مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

ابوطالب مظفری: وضعیت مهاجران نیازمند چاره‌اندیشی نمایندگان قانون‌گذار ایران است

  • کد خبر: ۲۱۳۸۹۴
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
ابوطالب مظفری: وضعیت مهاجران نیازمند چاره‌اندیشی نمایندگان قانون‌گذار ایران است
شاعر و پژوهشگر افغانستانی با اشاره به اینکه وضعیت مهاجران نیازمند چاره‌اندیشی نمایندگان قانون‌گذار ایران است، چند نکته در رابطه با وضعیت مهاجران افغانستانی را خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوطالب مظفری، شاعر، پژوهشگر و از چهره‌های مشهور مهاجران افغانستانی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس دوازدهم چند نکته را درباره مهاجران افغانستانی به نمایندگان مجلس یادآور شد که در ادامه می‌خوانیم:

گمان می‌کنم چند نکته باید موردتوجه نهادهای جمهوری اسلامی ایران از‌جمله نهاد مهم قوه مقننه که ربط و نسبتی با مهاجران برقرار می‌کنند،قرار گیرد. نخست اینکه با مهاجران نیز به‌عنوان یکی از امور مربوط به جامعه ایران برخورد کنند، یعنی نسبت‌به خواسته‌ها، نیازها و مشکلاتشان بی‌توجه نباشند و در راه دستیابی به خواسته‌های مهاجران نیز اگر قانونی وجود دارد، موردتوجه و عنایتشان قرار گیرد.

برخی از مشکلات مهاجران، مشکل مردم ایران نیز هست؛ زیرا این دو جامعه در تعامل با هم زندگی می‌کنند و اگر در امری با مشکل روبه‌رو باشند، مشکلات بسیاری برای هر دو طرف ایجاد خواهد شد. نمونه آن می‌شود اینکه مهاجران پس‌از سال‌ها زندگی در این خاک هنوز نمی‌توانند سندی به نام داشته باشند و مجبورند از فردی ایرانی بخواهند تا قانون را دور بزند. ازاین‌دست موارد کم نیست که نیازمند چاره‌اندیشی نمایندگان قانون‌گذار ایران است.

خواسته دیگر بسیاری از مهاجران این است که حداقل بین جامعه مهاجر نسبت‌به زمان حضورشان در ایران تفکیک قائل شوند. میان مهاجری که چهل‌سال می‌شود ساکن ایران است و حالا نسل دوم و سومش اینجا بزرگ شده و مهاجری که چند‌سال پیش به اینجا آمده است، تفکیک قانونی و حقوقی قائل شوند. خیلی از کشورها در این زمینه تفکیک دارند و برای مهاجرانی که چند‌سال است ساکن یک کشور هستند یا بچه‌هایشان در خاک آن کشور به دنیا می‌آیند، نگرش و حقوق متفاوت قائل می‌شوند. در جمهوری اسلامی ایران میان کسی که پدر و مادرش هر دو متولد ایران است و بچه مهاجری که تازه به ایران آمده، هیچ فرقی نیست.

نکته آخر اینکه موضوع فعالیت‌های فرهنگی و کار فرهنگیان افغانستانی در ایران کاملا مغفول‌ مانده است. این جماعت نیز مانند دیگر اقشار جامعه باید مخارجشان را از جایی تأمین کنند. نهادهای فرهنگی و خود بنیاد مهاجران مجوز فعالیت رسمی ندارند و سال‌هاست بدون مجوز رسمی کار می‌کنند. باید برای این نهادها و این افراد هم فکری بشود. سخن و نمونه بسیار است، اما مجال بیشتر نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->