ثبت‌نام کاروان‌های پیاده روی دهه پایانی صفر، در دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین راوی عظمت غدیر | علامه امینی به روایت فرزندش تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم» درباره جواد اسدا... زاده یکی از شهدای مشهدی بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی
سرخط خبرها

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب به کار خود پایان داد

  • کد خبر: ۲۰۴۲۱۳
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب به کار خود پایان داد
کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان ویژه مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب، ظهر امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان ویژه مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب، ظهر امروز با حضور آیت‌الله سید جعفر سیدان از علمای برجسته استان، حجج‌اسلام محمد حاج‎ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری، علی خیاط رئیس حوزه علمیه خراسان، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

قرآن محوری، معادله قدرت در منطقه را تغییر داد

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در این همایش اظهار کرد: عداوتی که دشمنان با این ملت دارند، تجلی دشمنی با قرآن است، زیرا پرچم هدایت این کشور در دستان حکیم و فقیه قرآن‎شناسی همچون رهبر معظم انقلاب است. رهبر معظم انقلاب کسی است که توانسته جهان را برای تمدن مهدوی آماده کند، معادله قدرت را با اتکا به قرآن و الهام از این کتاب آسمانی به نفع اسلام رقم زده و با ترویج روحیه مقاومت، فرهنگ مقاومت را در جوامع اسلامی ترویج کرده است.

وی افزود: هسته‌های مقاومت اسلامی در منطقه همگی به برکت انقلاب اسلامی و مبانی قرآنی این نظام شکل گرفته‌اند. اگر امروز می‌بینیم چندین کشور ابرقدرت حتی در قالب یک ائتلاف واحد هم یارای سرکوب‎کردن مقاومت اسلامی در منطقه را ندارند، همه به دلیل این است که امت‌های مسلمان، درس ایستادگی و شجاعت را از ملت ایران فراگرفته‌اند و رهبری در این کشور سکان‎دار امور است که آموزه‌های قرآنی را نه‌فقط در مقام کلام و بر فراز منبر بلکه در عمل محقق کرده است.

ترویج فراگیری قرآن کریم، تأکید خاص رهبری است

حجت‌الاسلام خیاط رئیس حوزه علمیه خراسان نیز ضمن محکومیت حمله تروریستی روز گذشته در کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب از دهه ۶۰ در بحث سیاست‌گذاری فرهنگی برای ایجاد مراکز علمی تخصصی در حوزه علوم قرآنی و تأسیس رادیو قرآن پیگیر بودند. ایجاد رشته‌های تخصصی علوم قرآنی، توجه به قرآن در آموزش و پرورش، راه‌اندازی جریان ۱۰ میلیون حافظ قرآنی، تولید علوم انسانی قرآن بنیان و تولیدات نمایشی و سینمایی با مبانی قرآن و توجه دادن حوزه‌های علمیه به تفسیر و علوم قرآن نیز مورد تأکید ایشان است.

وی افزود: معرفی تفسیر رهبر معظم انقلاب فارغ از حب و بغض ضروری است، یکی از آثار تخصصی تفسیری رهبر معظم انقلاب، تفسیر سوره «برائت» است که قبل از ۳۰ سالگی به ثمر نشست. کسانی‎که اهل تفسیر هستند نوآوری و نکات آن را می‌بینند، این تفسیر نشانگر تسلط بر کار است. در تمام صحبت‌های رهبر معظم انقلاب از بیانیه تا سخنرانی همه سرشار از برداشت و نکات قرآنی ناب است.

این همایش در انتها با معرفی نفرات برتر و مقالات برگزیده به کار خود پایان داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->