فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

«چند قطره باران» برای لبخند کودکان

  • کد خبر: ۲۰۵۰۳
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
«چند قطره باران» برای لبخند کودکان
نگاهی به نمایشگاه عکس مجازی که به نفع کودکان حاشیه شهر مشهد برگزار شد.
محمدرضا هاشمی- این روز‌ها که زندگی ما سراسر دلهره و سردرگمی است و نمی‌دانیم کی قرار است «کرونا» دست از سرمان بردارد تا روز‌های عادی زندگی را از سر بگیریم، دیدن بعضی اتفاقات در این تاریکی، حال آدم را خوب می‌کند. اینکه می‌بینی چند هنرمند در این شهر درکنار تمام روزمرگی و مشغله‌ای که دارند، به فکر لباس عید بچه‌های حاشیه شهر هستند، آدم را به روز‌های روشن پیش‌رو امیدوار می‌کند و چشم در انتظار شکوفه‌های فروردین و ابر‌های اردیبهشت به پنجره خیره می‌ماند. «چند قطره باران» نام طرحی است که یک عکاس مشهدی پایه‌گذاری کرده است. او امسال با همراهی تعداد بی‌شماری از عکاسان، منتخبی از عکس‌های خودشان را برای فروش گذاشته‌اند و درآمد حاصل از آن را برای بچه‌های حاشیه شهر، لباس و کفش می‌خرند تا آن‌ها سال نو را با لبی پرخنده آغاز کنند.



در تاریکی جاده، این ایده به ذهنم رسید

محمدحسن صلواتی، درباره اینکه چند قطره باران از کجا آغاز شد، می‌گوید: چند سال قبل که داشتم در جاده رانندگی می‌کردم، ایده این کار به ذهنم رسید و با خودم گفتم اگر بتوانم با فروش عکس‌هایی که در طول این سال‌ها گرفته‌ام، پولی برای بچه‌های کم‌بضاعت حاشیه شهر جمع کنم، خیلی خوب است. پارسال فقط عکس‌های خودم برای فروش بود. امسال تصمیم گرفته بودم چند قطره باران را به‌صورت نمایشگاه و با همکاری عکاسان دیگر در نگارخانه فردوسی مشهد برگزار کنم تا شاید به فروش بیشتری دست یابم، اما باتوجه‌به شرایطی که پیش آمد، نمایش آثار در نگارخانه لغو شد و به فروش مجازی روی آوردیم و خدا را شکر نتیجه بسیار خوبی هم گرفتیم. برای این کار ابتدا ایده را با چند عکاس خبری مشهدی مطرح کردم که با استقبال همه آن‌ها روبه‌رو شد. برای اینکه عکس‌های ارائه‌شده از یک استاندارد نسبی برای نمایش برخوردار باشند، عکس‌های ارسالی توسط دیگر عکاسان را یک هیئت سه‌نفره شامل فرامرز عامل‌بردبار، امین خسروشاهی و میثم دهقانی انتخاب کردند و هر عکس با دو رای مثبت برای نمایش و فروش ارائه می‌شد.

صلواتی در پاسخ به این سوال که تاکنون فروش آثار چگونه بوده است، می‌گوید: تاکنون ۷۰ قاب عکس فروخته شده و بالغ بر ۵ میلیون تومان جمع‌آوری شده است: «ما سعی کردیم قیمت‌ها بسیار مناسب باشد؛ هرچند به نظر من، این قیمت‌ها برای آثار هنری که ارائه شده است خیلی ناچیز است، اما پیشنهاد عکاسان این بود که ممکن است الان شرایط مردم خوب نباشد و این شرایط کرونایی وضعیت اقتصادی را بدتر کرده باشد، بنابراین تصمیم گرفتیم قیمت‌ها را کاهش بدهیم. عکس‌ها از ابعاد ۲۰ در ۲۰ و با قیمت ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ابعاد ۵۰ در ۷۰ که ۱۶۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.»



۱۰ قاب عکس برای بچه‌های حاشیه شهر

به‌گفته صلواتی، آن‌ها در این چند روز از کانادا و چند کشور دیگر سفارش گرفته‌اند و بعد از دریافت وجه، فایل عکس آماده چاپ، برای آن‌ها ارسال شده است. او می‌گوید: از شهر‌های مختلف ایران هم سفارش گرفته‌ایم. در مشهد هم سفارش‌های زیادی داشتیم، حتی یکی از همشهریان عزیز ما ۱۰ قاب عکس را یک‌جا خرید و وقتی از او آدرس خواستیم، گفت نمی‌خواهد عکس‌ها را برای من ارسال کنید. قاب‌ها را چاپ کنید و بین همان بچه‌های حاشیه شهر توزیع کنید. شاید با این کار، فردی به عکاسی علاقه‌مند شد تا آغازی شود برای آشنایی و آموزش عکاسی به بچه‌های حاشیه شهر. این عکاس مشهدی ادامه می‌دهد: ما تصمیم داریم تا ۲۵ اسفند، قاب‌ها را آماده و برای صاحبانشان ارسال کنیم و هم‌زمان لباس‌ها و کفش‌ها را برای بچه‌های حاشیه شهر بخریم تا با هماهنگی با گروه‌های مردمی فعال در حاشیه شهر که خانواده‌های کم‌بضاعت را شناسایی کرده‌اند، لباس‌ها و کفش‌ها را به صورت کادوشده بین بچه‌های نیازمند توزیع کنیم: «ما همه مبالغی را که بعد از فروش عکس دریافت کرده‌ایم، به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و هزینه‌ها را هم ازطریق صفحه «چند قطره باران» در اینستاگرام به آدرس (baran.mashhad.1399@) اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»
 
«چند قطره باران» برای لبخند کودکان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->