پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فعالان اقتصادی از اول دی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی متصل می‌شوند

  • کد خبر: ۲۰۰۰۰۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
فعالان اقتصادی از اول دی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی متصل می‌شوند
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اتصال فعالان اقتصادی به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی موجب شفافیت و عدالت مالیاتی می‌شود، گفت: این روند از ابتدای دی ماه سال جاری برای فعالان اقتصادی آغاز و تا پایان زمستان نیز ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز سید احسان خاندوزی در حاشیه اختتامیه همایش اقتصاد ایران در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: تمرکز تیم اقتصادی دولت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگرداندن ریل اقتصاد بر مسیر رونق به جای رکود‌های چند ساله در اقتصاد ایران، کاهش شدید سرمایه گذاری و برگرداندن به رشد مثبت آن و همچنین کاهش نرخ بیکاری در یکی دو سال گذشته بوده که ثمرات آن را در اقتصاد ایران اکنون آمار‌ها حکایت می‌کنند.

وزیر اقتصاد به موضوعات مهم سال ۱۴۰۳ و دوره میان مدت اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: غیر از اصلاح نرخ‌های رشد سرمایه گذاری، نرخ اشتغال یا کاهش بیکاری و تجارت خارجی البته با شرکای تجاری کشور به سمت اصلاح ساختار معیوب اقتصاد ایران حرکت می‌کنیم، یعنی لوازم ادامه همین رشد سرمایه گذاری در بلند مدت را فراهم می‌کنیم تا رشد اقتصادی یا سرمایه گذاری، یک اتفاق موقت و کوتاه مدت در کشور نباشد.

خاندوزی با اشاره به علت برگزاری همایش دو روزه اقتصاد ایران تصریح کرد: برای اینکه اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بتواند مورد اجماع بین تیم اقتصادی دولت و اصحاب دانشگاه، صاحب نظران و مدیران اقتصادی قرار بگیرد این همایش برگزار شد.

وی ادامه داد: این همایش شروعی بود برای همگرایی بین تیم اقتصادی دولت در سطح اقتصاد کلان، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و وزارت امور اقتصادی و دارایی در کنار صاحب نظران دانشگاه‌های معتبر تهران و شهرستان‌های کشور، مدیران اقتصادی دستگاه‌ها، مدیران شرکت‌های بزرگ و بانک‌های مهم کشور که در این همایش مشارکت داشتند.

وزیر اقتصاد هدف از برگزاری همایش را به کارگیری اصلاح برای رفع عیوب ساختاری بلند مدت در کشور عنوان کرد و گفت: بنای دولت این است که نتایج همایش اصلاح ساختار اقتصاد ایران را در سال‌های برنامه هفتم توسعه بکار بگیرد که قانون برنامه نیز با نگاه رفع ناترازی‌های بودجه‌ای، ناترازی‌های بانکی، ناترازی ارزی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و امثال آن‌ها تدوین شده است.

وی اضافه کرد: پس این نتیجه کمک می‌کند تا ما در عمل شاهد حرکت ریل میان مدت اقتصاد ایران در سال‌های برنامه هفتم به سمت اصلاح عیوب ساختاری باشیم که در بیانیه گام دوم مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز است.

وزیر اقتصاد درباره متصل شدن فعالان اقتصادی شرکت‌ها و بنگاه‌ها به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی تاکید کرد: این لایحه دولت که در مجلس نیز مصوب شد به عنوان تکلیف از ابتدای دی ماه سال جاری برای فعالان اقتصادی آغاز خواهد شد و تا پایان زمستان متصل خواهند بود. ما از ابتدای سال ۱۴۰۳ دریافت مدارک مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را صرفا متکی بر سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی در نظر خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: این مهم موجب می‌شود تا شفافیت و عدالت مالیاتی رخ دهد و همچنین استرداد‌ها به سرعت به فعالان اقتصادی برگردد چرا که بسیاری از تولیدکنندگان از طولانی بودن زمان استرداد شکایت داشتند پس سامانه‌ای و هوشمند شدن موجب می‌شود تا بلافاصله پس از پایان هر فصل در روز نخست فصل بعد استرداد‌ها صورت بگیرد که به نقدینگی فعالان اقتصادی کمک کند.

خاندوزی با بیان اینکه اطلاع رسانی خوبی در جلسات هماهنگی با اتاق‌های بازرگانی، اتاق اصناف کشور و دستگاه‌های اجرایی در این خصوص صورت گرفته، تصریح کرد: زیرساخت‌های فنی به جهت تست گرم آزمایش شده و از جهت مراجعه یکباره مراجعان به سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی نیز شکستی رخ نخواهد داد و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نخواهد بود.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->