تمایل ۵ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اردوغان: اسرائیل در تلاش است جنگ را به کل منطقه گسترش دهد آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان‌رضوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه: زلنسکی خائن است رئیس‌جمهور چین وارد بوداپست شد اعتراف بایدن به استفاده از بمب‌های آمریکایی برای کشتار غیرنظامیان در غزه وزارت ارتباطات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی به صورت هوشمند خبرداد پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار استان قم با حضور رئیسی افتتاح شد بلوغ ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای رئیسی: افز‌ایش سرعت اینترنت در اولویت کار دولت قرار دارد | حتی برای کسانی که گیم انجام می‌دهند نباید حال‌گیری پیش بیاید + فیلم پایداری تمامی زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برگزاری انتخابات سناتور آمریکایی: اسرائیل به استاندارد‌های بشردوستانه پایبند باشد مقام حماس: اسرائیل از مذاکرات صلح به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان
سرخط خبرها

یمن حمله به ۲ کشتی عازم فلسطین اشغالی را تأیید کرد

  • کد خبر: ۲۰۰۷۷۲
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
یمن حمله به ۲ کشتی عازم فلسطین اشغالی را تأیید کرد
نیرو‌های مسلح یمن تأکید کردند که دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند و اجازه ندادند به بنادر اسرائیلی برسند.

به گزارش شهرآرانیوز، نیرو‌های مسلح یمن تأکید کردند که یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند.

کشتی نخست، «سوان آتلانتیک» نام دارد که حامل نفت بوده و کشتی دوم هم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بوده است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

صنعا در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه خدمه این دو کشتی هیچ توجهی به هشدار‌های نیروی دریایی یمن نداشتند، گفت: نیرو‌های مسلح بار دیگر به همه کشتی‌هایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آن‌ها نخواهد بود به جز کشتی‌های عازم بندر‌های اسرائیل».

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، اگر هر کشتی از بیانیه‌های سابق ارتش یمن تخطی کند، نیرو‌های مسلح این کشور در هدف قرار دادن آن هیچ تردیدی نخواهند کرد.

صنعا در پایان خاطر نشان کرد: نیرو‌های مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتی‌ها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند.

سرلشکر «یوسف المدانی» فرمانده منطقه نظامی پنجم یمن هم امروز هشدار داد که هرگونه تنش‌زایی در غزه برابر با تنش‌زایی در دریای سرخ خواهد بود.

المدانی در این باره گفت که ارتش یمن «آماده افزایش آمادگی بالای خود در برابر هرگونه تهدید احتمالی است، چراکه دشمن برای یمن کمین کرده و در تلاش است بعد از خفت و خواری اخیر، واکنش نشان دهد».
فرمانده منطقه نظامی پنجم یمن در ادامه به احتمال تشکیل یک ائتلاف برای مقابله با یمن اشاره کرد و در این باره گفت: «با کمک خداوند، با هر کشور یا طرفی که بین ما و فلسطین فاصله بیندازد، مقابله خواهیم کرد».

او همچنین به عملیات تصرف کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» پرداخت و اظهار داشت که این عملیات در شرایطی بسیار پیچیده و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سواحل یمن رخ داد.

ارتش یمن در اولین عملیات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی توانسته بود یک شناور به نام «گلکسی لیدر» تحت مالکیت بازرگانی اسرائیلی را بعد از هلی‌برن موفق توقیف کند و آن را به سواحل یمن انتقال دهد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->