به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی چایچیمطلق در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به حضور و نیاز زائران و مسافران در ایام نوروز، تاکسیرانان موظف شدهاند حداقل ۱۲ ساعت فعالیت داشته باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد ادامه داد: تاکسیهای تحت مدیریت این سازمان به صورت گردشی، خطی و سامانه تلفنی فعالیت و خدمترسانی میکنند.
چایچیمطلق تصریح کرد: مهمترین مسئله زائران و مسافران دریافت کرایه براساس نرخ مصوب و قانونی است که در همین راستا ۷ خط تاکسیرانی در اطراف حرم مطهر رضوی، فاکتور سفر صادر میشود که صدور فاکتور شکایتها را کاهش و رضایتمندی مسافران را افزایش داده است.
عضو کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: برای افزایش نظارت مردمی ۴ هزار برچسب اطلاعرسانی نرخ کرایه و تلفن تماس برای رسیدگی به شکایت مسافران، در خودروهای تاکسی نصب شده است.
چایچیمطلق در ادامه عنوان کرد: بر اساس آئین نامه انضباطی، تاکسیرانانی که نرخ مصوب را رعایت نکنند برای نخستین نوبت ۲۰۰ هزار تومان جریمه میشوند و در نوبتهای بعدی جریمه بیشتری در نظر گرفته شده است البته پس از بروزرسانی این آئین نامه بازدارنده بوده است.
وی افزود: طی اطلاعیهای ضرورت نصب برچسب کرایه بر اساس تاکسیمتر و فاکتور سفر به تاکسیرانان اعلام شده است که برچسب نرخ ثابت در خطوط دارای کرایه ثابت و برچسب محاسبه کرایه بر اساس تاکسیمتر در سایر خطوط و تاکسیهای گردشی، برچسب محاسبه کرایه بر اساس فاکتور سفر در خطوط مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی ضروری است و افرادی که این برچسب را ندارند یا مخدوش شده، برای دریافت برچسب کرایه (رایگان) به شرکتهای مدیریت خطوط مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد گفت: شهروندان در صورت هر گونه شکایت با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۵ -۰۵۱ یا با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند.