تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

حرم مطهر رضوی مهیای میزبانی از زائران ایام نیمه شعبان

  • کد خبر: ۲۱۳۴۹۹
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
حرم مطهر رضوی مهیای میزبانی از زائران ایام نیمه شعبان
حرم مطهر رضوی با تمام توان آماده میزبانی از زائران ایام نیمه شعبان است.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت فرارسیدن ایام پانزدهم ماه شعبان سالروز ولادت باسعادت امام زمان (عج)، بارگاه ملکوتی رضوی با همکاری بخش‌های مختلف، مهیای میزبانی از خیل گسترده محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) است که در این عید مبارک به حرم حضرت دوست مشرف می‌شوند.

در این راستا، شاهد استقرار دو موکب خدمت‌رسان در محل رینگ شیخ طبرسی و خیابان آیت‌الله واعظ طبسی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) هستیم که با توزیع اقلامی از جمله شیرینی، شیر، شربت و عدسی در شب و روز عید نیمه شعبان، از زائران این آستان مقدس پذیرایی می‌کنند.

همچنین در این عید پربرکت، موکب عقیلی واقع در راسته بازار نیز با توزیع اقلامی همچون شیر و شیرینی میزبان ارادتمندان شمس‌الشموس (ع) است.

به منظور تکریم هر چه بیشتر زائران و مجاوران و با توجه به حضور پرشور آنان در ایام عید نیمه شعبان در حرم مطهر رضوی، چهار چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان نیز با حداکثر ظرفیت پذیرای مهمانان آستان جانان است.

این چایخانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته با مشارکت مواکب خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و دمنوش و دیگر اقلام متبرک، پذیرای خیل عظیم شیفتگان حضرت ثامن الحجج (ع) در این ایام مبارک هستند و تنها در زمان تعویض شیفت‌های خدمتی، تنظیف، اقامه نماز و تعمیرات احتمالی تعطیل خواهند بود.

همچنین جمعی از زائران مهمان خوان پربرکت حضرت رضا (ع) در مهمانسرا‌های حرم مطهر رضوی خواهند شد. در این میان، موقوفه معروف نیمه شعبان حرم مطهر نیز طبق نیت واقف مرحوم حاج حسین حجاری زنجانی در مهمانسرای حُر عاملی با پذیرایی ویژه از مهمانان اجرا می‌شود.

شایان ذکر است، سایر بخش‌های خدمت‌رسان حرم مطهر نظیر بخش‌های تنظیف، فرش، امداد و صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی و دفاتر امانات، دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی، دفاتر پیداشدگان، دفتر اشیای پیداشده و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و تقویت نیرو، آماده میزبانی شبانه‌روزی از زائران و مجاوران در این ایام پرنور و سرور هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->