پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی
سرخط خبرها

در مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد عدالت ترمیمی در حوزه کودک را به شکل عملی ایجاد کردیم

  • کد خبر: ۲۱۵۹۶۱
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
در مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد عدالت ترمیمی در حوزه کودک را به شکل عملی ایجاد کردیم
دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: ابتکار شوق زندگی، جنس مدیریت مادرانه دارد و این نگاه مادرانه و مدیریتی باید توسعه پیدا کند که می‌تواند برگ زرینی در دستگاه قضایی و افتخار بزرگی برای دادگستری خراسان رضوی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، سکینه‌سادات پاد امروز، ۱۷ اسفند ماه، در مراسم شروع فعالیت محاکم اطفال و نوجوانان و دادسرای ویژه نوجوانان در قالب مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی که در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: متولی شوق زندگی، این امر زیبا و چندوجهی، یک زن است. همیشه در مورد الگوی سوم زن مسلمان صحبت می‌کنیم و مقام معظم رهبری نیز در خصوص آن فرمایشاتی دارند.

وی افزود: با وجود این صحبت‌ها معمولا در اینکه تجسم این الگوی سوم چیست، دچار لکنت می‌شویم یا زنانی را معرفی می‌کنیم که سیاست‌زده هستند و به واسطه مردان سیاسی به جا‌هایی می‌رسند و از آن‌ها نام می‌بریم و کمتر از بانوانی که تخصص و دانش دارند و دغدغه‌مند هستند، نام برده می‌شود. 

پاد با بیان اینکه شوق زندگی می‌تواند بسیاری از معضلات و مسائل ما را حتی با جامعه جهانی حل کند، عنوان کرد: ما ماده ۸۲ قانون مجازات اسلامی را داریم، اما به طور واقعی نهادسازی نکردیم. عابدین‌زاده و دادگستری استان به طور بومی الگویی را ارائه دادند و نهادسازی کردند. از مسئولان استانی و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت می‌خواهیم که پای کار عابدین‌زاده بیایند.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: این اقدام عملی از مشهد شروع شده و برند آن باید به نام مشهد ثبت شود. با زحمات زیادی شوق زندگی، شوق زندگی شد و زندگی در بچه‌ها جریان پیدا کرد. به نوعی ما حتی عدالت ترمیمی در حوزه کودک را به شکل عملی ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: ما عضو کنوانسیون حقوق کودک هستیم و قوانین حوزه کودک و نوجوان خودمان از کنوانسیون حقوق کودک مترقی‌تر است. در مواردی که ما باید پاسخ دهیم، می‌توانیم این کار را با توجه به قوانین و نظام قضایی خود مستند به شوق زندگی پاسخ داده و بسیاری از مسائل خود را حل کنیم.

پاد بیان کرد: ما در شوق زندگی قدم‌های عملی برداشتیم، هم به کودک مسئولیت‌پذیری یاد می‌دهیم و هم وی را آماده ورود به اجتماع می‌کنیم. خلأهای تربیتی که این کودک نتوانسته به طور طبیعی دریافت کرده و رشد کند، مانند یک خانواده پرمهر در شوق زندگی اجرا می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: این ابتکارات، جنس مدیریت مادرانه دارد و این نگاه مادرانه و مدیریتی باید توسعه پیدا کند که می‌تواند برگ زرینی در دستگاه قضایی و افتخار بزرگی برای دادگستری خراسان رضوی باشد. باید به زنان توانمند، ارزشمند و باتجربه خود بیشتر اعتماد و توجه کنیم و کار‌های بزرگ را به آن‌ها بسپاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->