حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

تاکید صدراعظم آلمان بر اهمیت اتحادیه اروپا در پیام سال نو

  • کد خبر: ۲۰۳۱۵۰
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
تاکید صدراعظم آلمان بر اهمیت اتحادیه اروپا در پیام سال نو
شولتس در سخنرانی سال نوی میلادی از شهروندان آلمانی خواست تا اعتماد خود به آینده را از دست ندهند، اگرچه با دنیایی که چندین بحران را تجربه و با سرعت زیادی تغییر می‌کند، مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این سخنرانی که امروز (یکشنبه) پخش شد، گفت: جهان ما با درد و رنج و خونریزی‌های زیادی روبروست. دنیای ما به مکانی ناآرام‌تر و خشن‌تر تبدیل شده و با سرعتی تقریباً خیره کننده در حال تغییر است.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، شولتس به جنگ روسیه در اوکراین، افزایش هزینه‌های انرژی، درد و رنج ناشی از پاندمی کرونا و درگیری‌ها در اراضی اشغالی اشاره کرد.

وی افزود: این‌ها باعث شد تا ما هم تغییر کنیم. این‌ها مسائلی نگران کننده برای ماست. این موارد در برخی اوقات باعث نارضایتی و شکایت شد، اما می‌دانم که آلمان به مسیرش ادامه خواهد داد.

صدراعظم آلمان همچنین خاطرنشان کرد که چگونه با وجود نگرانی‌های گسترده یک سال پیش، آلمانی‌ها زمستان گذشته پس از قطع گاز از روسیه به اروپا، بدون گرما نماندند: «اوضاع خیلی تغییر کرده است. تورم کاهش یافته و دستمزد‌ها و حقوق بازنشستگی افزایش می‌یابد. ذخیره گاز به قدری است که برای زمستان کفایت دارد. من به سیاست‌های دولت ائتلافی اعتماد دارم.»

دولت برلین با صدراعظمی شولتس به دلیل درگیری‌های داخلی در طول دو سال گذشته مشهور شده و رتبه‌بندی‌اش در نظرسنجی‌ها کاهش یافته است. اقتصاد آلمان نیز ضعیف عمل می‌کند، اما با این وجود صدراعظم تلاش کرده تصویر مثبتی از سال پیش رو ترسیم کند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از خانواده‌های آلمانی قرار است مالیات کمتری بپردازند و دولت قصد دارد تا زیرساخت ضعیف حمل و نقل و انرژی پاک را بهبود بخشد.

شولتس گفت: خیلی‌ها در اروپا و بقیه کشور‌های جهان می‌گویند "اگر شما در آلمان نباشید، چه کسی مدیریت کند؟ " مردان و زنان بیشتری در آلمان امروز نسبت به گذشته شغل دارند.

وی همچنین بر اهمیت اتحادیه اروپا به ویژه در دوران بحران‌ها تاکید کرد و افزود: قدرت ما در اتحادیه اروپا است. هنگامی که اتحادیه اروپا یک جبهه متحد ارائه می‌دهد، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر را شامل می‌شود. در دنیای ۸ میلیارد نفری که به زودی ۱۰ میلیارد نفر می‌شود، این یک دارایی واقعی است.

البته صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که این کشور به همکاری تمامی مردم برای پیشبرد و ترقی کشور نیاز دارد و ادامه داد: شهروندان آلمانی، قدرت ما به حضور یکایک ما بستگی دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->