فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم
سرخط خبرها

«هتل» چگونه سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد؟

  • کد خبر: ۲۱۲۶۹۸
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
«هتل» چگونه سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد؟
فیلم سینمایی «هتل» رتبه سوم پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینما را به نام خود کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم کمدی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته در کمتر از ۵ ماه اکران توانست با جذب ۵ میلیون و ۹۶۰ هزار مخاطب و فروش ۲۶۱ میلیارد تومان، با گذر از فیلم پرمخاطب دهه شصتی «کانی مانگا»، رتبه سوم جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب را از آن خود کند و به یک قدمی فیلم «فسیل» در جذب مخاطب برسد.

این فیلم سینمایی، پس از ثبت رکورد‌های مختلف در کمترین بازه زمانی اکران، اکنون در آستانه شکستن رکورد ۶ میلیون مخاطب قرار دارد و با توجه به تداوم اکران آن، شانس پیشتازی از فیلم «فسیل» و کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال را نیز دارد.

ویژگی‌هایی که سبب فروش بالای «هتل» شد
هتل اکران موفقی را پشت سر می‌گذارد تا جایی که در عرض کمتر از ۲ ماه موفق می‌شود لقب دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.

حضور پژمان جمشیدی

شاید یکی از دلایل این توفیق برای فیلم هتل حضور پژمان جمشیدی باشد که یکی از پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران است و حضورش در هر فیلمی می‌تواند تضمین‌کننده فروش آن باشد.

پژمان جمشیدی و محسن کیایی، دو بازیگر با تجربه که قبلاً در فیلم‌های معروفی مانند "لونه زنبور" و "دینامیت" همکاری کرده‌اند، در این فیلم دوباره در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا به سیر درخشش خود ادامه دهند.

گارگردان کمدی‌ساز

از سوی دیگر مسعود اطیابی یکی از کارگردان‌های موفق عرصه کمدی است که آثار پرمخاطبی، چون انفرادی، خروس جنگی، دینامیت و بخارست را تولید کرده و حالا با هتل دورخیزی برای پولسازترین فیلمساز ایرانی برداشته است. اطیابی که در زمینه سریال نمایش خانگی هم فعالیت دارد بعد از ساخت سریال جادوگر این روز‌ها مشغول ضبط و آماده سازی فصل دوم سریال نیسان آبی است که از فیلیمو پخش می‌شود. ضمن اینکه اطیابی در فیلم "هتل" از تنوع بازیگران بهره‌برده و با انتخاب بازیگران استعداد‌های جوان را نیز به نمایش گذاشته است.

بهره‌گیری از یک مکان گردشگری

فیلم هتل در جزیره کیش فیلمبرداری شده است و فضای شاد و مفرحی دارد. بهره‌گیری از یک مکان گردشگری و استفاده از جاذبه‌های کیش در خلق یک فیلم کمدی می‌تواند مخاطب را مجذوب فیلم کند. شاید مهم‌ترین ویژگی فیلم هتل هم همین باشد.

تجربه موفق بازیگران زن

ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، مه‌لقا باقری، مریم وحید زاده، و فرزانه قاسم‌زاده با بازی‌های قوی و بازخورد‌های استثنایی، این فیلم را به یک تجربه سینمایی موفق بدل کرده‌اند.

همه این‌ها بر این نکته صحه می‌گذارد که هتل با داستان جذاب و هیجان‌انگیز خود با فیلم‌های کمدی پیشین این کارگردان تفاوت دارد.

خلاصه داستان

داستان فیلم خنده دار هتل را می‌توان این‌طور تعریف کرد؛ رامین بعد از یک ازدواج ناموفق، با مهتاب آشنا شده و با او ازدواج می‌کند. او در روز عروسی‌اش با تماسی از جانب سهیلا، همسر سابقش، روبه‌رو می‌شود که از او می‌خواهد در قبال بخشیدن کل مهریه و مقداری پول، با او به سفر رفته و وانمود کنند که هنوز با یکدیگر زن و شوهر هستند تا بتوانند از عمه سهیلا پول قرض کنند. رامین به مهتاب می‌گوید که باید به ماموریت برود و راهی سفر می‌شود. از طرف دیگر مسعود، رئیس رامین، با منشی شرکت، خانم دائمی، در همان هتل رامین اقامت دارد و قصد دارد به همسرش خیانت کرده و با منشی‌اش ازدواج کند. مهتاب که بعد از عروسی از داماد جدا شده، با پدرش به محل اقامت رامین می‌آید تا در کنار او باشد و ماجرا از همین‌جا شروع می‌شود. رامین که باید سهیلا را از مهتاب مخفی نگه دارد با آمدن ستاره، همسر مسعود، خودش را همسر خانم دائمی معرفی می‌کند و اوضاع پیچیده‌تر می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->