تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

محبوبیت وزیر دفاع آلمان او را به صدراعظمی نزدیک کرد

  • کد خبر: ۲۰۴۹۴۵
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
محبوبیت وزیر دفاع آلمان او را به صدراعظمی نزدیک کرد
تقریبا دو سوم آلمانی‌هایی که در نظرسنجی جدیدی شرکت کردند، مایلند به جای «اولاف شولتس» به عنوان صدراعظم، «بوریس پیستوریوس» که وزیر دفاع است، جایگزین شود.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس نظرسنجی جدیدی که موسسه «INSA» برای روزنامه بیلد انجام داده، نزدیک به دو سوم آلمانی‌ها مایلند که صدراعظم این کشور تغییر کند و وزیر دفاع فعلی که بوریس پیستوریوس است، جایگزین اولاف شولتس شود. یک‌چهارم مخالف این ایده هستند و از هر ۱۰ نفر یک نفر (یازده درصد) نظری ندارد.

براساس نظرسنجی‌ها، اخیرا وزیر دفاع آلمان یکی از محبوب‌ترین سیاستمداران این کشور شده است. براساس نظرسنجی اینسا، اگر صدراعظم به طور مستقیم انتخاب می‌شد، از هر چهار نفر یک نفر به نفع پیستوریوس رای می‌داد. با این حال، تغییر از صدراعظم فعلی (اولاف شولتس) به پیستوریوس بسیار بعید تلقی می‌شود.

رشد حامیان «مرتس»

سناریوی محتمل‌تر، دوئل میان شولتس، صدراعظم فعلی آلمان و رقیب «فردریش مرتس» از حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان (CDU) است. این نظرسنجی میان ۱۰۰۴ آلمانی بزرگسال انجام شد.

در انتخابات مستقیم، مرتس ۲۶ درصد آرا و شولتس سه درصد کمتر (۲۳ درصد) رای را به دست خواهند آورد. به طور قابل توجهی بیشتر پاسخ‌دهندگان (۴۳ درصد) نمی‌خواهند هیچ یک از این سیاستمداران صدراعظم بعدی شود. اگر آلمانی‌ها مجبور به انتخاب میان مرتس و پیستوریوس باشند، اکثریت قریب به اتفاق (۳۹ درصد) به نفع هیچ یک از نامزد‌ها رای نمی‌دهند. از سوی دیگر پیستوریوس می‌تواند با ۲۵ درصد مقابل ۲۳ درصد بر مرتس پیروز شود.

در سیستم سیاسی آلمان، صدراعظم به طور مستقیم انتخاب نمی‌شود بلکه احزاب اصلی پارلمان آن را تعیین می‌کنند. انتظار می‌رود که انتخابات پارلمانی بعدی آلمان در اواخر تابستان یا پاییز ۲۰۲۵ برگزار شود.

براساس یک نظرسنجی دیگر، ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان از ائتلاف فعلی حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، سبز‌ها و حزب دموکراتیک آزاد (FDP) یا اصلا رضایت ندارند، یا رضایت کمی دارند. با گذشت دو سال از صدراعظمی شولتس، او نامحبوب‌ترین صدراعظم تاریخ آلمان شده که این شوکه‌کننده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->