هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت) نایب‌ رئیس مجلس: تعطیلات رسمی افزایش نیافته‌ است | فقط روز‌های کاری تغییر کرده است با دستور ویژه رئیس‌جمهور، مشکل طلافروشان حل شد دیدار هیئت ارشد حماس با دبیرکل حزب الله لبنان
سرخط خبرها

دستیار رئیس جمهور: دولت سیزدهم برای برپایی اجتماعات قانونی لایحه داده است

  • کد خبر: ۲۱۲۷۴۸
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
دستیار رئیس جمهور: دولت سیزدهم برای برپایی اجتماعات قانونی لایحه داده است
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در راستای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی، نخستین بار لایحه‌ای را برای تضمین حق برپایی اجتماعات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سکینه سادات پاد اظهار داشت: برپایی این اجتماعات قانونی در اصل ۲۷ قانون اساسی پیش بینی شده است ولی تاکنون اجرای آن با اختلاف نظرهای مختلفی همراه بوده و نیازمند قانونمند شدن است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اعتقاد قلبی و تاکیدی ویژه بر صیانت از حق برپایی اجتماعات مردم، حق آزادی بیان و حقوق مادی و معنوی بانوان دارند و تاکنون با اقدامات عملی، مواضع خود را به صراحت در این خصوص بیان کرده اند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی گفت: یکی از راههای توسعه آزادی بیان، ارتقای قانون مطبوعات و ارائه اظهار نظرها از این طریق است که با همکاری ۴۰ نفر از حقوقدان، بسته سیاسی و حمایتی آن تهیه شده است و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

دفاع از حقوق آسیب دیدگان ناآرامی های سال گذشته

پاد افزود: با تشکیل کمیته ویژه بررسی ناآرامی های سال گذشته به دستور رئیس جمهور، هم اکنون با سفر به شهرهای مختلف کشور، پیگیر حقوق مردم و موارد احتمالی نقض حقوق مردم اعم از شهروندان و مجریان قانون و تمامی آسیب دیدگان و نیز روند حقوقی و قضایی پرونده های آنها هستم.

وی اضافه کرد: داشتن اراده و اهتمام قوی بر رسیدگی، کشف حقیقت و ارائه روایت صحیح و دقیق از حوادث، ریشه یابی و بررسی علل و عوامل ناآرامی ها و احقاق حقوق مردم آسیب دیده و نیروهای مجری قانون از مهمترین اهداف این کمیته است که با جدیت پیگیری می شود.

عضو کمیته ویژه بررسی ناآرامی های سال ۱۴۰۱ گفت: در برنامه این کمیته، بررسی وضعیت افرادی که حتی پس از آسیب و ضرر از وقایع سال گذشته، پیگیر موضوع نبوده اند هم قرار دارد و سعی خواهد شد حق همه افراد احقاق شود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی صبح امروز وارد مشهد شد و ابتدا به زیارت شهدای گمنام مدفون در میدان شهدای مشهد رفت و سپس دیداری را با دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد خواهد داشت.

دیدار با خانواده های آسیب دیدگان ناآرامی های سال گذشته، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و برخی از مسوولان استانی از دیگر برنامه های سفر سه روزه سکینه سادات پاد به مشهد است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->