آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟
سرخط خبرها

قصه زندگی زنان تاثیرگذار مشهد، سوژه فیلم‌های مستند

  • کد خبر: ۲۰۲۷۶۶
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
قصه زندگی زنان تاثیرگذار مشهد، سوژه فیلم‌های مستند
عضو انجمن صنفی کارگردانان مستند ایران گفت: قصه زندگی بسیاری از زنان تاثیرگذار و تحول آفرین در مشهد می‌تواند سوژه مناسبی برای ساخت فیلم‌های مستند یا داستانی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، الهام آقالری در حاشیه دومین روز از برگزاری رویداد شهربانو از سلسله روایداد‌های هم آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت «روایت شهر»، اظهار کرد: بنده در رویداد‌های دیگر هم حضور داشتم، اما رویداد شهربانو را خیلی دوست داشتم، چون وقتی در شهری مثل مشهد مقدس با پتانسیل خانم‌ها آشنا می‌شوم احساس بهتری دارم.

وی افزود: من در زمینه فعالیت اجتماعی بانوان کار می‌کنم و اینجا پر از سوژه‌های اجتماعی، بانوان سرپرست خانواده، کار آفرین است. زنانی که سبب شدند برخی از اتفاقات در مشهد به گونه‌ای دیگری پیش برود و همه این سوژه‌ها دارای اهمیت بودند. امیدوارم شخصیت‌های گفته شده به فیلم و مستند تبدیل شوند تا همه زنان موفق مشهد را بشناسند.

وی با اشاره به سوژه‌های ارائه شده در شب گذشته، تاکید کرد: هر کدام دارای شخصیت‌های بزرگ بودند و بنده به عنوان فیلم ساز اگر به این شخصیت‌ها نگاه کنم و از دل زندگی آن‌ها به قصه برسم برخی از سوژه‌ها این قصه را به من می‌داد و برخی دیگر شنیدن قصه زندگی تنها برای یک بار گفتن کفایت می‌کرد. برخی از سوژه‌ها برای من مستند ساز کفایت نمی‌کرد و این دلیلی نمی‌شود که بگوییم که این شخصیت‌ها بزرگ نبودند. شاید قابلیت مستند شدن نداشته باشد، اما شاید قابلیت فیلم نامه شدن داشته باشد.

سلسله رویداد‌های روایت شهر در چهار بخش مستند، خرده روایت، شهربانو و قالب‌های خلاق و نوآور تولیدی، با هدف تولید فیلمنامه طراحی شده است.

گفتنی است؛ این رویداد توسط موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->