انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود
سرخط خبرها

کارگاه آموزشی «فرهنگ میزبانی و ادب حضور» برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۵۸۲۷
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کارگاه آموزشی «فرهنگ میزبانی و ادب حضور» برگزار شد
به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و با محوریت شبکه خدمتگزاران اسکان و حمل و نقل زائران، و کسبه و بازاریان اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) دوره «دانش‌افزایی تربیتی و معرفتی فرهنگ میزبانی و ادب حضور» برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی، صبح امروز شانزدهم اسفندماه، در این دوره آموزشی که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نخستین آیه‌ای که در زمان ظهور امام زمان (عج) از لسان مبارک ایشان جاری می‌شود، سوره هود آیه ۸۶ است که سلوک مهدوی مردم جهان با این آیه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این آیه آمده است: «و بدانید که آنچه خدا بر شما باقی گذارد برای شما بهتر است از آن زیادتی که به خیانت و کم و گران فروشی به دست می‌آورید اگر واقعا به خدا ایمان دارید؛ و من نگهبان شما (از عذاب خدا) نیستم». ما باید با حقیقت این آیه آشنا باشیم و در سلوک اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... به کار بندیم.

این کارشناس دینی افزود: بقیه الله تمامی پیامبران و امامان هستند، اما به صورت خاص حضرت مهدی موعود (عج) است. ما باید به تمام امور و کسب و کار‌ها رنگ و بوی بقیه اللهی دهیم تا به سرچشمه خیرات و برکات عالم نزدیک شویم، زیرا بهترین راه سلوک و رسیدن به خدا و آسان‌ترین راه توجهات به بقیه الله است.

وی با بیان اینکه راه شیطان راه سقوط است و کافی است پا را از ترمز برداریم و به راحتی سقوط کنیم، گفت: عبور از سربالایی به دلیل اینکه جاذبه زمین انسان را پایین می‌کشد، راه سخت و دشواری است از همین رو راه سلوک الی‌الله راه سختی است، چون جاذبه‌های شیطانی شیرین است و ظواهر و مادیات را شیرین جلوه می‌دهد. اما راه سلوک الی الله راه دشواری است.

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی اقتصاد بقیه اللهی و مورد تایید امام رضا (ع) برکت محور، خدمت محور و صداقت محور است از همین رو اگر اقتصاد و کسب و کار ما بر پایه این سه شاخصه باشد شاهد بزرگترین جهش در اقتصاد خواهیم بود. اقتصاد چینی کمیت محور، اقتصاد ژاپن و آلمان کیفیت محور است و در مقابل این دو اقتصاد، اقتصاد مهدوی و رضوی است که عالم آن متفاوت است به این معنی که نه کمیت محور و نه کیفیت محور است بلکه برکت محور است.

وی ادامه داد: برکت به معنای خیرات است. خیر و خوبی تا ابد ماندگار است و تا ابدیت برکت دارد و ثروتی است که نه تنها دنیا بلکه آخرت ما را نیز آباد می‌کند. وی به تعریف برکت از منظر امام سجاد (ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: برکت، ثروتی پایان ناپذیر است که تمامیت ندارد. در واقع قرار است ما در کسب و کار ثروتی را کسب کنیم که پایان ناپذیر است و ابدیت ما را تامین می‌کند.

کارشناس برنامه سمت خدا، ابراز کرد: در اقتصاد برکت محور می‌توان به این حدیث قدسی با مضمون «انا خادم من خدمنی» اشاره کرد، خداوند متعال در این حدیث می‌فرمایند: من خدا خدمتگزار کسی هستم که در خدمت بنده من باشد. این حدیث راه خدمت به خدا را به ما نشان داده است به این معنی که خدمت به خلق خدا، دین و کتاب و، ولی خدا از جلوه‌های خدمت به خداست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->