سرخط خبرها

جزئیات برگزاری ششمین دوره جایزه ادبی ارغوان

  • کد خبر: ۲۰۳۴۵۲
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
جزئیات برگزاری ششمین دوره جایزه ادبی ارغوان
موسسه ارغوان هفت رنگ، ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی داستان کوتاه نویسی را با موضوع «تردید» برگزار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، این رویداد، با هدف کشف استعدادهای جوان و تلاش برای ارتقای جایگاه آنان از سطح آماتوری به حرفه‌ای و ترویج داستان نویسی و فرهنگ کتاب‌خوانی، قرار است برگزار شود.

جزئیات برگزاری ششمین دوره جایزه ادبی ارغوان

هیئت داوران رویداد ارغون چه کسانی هستند؟

هیئت داوران ششمین دوره جایزه ادبی ارغوان احمد پوری، حسین سناپور، لیلی گلستان هستند. 

احمد پوری؛ «دو قدم این‌ور خط» اولین رمان احمد پوری در سال ۱۳۸۷ توسط نشر چشمه منتشر و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. برخی منتقدان این رمان را فصلی تازه در  ادبیات داستانی ایران دانسته‌اند. همچنین رمان «فقط ده ساعت» نوشته احمد پوری در سال ۱۳۹۷ توسط نشر چشمه منتشر شد. محور موضوعی «فقط ده ساعت» مسئله مرگ و دربارهٔ جوانی است که به سرطان مبتلا شده‌است. ابتلای جوان به بیماری لاعلاج موجب درگیرشدن نزدیکانش با این موضوع می‌شود. بیکی از همین نزدیکان، بخشی از داستان روایت می‌کند و بخش دیگری از داستان هم در واقع مطالب دفترچهٔ خاطرات جوانِ مبتلا به سرطان است.احمد پوری به عنوان داور بسیاری از مسابقات ادبی حضور داشته‌است. از آن میان می‌توان به  جایزه شعر شاملو، جشنواره ترجمه ادبی ترجمیک، جایزه داستانی ارغوان اشاره کرد. 

حسین سناپور؛ داستان‌نویسی را از اوایل دهه‌ی شصت، به‌صورت خودآموز، آغاز کرد. از سال ۱۳۶۸ با حضور در کلاس‌های هوشنگ گلشیری دوره‌ی تازه‌ای در داستان‌نویسی او آغاز شد. رمان او با عنوان نیمه غایب از جمله پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر فارسی است که به چاپ بیست‌ودوم رسیده‌ است.

لیلی گلستان؛مترجم و نگارخانه‌دار ایرانی و عضو کانون نویسندگان ایران  است. وی دختر ابراهیم گلستان و فخری گلستان و خواهر کاوه گلستان است که با نعمت حقیقی ازدواج کرد و پس از ۶ سال از او جدا شد.  حاصل آن ازدواج سه فرزند است: مانی، صنم و محمود حقیقی. در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۳  جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه (نخل آکادمیک) توسط سفیر دولت فرانسه در تهران به لیلی گلستان اهدا شد. 

اعضای هیات انتخاب این رویداد را نیز فرهاد توحيدی، محمد چرمشير، عالیه عطایی، مهسا محبعلی، فرشته نوبخت تشکیل می‌دهند.

جزئیات شرکت در جشنواره

مهلت ارسال آثار برای این مسابقه از اول دی ۱۴۰۲ تا  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ خواهد بود. شرایط سنی شرکت در مسابقه حداکثر ۳۰ سال است و مراسم اختتاميه با معرفي برگزيدگان  در خرداد  ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آثار ۱۰ نفر اول  به صورت يك جلد كتاب توسط نشر مرکز به چاپ خواهد رسيد. جايزه منتخب هيات داوران برای نفرات اول تا سوم عبارت است از: تنديس جايزه‌ی ارغوان، لوح تقدير و مبلغ ۳۰ میلیون ريال جايزه نقدی برای نفر اول، لوح تقدير و مبلغ ۲۰ میلیون ريال جايزه نقدی برای نفر دوم، لوح تقدير و مبلغ ۱۰ میلیون ريال جايزه نقدی برای نفرسوم.

جايزه  ۱۰ نفر برگزيده‌ی هيات داوران، لوح تقدیر و چاپ اثر در کتاب، ۱۰ عدد کارت هدیه ده میلیون ریالی برای خرید  از طرف وب‌ سایت ایسام  برای ۱۰ نفر برگزیده است.

همچنین، جایزه‌ی ویژه هیات داوران، شرکت در یک دوره کارگاه داستان نویسی برای ۱۰ نفر برگزیده است.

داستان‌های کوتاه باید به صورت تايپ شده در فرمت‌هاي  .doc. docx و  .rtf در سامانه‌ی وب‌سایت جایزه‌ی ارغوان ثبت شود: 

 تعداد كلمات هر داستان  كوتاه حداكثر ۳۰۰۰ كلمه است و هر نويسنده تنها يك اثر می‌تواند ارسال كند و با توجه به برگزار نشدن جایزه در سال گذشته با تصمیم شورای سیاست گذاری متولدین سال ۱۳۷۱ نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند. در صورت كپی‌برداری يا استفاده از آثار ديگران، داستان مورد نظر حذف خواهد شد. داستان‌های مورد نظر نباید در مسابقات ديگر حايز رتبه شده و یا قبلا چاپ شده  و داستان‌های مورد نظر به صورت همزمان در مسابقات دیگر ارایه نشده باشند. شرکت‌کنندگان نباید کتاب چاپ شده‌ای در بخش داستان کوتاه و یا بلند چه به صورت فردی و یا گروهی داشته باشند.

این قانون شامل نویسندگانی که در دوره‌های قبل یک‌بار در میان نفرات چهارم تا دهم بوده و داستان آن‌ها توسط نشر مرکز به چاپ رسیده به شرط آنکه زیر ۳۰ سال بوده و کتاب چاپ شده‌ی دیگری نداشته باشند نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->