۳ همت سود سهام عدالت هنوز وصول نشده است رئیس اتاق بازرگانی مشهد: چرا صنایع ما ناگزیرند بار قطعی انرژی را بر دوش بکشند؟ آخرین قیمت گوشی‌های پرچم‌دار اپل و سامسونگ (۸ شهریور ۱۴۰۳) سوخت اصلی نیروگاه برق توس گاز است  رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی: سهمیه گاز استان کمتر از میزان مصرف است اختصاص سهمیه بنزین به صورت پول نقد مناسب نیست مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق خراسان‌رضوی: ناچار به استفاده از سوخت مازوت هستیم بررسی قیمت امروز محصولات ایران خودرو (۸ شهریور ۱۴۰۳) | قیمت خودرو‌ها افزایش یافت قیمت طلا و سکه در مشهد افزایش یافت (۸ شهریور ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۸ شهریور ۱۴۰۳) قیمت روز فراورده‌های گوشتی (پنجشنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول بازار داغ خرافات اقتصادی قیمت محصولات سایپا امروز (پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳) قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ شهریور ۱۴۰۳) تمهیدات ویژه برای آبرسانی به موکب‌ها در مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ قاچاق سوخت به صورت روزانه ادامه دارد | قاچاق، بلای جان تولیدات داخلی تفاوت قیمت گوشت گوسفندی و شتر چقدر است؟ | استفاده از فراورده‌های شتر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد دستور وزیر اقتصاد برای پرداخت وام ازدواج به متقاضیان ۱۵۰۰ تن سهمیه ویژه آرد به نانوایی‌های اطراف حرم امام‌رضا(ع) تخصیص یافت لزوم مانع‌زدایی برای فعالان اقتصادی خراسان رضوی در مسیر تجارت وزیر جهاد کشاورزی وارد مشهد شد (۸ شهریور ۱۴۰۳) تجهیزات فرسوده، مصرف برق صنایع را افزایش داده است | آیا برق خورشیدی می‌تواند کمبود برق واحدهای صنعتی را جبران کند؟ قیمت انواع میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد | سیب زمینی و پیاز را امروز چند بخریم؟ (۸ شهریور ۱۴۰۳) بورس در هفته‌ای که گذشت | رشد ۳۹ هزار پله‌ای شاخص آیا کاهش قیمت طلا ادامه دارد؟ | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه (۸ شهریور ۱۴۰۳) آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های بخش خصوصی (۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیش از ۵۰ درصد اصناف مالیاتشان صفر شده است

  • کد خبر: ۲۰۴۸۵۲
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
بیش از ۵۰ درصد اصناف مالیاتشان صفر شده است
رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیاتشان صفر شده است و به صورت میانگین اصناف، حدود ۶ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمدهادی سبحانیان در جمع اعضای شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه هم به جهت وصول منابع و هم به جهت الزامات در حوزه تحول نظام مالیاتی در برهه حساس و پیچ تاریخی قرار داریم، اظهار کرد: وصول مالیات حقه و پیشگیری از بروز اختلال در محیط کسب و کار و تکریم مودیان دو راهبردی است که همزمان در سازمان امور مالیاتی دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را یکی از قوانین مترقی کشور برای اجرای شفافیت در اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: اجرای کامل این قانون حکمرانی اقتصادی کشور را متحول خواهد کرد.

نظام مالیات در مسیر تحول قرار گرفته است

وی شایعات و شبهات شکل گرفته در روز‌های اخیر راجع به موضوع مالیات را جنگ ادراکی علیه تحقق تحول در نظام مالیاتی خطاب کرد و گفت: کسانی که ساله در حوزه نظریه‌پردازی و کارشناسی می‌گفتند نباید پول فروش نفت را در هزینه‌های جاری کشور استفاده کرد، امروز که مالیات در مسیر تحول قرار گرفته است و سهم آن در بودجه عمومی دو برابر نفت شده است، همان افراد در جبهه مقابل تحول نظام مالیاتی ایستاده‌اند.

سبحانیان با اشاره به سهم پایین مشاغل و اصناف در کل مالیات وصولی کشور، خاطرنشان کرد: از مجموع ۷۵۰ هزار میلیارد تومان مالیات مصوب سال جاری، تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم اصناف و مشاغل است.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد اصناف و صاحبان مشاغل، مالیاتشان صفر شده و حدود ۹۰ درصد از مالیات این بخش، زیر ۲۰ میلیون تومان محاسبه شده است و به صورت میانگین اصناف، حدود ۶ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در قبال قوانین جدید، تکالیفی برعهده دارد که باید به نحو احسن انجام دهد و مهم‌ترین آن‌ها قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که از اول دی ماه لازم‌الاجرا شده و انتظار این است همه اجزای سازمان به‌ویژه همکاران حوزه حقوقی ضمن اشراف کامل، در اجرای دقیق آن همت گمارند.

سبحانیان ادامه داد: در پارادایم پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بر خلاف پارادایم سنتی نظام مالیاتی، اصل بر صحت ادعای مودی است و هر چه مودیان مالیاتی اعلام می‌کنند از طرف سازمان امور مالیاتی پذیرفته می‌شود، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه خود را مکلف به بهبود فضای کسب و کار می‌دانیم، بیان کرد: باید رویه‌های ساری و جاری در نظام مالیاتی به‌گونه‌ای ترسیم شود که شرایط برای فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر باشد.
منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->