فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

گزارشی از سومین روز جشنواره تئاتر «خاوران» در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۳۶۲۹
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
گزارشی از سومین روز جشنواره تئاتر «خاوران» در مشهد
در دو روز گذشته هفده نمایش استان‌های کشور در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی اجرا شدند. سالن‌های تئاتر مشهد این روز‌ها شاهد حضور هنرمندان کشور و نیز تماشاگران مشهدی هستند که شورونشاط خوبی به فضا‌های تئاتر شهر داده است.

ناصر نداف | شهرآرانیوز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور باعنوان «خاوران» با حضور هشت استان درحالی در مشهد برگزار می‌شود که امروز سومین روز برگزاری اش را می‌گذراند.

در دو روز گذشته هفده نمایش استان‌های کشور در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی اجرا شدند. سالن‌های تئاتر مشهد این روز‌ها شاهد حضور هنرمندان کشور و نیز تماشاگران مشهدی هستند که شورونشاط خوبی به فضا‌های تئاتر شهر داده است. در این نوشتار به اجرا‌های ۹ نمایش صحنه‌ای و خیابانی امروز نگاه می‌کنیم.

نمایشی حماسی از مازندران

سومین روز برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران با نمایش «کارنامه بندار بیدخش» از استان مازندران آغاز می‌شود. این نمایش به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی امیرحسین فلاحت پیشه، ۱۲ دی ساعت۱۱ در تماشاخانه بهار روی صحنه می‌رود. در این نمایش سیده نسترن میرسنجری، حسن محمودیان و مریم احمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

«کارنامه بندار بیدخش» داستان دانشمندی به نام بُندارِ بیدَخش است که در خدمت جمشیدشاه (جم) بوده است و از روی نیک خواهی همه علوم را به او می‌آموزد و برای وی جامی جهان نما می‌سازد تا شاه در آن بنگرد و بر مملکت حکمرانی کند.

روایتی از چشم انتظاری یک مادر

دومین نمایش روز سوم اثری است از استان تهران به نام «ننه آقا» که به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی، امروز ساعت۱۵ در سالن تماشاخانه استاد حسین نوری روی صحنه می‌رود. در این نمایش نرگس ایزدی، امیر قربانی، محمد یزدی و علیرضا قناد به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایش به روایت زنی به عنوان ننه می‌پردازد که با وجود دو پسر معلولش، به دنبال پسر کوچکش است که در عملیات کربلای۴ به جمع غواصان پیوسته است. او هر روز چشم انتظار است. درنهایت دو پسر معلولش تصمیم می‌گیرند به اروند بروند و مادر را از چشم انتظاری دربیاورند.

خواب‌های یک درام نویس پست مدرن

نمایش «خواب نامه» از مازندران سومین اثر سومین روز برگزاری این جشنواره است که به نویسندگی و کارگردانی کامبیز میرزایی امروز سه شنبه ساعت۱۷ در تماشاخانه اردیبهشت روی صحنه می‌رود. در این نمایش عیسی نعمتی، مهیار خاوری نژاد، ترانه قلندری، سهیل صداقتی، الاهه حسینی، اشکان میناگر، بشیر باطبی، درسا بی آزاری، سپیده مجیدی، مسلم نقیبی، محمدمهدی مکبری، علی شعشعانی، سارا نیک بین، محمدرضا مصون، مبینا آقاجانی، رومینا آقاجانی، علی شاهنور، پرواز سجادی، سانیا علیزاده، نیایش علی تبار و جواد میرزازاده بازی می‌کنند. نمایش «خواب نامه» متشکل از چهار پرده مجزاست که یک درام نویس پست مدرن شرح خواب هایش را در آن به نمایش درآورده است.

اسفراینی‌ها با «کارنان» در «بهار»

نمایش «کارنان» از شهر اسفراین استان خراسان شمالی، نمایش بعدی است که در بخش صحنه‌ای این رویداد ملی اجرا می‌شود. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمد یحیی آبادی امروز ساعت۱۹ در تماشاخانه بهار روی صحنه می‌رود. در این نمایش محمد یحیی آبادی و حمیرا ایمانی بازی می‌کنند.

