به گزارش شهرآرانیوز، جواد واحدی امروز چهارشنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۳ در بازدید از قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود:راه اندازی این قرارگاه عملیاتی، ابتکاری است که میتواند الگویی برای سایر استانهای کشور باشد. معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ادامه داد: در این قرارگاه که به صورت شبانه روزی فعال است کمیتهها به صورت روزانه وضعیت خدمت رسانی و اقدامات و برنامهها را رصد میکنند و چنانچه مانع، چالش یا مشکلی باشد بلافاصله برطرف میشود.
وی با اشاره به بازدید از خدمت رسانی به زائران در خراسان رضوی اظهار کرد: در بازدید که از سطح شهر، اماکن گردشگری و مراکز اقامتی داشتم به نظر میرسد هماهنگی بسیار خوبی در این استان وجود دارد و استاندار، معاونان و مدیران کل استان برای خدمت به زائران و مسافران تعامل و همدلی کامل دارند. واحدی با اشاره به وضعیت آب و هوایی و بارش باران گفت: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز سفرها سنگین شده، همچنین پیش بینی بارندگیها باعث شده که در برنامههای سفر مردم تغییر ایجاد و به بعد از چهارم فروردین منتقل شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: ضریب اشغال مراکز اقامتی خراسان رضوی در حال حاضر حدود ۵۰ درصد است و در چند روز آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد خواهد رسید. او با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر نظارت بر قیمتها و ارائه خدمات تصریح کرد: با تعامل صورت گرفته در استان بر قیمتها نظارت جدی و دقیق وجود دارد و در مراکز اقامتی، خدماتی و گردشگری نیز مردم رضایتمندی بالایی دارند.
همچنین سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران و گردشگران نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه کرد و گفت: حدود ۱۰۰ مسئله مرتبط با زائران و مسافران در استان احصا و در راستای حل این مسائل برنامه ریزی شده است.
وی افزود: فعالیت قرارگاه عملیات خدمات سفر زائرین استان از ۱۵ اسفند با مانور خدمت رسانی آغاز و با رصد خدمت رسانی به صورت روزانه گزارش ارائه میشود. موسوی تصریح کرد: ۱۸ ایستگاه استقبال زائر در جادههای استان افتتاح ایجاد و تا پایان ایام نوروز خدمت رسانی به مسافران و زائران را برعهده دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد زائران و مسافران از طریق زمینی و جادهها وارد استان میشوند، نمازخانهها و سرویسهای بهداشتی جادههای استان ساماندهی شد و در حال حاضر ۱۵۷۹ چشمه سرویس در محورهای اصلی سرویس دهی دارند.
وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات با کیفیت به زائران و مسافران اظهار کرد: جامعه هتلداران و دیگر تشکلهای حرفهای گردشگری با بیش از ۱۷۰ بازرس بر خدمات رسانی به زائران نظارت دارند و بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری را انجام میدهند.