آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم
سرخط خبرها

تاکید صدراعظم آلمان بر اهمیت اتحادیه اروپا در پیام سال نو

  • کد خبر: ۲۰۳۱۵۰
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
تاکید صدراعظم آلمان بر اهمیت اتحادیه اروپا در پیام سال نو
شولتس در سخنرانی سال نوی میلادی از شهروندان آلمانی خواست تا اعتماد خود به آینده را از دست ندهند، اگرچه با دنیایی که چندین بحران را تجربه و با سرعت زیادی تغییر می‌کند، مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این سخنرانی که امروز (یکشنبه) پخش شد، گفت: جهان ما با درد و رنج و خونریزی‌های زیادی روبروست. دنیای ما به مکانی ناآرام‌تر و خشن‌تر تبدیل شده و با سرعتی تقریباً خیره کننده در حال تغییر است.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، شولتس به جنگ روسیه در اوکراین، افزایش هزینه‌های انرژی، درد و رنج ناشی از پاندمی کرونا و درگیری‌ها در اراضی اشغالی اشاره کرد.

وی افزود: این‌ها باعث شد تا ما هم تغییر کنیم. این‌ها مسائلی نگران کننده برای ماست. این موارد در برخی اوقات باعث نارضایتی و شکایت شد، اما می‌دانم که آلمان به مسیرش ادامه خواهد داد.

صدراعظم آلمان همچنین خاطرنشان کرد که چگونه با وجود نگرانی‌های گسترده یک سال پیش، آلمانی‌ها زمستان گذشته پس از قطع گاز از روسیه به اروپا، بدون گرما نماندند: «اوضاع خیلی تغییر کرده است. تورم کاهش یافته و دستمزد‌ها و حقوق بازنشستگی افزایش می‌یابد. ذخیره گاز به قدری است که برای زمستان کفایت دارد. من به سیاست‌های دولت ائتلافی اعتماد دارم.»

دولت برلین با صدراعظمی شولتس به دلیل درگیری‌های داخلی در طول دو سال گذشته مشهور شده و رتبه‌بندی‌اش در نظرسنجی‌ها کاهش یافته است. اقتصاد آلمان نیز ضعیف عمل می‌کند، اما با این وجود صدراعظم تلاش کرده تصویر مثبتی از سال پیش رو ترسیم کند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از خانواده‌های آلمانی قرار است مالیات کمتری بپردازند و دولت قصد دارد تا زیرساخت ضعیف حمل و نقل و انرژی پاک را بهبود بخشد.

شولتس گفت: خیلی‌ها در اروپا و بقیه کشور‌های جهان می‌گویند "اگر شما در آلمان نباشید، چه کسی مدیریت کند؟ " مردان و زنان بیشتری در آلمان امروز نسبت به گذشته شغل دارند.

وی همچنین بر اهمیت اتحادیه اروپا به ویژه در دوران بحران‌ها تاکید کرد و افزود: قدرت ما در اتحادیه اروپا است. هنگامی که اتحادیه اروپا یک جبهه متحد ارائه می‌دهد، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر را شامل می‌شود. در دنیای ۸ میلیارد نفری که به زودی ۱۰ میلیارد نفر می‌شود، این یک دارایی واقعی است.

البته صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که این کشور به همکاری تمامی مردم برای پیشبرد و ترقی کشور نیاز دارد و ادامه داد: شهروندان آلمانی، قدرت ما به حضور یکایک ما بستگی دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->