داستان بی آبی یک روستا در اثری از خراسان جنوبی

آخرین اثر بخش صحنه روز سوم به اجرای تئاتر «یک کوزه آب» از خراسان جنوبی اختصاص دارد که ساعت۲۱ در سالن اصلی تئاترشهر مشهد روی صحنه می‌رود. در این نمایش که به نویسندگی حسین ابراهیمی و کارگردانی مهدی سالمی است، سعید آمیا، مهدی سالمی، فاطمه بی نیاز، احسان جوزانی، مهلا سلطانی، محمدحسین محلی، محمدصادق جاهد، مرضیه عظیمی، مبینا خانی، مائده اصم، انسیه بدیعی زاده، امیرعلی خالقی، سیدمحسن امیری، سیدمحمدمهدی ابراهیمیان، ساناز رضازاده، امیرحسین عجمی، فاطمه اکبری، امیرعلی یوسفی و محمدطا‌ها سالمی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه این نمایش آمده است: قنات روستا بر اثر خشک سالی کم آب شده است و براتعلی، مالک عمده قنات، قصد دارد بر اساس یک باور و سنت دیرین عروس بیوه اش را به عقد قنات دربیاورد تا قنات بارور و پرآب شود، اما از طرفی سیف ا...، پسر دیگر براتعلی، عاشق بیوه برادرش است و تلاش می‌کند او را به  دست بیاورد.

«عتیقه» آغازگر روز سوم تئاتر خیابانی

در بخش تئاتر خیابانی جشنواره خاوران چهار نمایش در روز سوم اجرا می‌شوند. اولین اثر در این بخش نمایش «عتیقه» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی برات محمد خیرآبادی از خراسان شمالی است که امروز سه شنبه ساعت ۱۰ در مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. در این نمایش محمد حیدری، تینا نوری، نازنین مدبری و امیرحسین ثباتیان بازی می‌کنند.

خراسان شمالی با داستانی از یک انگشت ماجراجو

«انگشتان کوچک» اثر دیگری است از هنرمندان تئاتر خراسان شمالی که به کارگردانی حمید عابدی ساعت ۱۲ امروز در مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. مسعود رشیدی، قهرمان حسن زاده.

زهره دینپور و حمید عابدی بازیگران این نمایش خیابانی هستند. در خلاصه این نمایش آمده است: انگشت متولد می‌شود و در مسیر زندگی اش فقط راه‌های خلاف را پیش می‌گیرد. حال او باید نمادی از انگشتان کوچک (نسل دهه ۹۰) باشد که بر طوماری ضدجنگ انگشت می‌زند.

روایتی از یک پوتین سخن گو

نمایش «پوتین» سومین اثر خیابانی در روز سوم جشنواره است که به نویسندگی مسلم خردمند و کارگردانی مارال جعفرنژاد از مازندران ساعت۱۸ در مجموعه تئاترشهر مشهد در معرض دید داوران و مخاطبان جشنواره قرار می‌گیرد. در این نمایش مرتضی سام دلیری و ابوالفضل احمدی لاشکی بازی می‌کنند. نمایش خیابانی «پوتین» درباره پوتین یک سرباز است که به سخن درآمده است و در حین تعریف کردن خاطراتش، از وحدت داشتن و شنیدن حرف یکدیگر در عین اختلاف نظر صحبت می‌کند.

روایت یک قصه واقعی با هنرنمایی هنرمندان مازندران

نمایش خیابانی «مغز‌های کادوپیچ شده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی نصراله زاده از مازندران، ساعت۲۰ در مجموعه تئاترشهر مشهد اجرا می‌شود. در این نمایش سیدمحمد موسوی، رها شکوهی و زهرا یوسفی بازی می‌کنند. این نمایش روایت یک قصه واقعی است که سال ۱۳٩٤ در جنگل‌های هیرکانی مازندران اتفاق افتاده است. فردی به تنهایی جریان ساز این واقعه می‌شود و مردم را به جنگل می‌آورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->