خراسان رضوی سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت نام ایران خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی سامسونگ و آیفون (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت نشست تخصصی بررسی الگوی مصرف برق در صنایع خراسان رضوی برگزار شد | انرژی پایدار، دغدغه اول صنایع استان + فیلم خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خراسان‌رضوی قیمت دام زنده در بازار روز مشهد اعلام شد (۲۶ خرداد ۱۴٠۳) با ۱۰۰ میلیون تومان کجای مشهد می‌توان خانه اجاره کرد؟ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) تشکیل حدود ۱۰ هزار پرونده خسارت خودرو در جریان سیل اخیر | خسارت تگرگ در مشهد، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان! + فیلم سهام‌داران پاسوز ابهامات بورسی نامزد‌ها می‌شوند | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) ارزش ریالی هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) واکنش رئیس بورس به احتمال قطع برق صنایع؛ از قبل اطلاع بدهید قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | صعود طلا به کانال بالاتر واردات گوشی‌های مسافری چقدر هزینه دارد؟ | حقوق ورودی موبایل مسافری را ببینید طلای جهانی در مسیر صعود ایستاد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) آغاز طرح نظارتی عید تا عید در مراکز خرید و بازار‌های سطح شهر مشهد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) دارندگان خودرو حتماً بخوانند | یک تصمیم مهم درباره بیمه شخص ثالث خودرو‌ها + جزئیات خراسان‌رضوی رتبه نخست تولید گوشت قرمز کشور را دارد ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو | قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی امروز (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) وعده‌های اقتصادی نامزد‌های انتخاباتی در پنجمین روز رقابت تبلیغاتی چه بود؟ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واردات کالای مشابه داخلی ممنوع است

  • کد خبر: ۲۱۰۶۴۲
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
واردات کالای مشابه داخلی ممنوع است
رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان با اشاره به مشکلات اخذ سفارش شرکت واگن پارس مپنا اظهار داشت: به دستور ریاست جمهور تولید انواع واگن و هر نیازی که در حوزه ریلی وجود دارد باید بین همه تولیدکنندگان کشور و به اقتضای توان تولیدکنندگان توزیع شود، طبق قانون تا زمانی که امکان تولید داخل وجود دارد کسی حق ندارد جنسی که مشابه داخلی آن‌ها وجود دارد از خارج وارد کند مگر اینکه تولید داخل به اندازه نیاز کشور نباشد و در کشور ضرورت واردات محصول وجود داشته باشد که در این صورت مجوز واردات مازاد امکان تولید داخل ارائه می‌شود.

وی افزود: صحبتی که با مدیران واگن پارس داشتیم این بود که ظرفیت تولید در شرکت واگن پارس وجود دارد، اما سفارش ندارند و سفارش کننده‌ها سرمایه لازم را برای سفارش ندارند و برخی از آن‌ها درخواست و سفارش خود را پس گرفتند و این مشکل توسط استاندار مرکزی پیگیری شد و ما در مرکز این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و دستگاه‌های خدمات گیرنده از واحد‌های تولیدی باید دستور ریاست جمهور و قانون را اجرا کنند.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: قول پیگیری موضوع واردات از سوی ما داده می‌شود و سعی داریم پیگیری منوط به نتیجه شود. دلایل و موانع وزارت نفت در زمینه ماده ۱۲ به طور حتم پیگیری می‌شود تا موانع برطرف شود، ماده ۱۲ قانون است و باید حتما اجرا شود.

درویشیان عنوان کرد: برخی از استان‌ها و حوزه‌های کشور تقریبا به کارگاه تبدیل شده که یکی از حوزه‌ها مسکن است و پروژه‌هایی که در دو سال و نیم گذشته به دلیل نبود سرمایه در گردش و موانع دیگر نیمه تمام و تعطیل باقی مانده بود در دست اجرا قرار گرفته است، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل ونیمه تعطیل در کشور با حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار احیا شد که به واسطه احیای این پروژه‌ها ۱۵۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اهتمام دولت بر این اتمام پروژه‌های نیمه تمام به ویژه پروژه‌های ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و هیچ پروژه جدیدی در کشور تعریف و کلنگ‌زنی نخواهد شد، اکثر پروژه‌هایی که در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شوند پروژه‌های نیمه تمام و با پیشرفت ۵۰ درصدی بوده که بیش از ۱۵ سال نیمه تمام رها شده بود و این دولت تعهدات دولت قبل را دنبال کرد، اعتبارات و امکانت دولت محدود است، اما با اولویت بندی پروژه‌های مورد نیاز مردم نیز در جهت اتمام این پروژه‌ها گام برداشته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->