«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

سینماداران مشهدی به استقبال اکران فیلم‌های فجر می‌روند

  • کد خبر: ۲۰۷۹۱۹
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
سینماداران مشهدی به استقبال اکران فیلم‌های فجر می‌روند
اکران جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها باعث شده تا علاوه بر مردم تهران سایر شهرستان‌ها نیز بهره‌مند شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، با شروع جشنواره فیلم فجر در سراسر کشور شور و شوقی بین اهالی هنر و اصحاب رسانه ایجاد می‌شود. برای سینما‌های هر شهر نیز بستری فراهم می‌شود تا میزبان علاقه‌مندان در حوزه فرهنگ و هنر باشد. به عقیده برخی، اکران جشنواره فیلم فجر در شهر‌هایی غیر از پایتخت، این بستر را فراهم می‌کند تا مردم شهرستان‌ها نیز بتوانند فیلم‌های منتخب را ببینند. به ویژه که بعد از اکران فیلم، جلسات نقد آن تشکیل و صاحب‌نظران در این حوزه فیلم‌ها را نقد می‌کنند.  

اکنون شهرآرانیوز، با سینماداران مشهد درباره معایب و مزایای اکران جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه آمده است:

امیرحسین دبیرزاده، مدیر سینما سیمرغ مشهد:

استقبال از برخی فیلم‌ها بی‌نظیر بود

سالن‌های پردیس سینمایی سیمرغ به دلیل ظرفیتی که دارد می‌تواند میزبان جشنواره فیلم فجر باشد. جشنواره سال ۱۴۰۱ به نسبت سال‌های گذشته با وجود ناآرامی‌ها، عملکرد نسبتا ضعیفی داشت و استقبال از فیلم‌ها قابل قبول نبود. به محض بارگذاری فیلم‌ها در سایت‌های سمفا و سینما تیکت، تمامی بلیت‌ها در ۵ تا ۱۰ دقیقه به فروش رفت و استقبال از برخی فیلم‌ها بی‌نظیر بود.

منطقه قاسم‌آباد و الهیه، بیش از ۴۰۰ هزارنفر جمعیت داشته و این ظرفیت می‌طلبد که سینما سیمرغ یکی از برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر باشد. از زمانی که اکران فیلم‌ها به صورت دیجیتال صورت می‌گیرد ما در وضعیت مطلوبی قرار داریم. در سال‌های متوالی، لیست اکران فیلم‌ها در شب قبل از اکران منتشر می‌شد که این موضوع باعث عدم هماهنگی بود، امیدواریم امسال لیست انتشار به صورت برنامه‌ریزی شده به دست ما برسد.

ناصر رویین‌تن، مدیر سینما برفی مشهد:

خود را به چالش کشیدیم

هم‌زمان با اکران جشنواره فیلم فجر سینما برفی نیز افتتاح شد، ما در آن زمان تجربه و آمادگی لازم را نداشتیم، اما خود را به چالش کشیدیم و ۸ فیلم را در جشنواره فیلم فجر اکران کردیم که تجربه خوب و منحصر به فردی برای ما به حساب آمد. اما از طرفی بعضی از فیلم‌هایی که به ما فروخته شد مخاطب نداشت که این موضوع منجر شد که ما همان ابتدای کار، ضرر زیادی را متحمل شویم.

سال گذشته نیز با همه پستی بلندی‌هایی که داشت، جشنواره فیلم فجر با شکوه برگزار شد و سینما‌های مشهد پای کار بودند. سال گذشته، برخی از فیلم‌هایی که مورد استقبال تماشاگران قرار نگرفت برای ما حامل ضرر بود که شهرداری مشهد پای کار آمد و تعدادی بلیت از ما خریداری کرد تا بخشی از این ضرر وارده جبران شود.

احمدرضا بهبهانی، مدیر سینما هویزه مشهد:

در تلاش هستیم در شهرستان‌های خراسان رضوی نیز اکران جشنواره فیلم فجر را برگزار کنیم

خوشبختانه اکران جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها، باعث شده تا علاوه بر مردم تهران سایر شهرستان‌ها نیز بهره‌مند شوند. این اکران، اتفاق بسیار خوبی است. حدود ده روز اصحاب رسانه، هنرمندان، منتقدان و مردم درگیر هستند و دورهم جمع می‌شوند، فیلم می‌بینند و نقد می‌کنند. ما در تلاش هستیم در شهرستان‌های خراسان رضوی نیز اکران جشنواره فیلم فجر را برگزار کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->