فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

شب بارش

  • کد خبر: ۲۱۹۶۵۳
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
شب بارش
عکس علی عبداللهی عکاس خوب مشهدی نمونه بسیار موفق و خوبی است در انتقال معنای شب قدر. طوری که ذهن آشنا به شاخصه‌های تعریف شده برای این شب روحانی مهم، می‌تواند در عینیت هم درون عکس آن را بیابد.

آنسل آدامز یکی از چهره‌های مهم تاریخ عکاسی در دنیا می‌گوید: یک عکس عالی، عکسی است که به طور کامل آنچه را که فرد در عمیق‌ترین معنای آن جست وجو و سپس احساس می‌کند، درباره چیزی که در حال عکاسی است بیان می‌کند.

چند واژه کلیدی، چون دو سوی معادله‌ای ریاضی وار در گفته آدامز وجود دارد که بررسی اش برای نتیجه گرفتن اهمیت دارد. اگر معادله بخواهد به جواب عکس عالی منتهی بشود نیاز به چه چیز دارد؟! آنسل آدامز ترکیب بندی خارق العاده یا تکنیک‌های پیچیده را برای رسیدن به این جواب در معادله خود قرار نداده است. بلکه او از پس سال‌ها ممارست «معنا» را بنیان عکس می‌داند که با جست وجو و احساس‌ می‌توان به آن رسید و در نتیجه در مسیر تولید و ثبت یک عکس عالی قرار گرفت.

در واقع عکاس با نوعی طی طریق روبه رو خواهد بود.
شرح و مقدمه‌ای که ذکر شد در برخی موقعیت و فضا‌ها وجه بسیار پررنگ‌تر و حساس تری را به خود می‌گیرد. به عنوان مثال در پس یک آیین قدیمی، معنای غیر بصری و نهفته آن شاید به حماسه برگردد و عکاسی که بتواند این معنا را در کنار جوانب متظاهر در دوربین خود ثبت کند به عکس موفقی رسیده است.

عکس علی عبداللهی عکاس خوب مشهدی نمونه بسیار موفق و خوبی است در انتقال معنای شب قدر. طوری که ذهن آشنا به شاخصه‌های تعریف شده برای این شب روحانی مهم، می‌تواند در عینیت هم درون عکس آن را بیابد.

تصویر زنی ایستاده در حرم امام رضا (ع) و زیر بارش باران بهاری در یکی از شب‌های قدر. چشم هایش را بسته است و قرآن را در آغوش گرفته است. این عکس سینمایی تمام آنچه را که در تعاریف شب قدر آمده است در خود دارد.

در فضایی بارانی، عکاس با هوشمندی پرتره زن را ثبت کرده است و به همین دلیل باعث وضوح و جدایی سوژه از اطراف شده است و در کنار این رویکرد تکنیکی حس و حال مغروق زن در احوال و چهره اش باعث شده است که او را کامل کنده شده از محیط پیرامونش ببینیم.  آشنای وصف شب قدر خوب می‌داند که وصل شدن به معبود و راز و نیاز در شب قدر یکی از شاخصه‌های مهم این شب است. شبی که شب نزول برکات و نزول فرشتگان بر زمین و بارش باران بهار است.

عکس: علی عبداللهی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->