هزار نفر هم در دهک ۶ و ۷ درنظر گرفته شدند که کارت آن‌ها ماهانه ۶۰۰ هزارتومان شارژ می‌شود. در واقع به شکل متوسط سازمان برنامه و بودجه ماهانه ۱۲۲ میلیارد تومان برای این کار هزینه می‌کند.

وی افزود: باید تاثیر این اقدامات به صورت یک مطالعه عملیاتی نشان داده شود تا بتوان برای افزایش بودجه و گسترش طرح اقدامات بیشتری انجام داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->