ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

۸ مرکز مداخله‌گر سلامت در مشهد پلمب شد

  • کد خبر: ۲۰۶۰۷۵
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
۸ مرکز مداخله‌گر سلامت در مشهد پلمب شد
مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارگروه مداخله‌گران سلامت این معاونت، هشت مرکز فاقد مجوز و مداخله‌گر پزشکی را که در زمینه پوست و زیبایی در مشهد فعالیت می‌کردند، در یک ماه اخیر مهر و موم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر کاظم غفاریان افزود: در این مراکز افراد فاقد صلاحیت در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل، بوتاکس و لیزر فعالیت می‌کردند که بنا بر گزارش‌های رسیده و پس از انجام بازدید‌های نامحسوس، این مراکز پلمب شد.

وی ادامه داد: با پلمب این مراکز غیرقانونی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی، شمار مراکز مداخله گر سلامت مهر و موم شده مشهد در سال جاری به ۹۵ مورد رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه فضای مجازی نیز مشکلات و آسیب‌های بسیاری در این خصوص مشاهده شده و می‌شود که برای رفع این مشکلات و پیشگیری از آسیب به سلامت جامعه، از پلیس فتا درخواست شده است برای شناسایی افراد متخلف در این حوزه همکاری داشته باشد.

غفاریان با بیان اینکه پرونده‌های مراکز متخلف به مراجع قضایی تحویل شده و با آن‌ها به شدت برخورد می‌شود، بیان کرد: مردم می‌توانند گزارش‌های خود در مورد مداخله‌گران سلامت را از طریق سامانه ۱۹۰ یا سامانه جامع نظارت بر درمان اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضای جامعه و تمایل به انجام اعمال زیبایی، زمینه را برای فعالیت مداخله گران سلامت فراهم ساخته است، افزود: فعالیت مداخله‌گران سلامت که از کار‌های ساده آرایشی آغاز شده و تا موارد جراحی و تهاجمی توسعه یافته است، برای سلامت جامعه آسیب رسان است و در مواردی می‌تواند مشکلاتی، چون انتقال عفونت، ایدز، هپاتیت بی و سی، عفونت‌های قارچی و باکتریایی و سیاه شدن صورت، بینی و دیگر اعضای بدن را برای دریافت کنندگان این خدمات به ارمغان آورد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->