۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

تعویق اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی ازطریق دوربین

  • کد خبر: ۲۰۰۱۸
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
تعویق اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی ازطریق دوربین
طرح کاهش آلودگی هوا در مشهد تا اوایل اردیبهشت به تعویق افتاده است و خودروهای بدون معاینه فنی از طریق دوربین اعمال قانون نخواهند شد.
به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: طرح کاهش آلودگی هوا در مشهد تا اوایل اردیبهشت به تعویق افتاده است و خودرو‌های بدون معاینه فنی از طریق دوربین اعمال قانون نخواهند شد، اما ممکن است به طور محدود توسط نیرو‌های پلیس راهور اعمال قانون برای این دسته از خودرو‌ها صورت گیرد.

وی در خصوص به تعویق افتادن اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا در مشهد اظهار کرد: طرح L.E.Z یا زون کاهش آلودگی هوا دارای مصوبه کشوری است که توسط شورای همتا در کلان شهرا تعریف شده است. از این رو به دلیل کاهش آلودگی هوا خودرو‌هایی که معاینه فنی ندارند، توسط دوربین ثبت اطلاعات شده و اطلاعات خودرو در سیستم سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) که در وزارت کشور قرار دارد چک و اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود. این مصوبه مربوط به چهار پنج سال گذشته است، اما به دلیل اختلافی که میان شهرداری و نیروی انتظامی برای در اختیار داشتن سرور‌ها و گرفتن اطلاعات خودرو‌ها وجود داشته، اعمال قانون از طریق دوربین شکل نمی‌گرفته است.


وی افزود: با هماهنگی نیروی انتظامی خراسان رضوی و کشور این طرح در مشهد راه‌اندازی و برای ۱۹۰ دوربین کد جریمه تعریف شد. در اوایل بهمن‌ماه اعلام شد که شهروندان ظرف مدت یک ماه می‌توانند برای اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. به دلیل این که تا کنون نظارت جدی در این خصوص شکل نگرفته بود و شهروندان در طول سال جهت اخذ معاینه فنی خودرو خود اقدام نکرده بودند، باعث شد صف‌هایی طولانی در مراکز معاینه فنی به وجود آید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد ادامه داد: این طرح در دو مرحله تمدید شد تا شهروندان نسبت به اخذ معاینه فنی خود اقدام کنند. با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تجمع شهروندان در صف‌های مراکز معاینه فنی خودرو به لحاظ بهداشتی مورد تایید نبود، تصمیم بر این شد تا طرح L.E.Z مجددا به تعویق بیفتد تا شهروندان در فرصت مناسب و بدون تجمع در صف‌های مراکز معاینه فنی نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند. احتمالا این طرح از اوایل اردیبهشت ۹۹ اجرایی خواهد شد.

کاظمی تاکید کرد: اعمال قانون خودرو‌های بدون معاینه فنی فقط از طریق دوربین به تعویق افتاده است و اگر خودرویی به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شود از طریق نیرو‌های پلیس راهور خواهد بود.

وی با اشاره به مراکز معاینه فنی در مشهد عنوان کرد: پنج مرکز معاینه فنی با ۱۸ خط در سطح مشهد وجود دارد. با توجه به سفر‌های نوروزی هرساله شهروندان در پایان سال نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو خود اقدام می‌کنند که باعث به وجود آمدن صف‌هایی طولانی در مراکز معاینه فنی می‌شود. از همین رو مراکز معاینه فنی در دو شیفت و از ساعت ۸ الی ۲۰ فعالیت دارند. با توجه به تعویق طرح L.E.Z اگر شاهد کاهش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی باشیم، ساعات کاری مراکز معاینه فنی کاهش خواهد یافت. ضمن این که پذیرش تمام مراکز معاینه فنی در مشهد اینترنتی است و شهروندان می‌توانند ابتدا از طریق اینترنت ثبت نام کرده و سپس به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->