سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

کشف انبار مواد محترقه در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۲۳۹۹
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
  • ۲
کشف انبار مواد محترقه در مشهد
مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد با رصد‌های خود به اطلاعاتی درباره دپو مقادیر درخور توجهی موادمحترقه غیرمجاز توسط فردی سودجو در یک انبار در بولوار توس دست یافتند.

به گزارش شهرآرانیوز آرام آرام صدای شومش شنیده می‌شود. البته شومی‌اش از خودش نیست، از رفتار‌های هیجان‌انگیز شهروندانی است که گمان می‌کنند «چهارشنبه‌سوری» را اگر با تمام آدابی که به آن چسبانده‌اند برگزار نکنند، سالشان نو نمی‌شود. البته از یک منظر این تفکر صحیح است، زیرا معمولا سالانه افرادی در پی چهارشنبه آخر سال و رسوم منحرف‌شده‌اش، جان خود را از دست داده و سالشان نو نمی‌شود، همچون یک کاسب میان‌سال مشهدی که چند سال پیش در شب چهارشنبه‌سوری تنها به چند جوان و نوجوان تذکر داده بود جلو مغازه‌اش آتش‌بازی نکنند و یکی از همان جوان‌ها بمب دست‌سازی را به سر این مرد زده و رگ حیاتش را بریده بود.

خوشبختانه با نزدیک‌شدن به شب و روز چهارشنبه آخر سال، پلیس در مشهد تدابیر ویژه‌ای را به اجرا می‌گذارد و با کشفیات موادمنفجره غیرمجاز و خطرناک جلو تکرار بسیاری از وقایع شوم را می‌گیرد. در یکی از همین پیگیری‌ها که می‌توان لقب اولین کشفیات پلیس در آستانه چهارشنبه‌سوری را به آن داد، ده‌ها هزار موادمحترقه پیش از توزیع و فروش در مشهد کشف و ضبط شد.

مأموران انتظامی مشهد یکی از مأموریت‌های مهمشان در آستانه پایان سال، رصد فضای مجازی و حقیقی است تا جلو سودجویانی که به بهانه «چهارشنبه‌سوری» موادمحترقه غیرمجاز را به دست نوجوانان و جوانان می‌رسانند بگیرند.

مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد با رصد‌های خود به اطلاعاتی درباره دپو مقادیر درخور توجهی موادمحترقه غیرمجاز توسط فردی سودجو در یک انبار در بولوار توس دست یافتند. بررسی‌های پلیس با رصد‌های نامحسوس منطقه برای شناسایی محل انباری آغاز شد و خیلی زود مأموران توانستند با ردزنی محل دپو اقلام ممنوعه به یک قدمی سودجویان برسند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده در ادامه موضوع را به مقام قضایی اطلاع داد و دستورات نهایی برای بازرسی و کشف محموله را دریافت کرد. مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد در اقدامی غافل‌گیرانه وارد این انبار شدند و هم‌زمان با دستگیری یک متهم در بازرسی از محل ۷۸‌هزار و ۱۲۰‌قلم انواع موادمحترقه خطرناک و غیرمجاز را کشف کردند.

در ادامه مأموران پس از تشکیل پرونده برای فرد سودجو که قصد داشت این محموله را در آستانه چهارشنبه پایان سال روانه بازار کند، با دستورات تخصصی این انبار پلمب شد و متهم دستگیر شده نیز برای رسیدگی به پرونده‌اش به دادسرا معرفی شد.

شهروندان توجه داشته باشند که خطر انفجار موادمحترقه همچون دامی است که تمامی جامعه را تهدید می‌کند. برخی گمان می‌کنند، چون خود و اطرافیانشان سراغ این قبیل اقدامات نمی‌روند، پس مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود، این در حالی است که طی سال‌های گذشته افراد بی‌گناه زیادی درگیر این انفجار‌ها شده‌اند و زندگی‌شان دیگر شبیه گذشته نیست، پس اگر شما هم امروز از وجود انبار یا کارگاه موادمحترقه مطلع هستید، حتما برای برخورد با سودجویان پلیس ۱۱۰ را مطلع کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
با سلام و عرض ادب بله درست میفرمایید ممکن است خیلی از افراد مواد محترقه را ابزار شوخی و خنده در نظر بگیرند و به نکات نگهداری استفاده و .... توجهی نداشته باشند
متاسفانه رسم و رسوم کنونی چهارشنبه سوری نیست بلکه روز تخلیه هیجان از طریق ابزار نامناسب است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
با سلام و عرض ادب بله درست میفرمایید ممکن است خیلی از افراد مواد محترقه را ابزار شوخی و خنده در نظر بگیرند و به نکات نگهداری استفاده و .... توجهی نداشته باشند
متاسفانه رسم و رسوم کنونی چهارشنبه سوری نیست بلکه روز تخلیه هیجان از طریق ابزار نامناسب است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->