وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
سرخط خبرها

کاسبان چهارشنبه سوری در دام قانون

  • کد خبر: ۲۱۲۲۰
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کاسبان چهارشنبه سوری در دام قانون
پلیس مانع فروش ۴۳ هزار مواد محترقه و منفجره در مشهد و ۳ شهر دیگر استان شد
مهدی قرآنی - هر سال با کم رنگ شدن سال کهنه در تقویم، کوچه و خیابان، اما شلوغ‌تر از روز‌های قبل خود می‌شود و همه به جنب و جوش می‌افتند تا خود را برای نوروز آماده کنند. در این میان، اما آخرین چهار شنبه سال ماجرایی دارد. روزی که عده‌ای از چند روز قبل به پیشوازش می‌روند و با تحریف یک رسم کهنه سر و صدایی در کوچه و خیابان به راه می‌اندازند و نه تنها موجب سلب آسایش مردم می‌شوند بلکه طعم شیرین نوروز را هم به کام دیگران تلخ می‌کنند.
کرونا، اما امسال نوروز متفاوتی برای ایرانی‌ها رقم زده است و آن طور که از گفته‌های مسئولان بهداشتی کشور پیدا است، تا رفع این خطر همه ملزم به ماندن در خانه خواهند بود. ناگفته نماند که حتی کرونا هم نتوانسته است چهارشنبه سوزی امسال را کم رنگ کندو جلوی عده‌ای سودجو که با سوء استفاده از شرایط فعلی جامعه اقدام به توزیع و فروش مواد محترقه می‌کنند را بگیرد. هرچند تا کنون پلیس دست توزیع کنندگان مواد محترقه را برای قانون روساخته است، ولی همچنان شاهد فعالیت مجرمانه برخی از این افراد هستیم. درست مثل ۴ متهم دستگیر شده در مشهد، و چند شهر دیگر خراسان رضوی دست به توزیع عمده مواد محترقه و مواد منفجره برای چهارشنبه سوزی امسال زده بودند، ماجرایی که روز گذشته از سوی جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تشریح شد.
سردار ابراهیم قربانزاده در خصوص جزئیات این پرونده گفت: عوامل پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی طی رصد میدانی خود در سطح استان به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد افرادی در منطقه توس مشهد اقدام به دپوی یک محموله سنگین مواد محترقه کرده اند. مأموران با کسب این اطلاعات بلافاصله وارد عمل شدند و با حکم قضایی به محل نگهداری محموله مواد محترقه وارد شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: مجریان قانون در بازرسی از این مکان تعداد ۳۸ هزار و ۶۹۷ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف و ضبط کردند. در این عملیات یک نفر متهم دستگیر شد که پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد. سردار قربانزاده با اشاره به دیگر عملیات‌های پلیس در سطح استان، بیان کرد: این عملیات‌ها به صورت جداگانه و هم زمان توسط مأموران انتظامی شهرستان‌های خوشاب، باخرز و فریمان انجام شد و ماموران با اشراف اطلاعاتی و اقدامی ضربتی ۳ نفر از فروشندگان مواد منفجره را شناسایی و دستگیر کردند.
به گفته جانشین رئیس پلیس استان در این عملیات مجریان قانون توانستند تعداد ۴۴۲۰ عدد انواع مواد منفجره خطرناک را قبل از فروش کشف و توقیف کنند. متهمان این پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.
سردار قربانزاده در پایان با تأکید بر لزوم در خانه ماندن مردم در روز‌های کرونایی، هشدار داد: اغلب کودکان دور از چشم والدینشان مواد محترقه و منفجره را خریداری و در جیب، کیف یا کمد پنهان می‌کنند که همین مسئله خود موجب بروز حوادث جبران ناپذیری خواهد شد چرا که این مواد به دلیل درجه اشتعال پایین معمولا زود مشتعل می‌شوند. والدین علاوه بر توضیح عوارض این مواد آتش زا در این ایام درباره پولی که به فرزندان خود می‌دهند توجه دقیق تری داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->