حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

الاخبار از آماده شدن پیش‌نویس توافق صلح یمن خبرداد

  • کد خبر: ۲۰۰۷۴۶
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
الاخبار از آماده شدن پیش‌نویس توافق صلح یمن خبرداد
یک رسانه عربی فاش کرد که پیش‌نویس توافق پایان جنگ در یمن آماده امضا است، اما آمریکا بر عربستان سعودی فشار می‌آورد تا این اقدام را به تعویق انداخته و به ائتلاف دریایی بین‌المللی در حال شکل‌گیری علیه ارتش یمن بپیوندد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه لبنانی الاخبار روز دوشنبه نوشت: عربستان سعودی در حال گذراندن یک مرحله آزمایشی دشوار میان دو گزینه است که هر دوی آن‌ها تلخ هستند؛ ریاض یا باید بر اساس نقشه راه توافق شده با صنعا از باتلاق یمن خارج شود و یا تسلیم دیکته‌های آمریکا شود و به ائتلاف بین‌المللی دریایی بپیوندد که به معنای آسیب پذیر بودن در برابر باج خواهی است.

این روزنامه گزارش داد: شواهد نشان می‌دهد که عربستان علی‌رغم فشار‌های آمریکا، با بهره‌گیری از تجربیات قبلی به راه صلح ادامه می‌دهد و برای دفع جنگ‌افروزان و عوامل پروژه‌های خارجی تلاش می‌کند و تا این لحظه، درصدد تسریع در تکمیل پرونده‌های توافق برای امضا است.

دو منبع مطلع در صنعا و ریاض در این باره گفتند: توافقنامه صلح آماده امضا است و دو طرف نظرات نهایی خود را در مورد آن اعلام کرده‌اند. نسخه اصلاح شده به هانس گروندبرگ، نماینده سازمان ملل در یمن تحویل داده شده است؛ چراکه امضای آن زیر نظر سازمان ملل صورت خواهد گرفت.

به گفته این منابع، گروندبرگ از مدت‌ها قبل اقدامات هماهنگی را برای فراهم کردن شرایط و پروتکل امضای توافقنامه نقشه صلح از جمله تعیین مکان و زمان امضای آن در اسرع وقت آغاز کرده است.

طبق این گزارش، مکان امضای توافقنامه صلح در یمن هنوز مشخص نشده است، اما توپ در زمین ریاض است که تحت فشار آمریکا برای به تاخیر انداختن امضا و وارد شدن به ائتلاف جنگی علیه یمن در دریای سرخ است.

منابع مذکور افزودند: عربستان همچنان در حال دور زدن این فشار‌ها است و پیش‌بینی می‌شود که در صورت ایستادگی در برابر این فشارها، توافق قبل از پایان سال جاری میلادی امضا خواهد شد.

این منابع در خصوص جزئیات این توافقنامه نیز گفتند: این توافق به چند مرحله تقسیم می‌شود و در آن به درخواست قدیمی صنعا درباره پرونده انسانی پاسخ داده شده و به محاصره تحمیلی بر این کشور پایان خواهد داد.

طبق گفته منابع الاخبار، این توافق همچنین شامل سازوکار توافقی است که هر دو طرف را در پرونده پرداخت حقوق کارمندان دولتی در تمام استان‌های یمن راضی می‌کند و شامل پرونده صادرات نفت یمن طبق خواست صنعا نیز خواهد بود.

در این گزارش آمده است: در حالی که عربستان سعودی معتقد است زمان کنونی برای پایان دادن به بار جنگ ایده آل است؛ چراکه توجه تمام جهان به جنگ غزه معطوف شده است، اما طرف‌های یمنی نزدیک به امارات درصدد ایجاد مانع در مسیر توافق هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->