استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

هویت شهر مشهد و احساس تعلق شهروندان یکی از مهم‌ترین مسائل است + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۲۲۷۶
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
هویت شهر مشهد و احساس تعلق شهروندان یکی از مهم‌ترین مسائل است + فیلم
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که با آن مواجه هستیم موضوع هویت شهر مقدس مشهد و احساس تعلق شهروندان به این شهر است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در میزگردی با موضوع روز ملّی مشهد اظهار کرد: مشهد به اعتبار شرایطی که در کشور و مکتب دارد، موردطمع بسیاری از دشمنان است، همچنین به لحاظ جغرافیایی به‌عنوان اولین کلانشهر جهان اسلام و پرترددترین شهر به لحاظ ترکیب جمعیتی شرایط خاص و ویژه‌ای در مقاطع مختلف تاریخی و ژئوپولوتیک، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... دارد.

وی افزود: هر خبری که در مشهد منتشر می‌شود ‌چه مثبت و چه منفی به‌سرعت جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند و هیچ شهری در کشور از چنین شرایطی برخوردار نیست زیرا این شهر از لحاظ جامعه‌شناختی، سیاسی و مذهبی ویژگی‌های مختلفی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای ششم از همان ابتدا هویت شهر مشهد و ارتقای هویت این شهر را جزو اولویت‌های کار خود قرار داده است.

ناصحی با اشاره به این موضوع که لوازم جهان‌شهرشدن برای یک شهر متنوع است، ادامه داد: اگر بخواهیم مشهد محور رویدادهای بین‌المللی باشد باید زیرساخت‌های پذیرایی از انواع و اقسام رویدادهای بین‌المللی را داشته باشیم و تاکنون در این دوره از شورای ششم کارهای زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ترکیب جمعیتی که در مشهد وجود دارد و مردمی که از مکان‌های دیگر برای همجواری با حضرت رضا(ع) به مشهد کوچ کرده‌اند و با ابعاد مختلف شهر و ظرفیت‌ها آشنا نیستند، لازم است این اتفاق رقم بخورد تا این تعلق خاطر جمعی اتفاق بیفتد.

ناصحی گفت: موضوع روزهای ملّی شهرها موضوعی قدیمی در کشور ماست و هر شهری بنا به تاریخی که دارد از ظرفیت‌هایی که در انقلاب و طول تاریخ انقلاب داشته استفاده می‌کند و آن را به عنوان روز ملّی برای خود معرفی می‌کند. البته باید گفت که فرایندی برای آن در کشور تعریف شده که مبتنی بر یک سلسله اقدامات اداری شهرها روزهای ملّی خود را عنوان می‌کنند. شاید این مذاکرات برای روز ملّی مشهد حدود ٢٠ سالی‌ است که در حال انجام است. پس از رفت‌وآمدهای زیاد و پیشنهادات زیادی که عنوان شد، شورای اسلامی شهر مشهد تصمیم گرفت روز ١٠ دی را که روز خاطره‌انگیز برای شهر مشهد است به عنوان روز ملّی مشهد انتخاب کند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای فرهنگی استان این روز را تصویب کرده و در اختیار شورای فرهنگی کشوری گذاشته است و اگر مشکلی نباشد و به تصمیم نهایی برسد امیدوارم در تقویم سال آینده در فهرست روزهای ملّی قرار بگیرد. به همین اعتبار همکاران در شهرداری مکلف شدند برنامه‌ها و بسترهایی را برای پذیرش این روز برای مردم مشهد پیش‌بینی کنند.

ناصحی اضافه کرد: نشان مشهد برای ارتقای برند مشهد در عرصه‌های مختلف و موضوع نشان مشهد به عنوان نشان فاخر در اختیار مفاخر و خدمتگزاران این شهر در حوزه‌های مختلف قرار خواهد گرفت. این امر مهم در دستورکار قرار گرفته است و همکاران در هشت کارگروه در حال بررسی و جمع‌بندی محور‌ها هستند و امیدواریم این اتفاق به روز ملّی مشهد برسد تا بتوانیم در قالب مراسم با اهدای نشان مشهد از برترین‌های مشهدی که خدمت شایسته‌ای به این شهر کرده‌اند، تقدیر و نام آن‌ها را جاودانه کنیم تا الگوسازی شده و سبب افزایش تعلق جوانان به مشهد شود. گفتنی است آیین‌نامه مشهد به تصویب رسیده و همکاران در قالب آن در حال اقدام هستند.

وی گفت: در مشهد در اقیانوسی از ظرفیت‌های تاریخی و انسانی زندگی می‌کنیم و وظیفه ما در شورای اسلامی این است که این ظرفیت‌ها را شناسایی و به دیگران معرفی کنیم تا با حس وحدت و مسئولیت اجتماعی بتوانیم مسائل و مشکلات را برطرف کنیم.

متأسفانه مشهد در برخی از شاخص‌های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد. آنچه ما در شورا به عنوان راهبرد اصلی خود دنبال می‌کنیم مردمی‌سازی این موضوع است و شورای ششم مشارکت با مردم را توسعه خواهد داد و در همین راستا مشارکت رسانه‌ها را خواستاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->