کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان آبی که دو بار جوشیده باشد ضرر دارد؟ اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۷هنر سنتی منسوخ شده در خراسان رضوی احیا شد

  • کد خبر: ۲۰۴۶۱۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۷هنر سنتی منسوخ شده در خراسان رضوی احیا شد
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: طی هفت سال، هفت هنر سنتی و صنایع‌دستی منسوخ شده در استان احیا و زنده‌سازی شده است.

رضا ابراهیم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره احیای هنر سنتی منسوخ شده در خراسان رضوی گفت: براین اساس طی این مدت رشته‌هایی مانند قفل‌سازی سنتی، گیوه‌بافی، چاروق‌دوزی، مقرنس و رنگرزی سنتی در استان احیا شد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف صنایع‌دستی از اهداف این معاونت برای زنده نگهداشتن هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: امسال ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی داریم که تاکنون برای ۱۴۰ میلیارد ریال این میزان پرونده متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه قرار دارند، بیان کرد: امسال هزار و ۶۵۰ مجوز برای هنرمندان صنایع‌دستی خراسان رضوی صادر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->