تشویق ۵ دقیقه‌ای برای «ماموریت غیرممکن» تام کروز نقدپذیری به سبک فراستی؛ «هیچی، مزخرف می‌گویند» فروش ۳۵۰ میلیاردی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اعتراض کارکنان جشنواره فیلم کن به وضعیت حقوقی خود نام‌آوران شاهنامه بر روی پرده تبارشناسی آمدند ابراز همدردی و اظهارات رئیس صداوسیما در بازدید از محل انفجار بندر شهید رجایی بندرعباس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم احیای سازمان کشور‌های فارسی‌زبان با محوریت مشهد معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی: نباید بین هویت ملی و مذهبی تقابل ایجاد کرد | شاهنامه ظرفیتی مغفول در گردشگری فرهنگی رئیس انجمن نسخ خطی ایران از روشی جدید برای تعیین قدمت اسناد خبر داد نقالی، صدای امروزِ فردوسی | گفت‌وگو با پریسا سیمین‌مهر، نقال بین‌المللی شاهنامه فردوسی یاحقی: شاهنامه با نقش‌آفرینی در ساخت هویت فرهنگی ایرانیان، از دیگر آثار متمایز شده است فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴) نشست‌های علمی همایش ملی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد برنامه‌های تلویزیون در اولین سالگرد شهادت شهید جمهور برگزاری آیین قرآنی ابراهیم به‌مناسبت سالگرد شهادت شهید جمهور در مشهد
سرخط خبرها

مروری بر کارنامه هنری «مارلون براندو» به بهانه صدسالگی‌اش

  • کد خبر: ۲۲۰۰۵۶
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
مروری بر کارنامه هنری «مارلون براندو» به بهانه صدسالگی‌اش
به بهانه صدسالگی مارلون براندو مروری بر بازی‌های وی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارلون براندو یکی از مشهورترین بازیگران دنیاست. بازیگر هالیوودی که در ۳ آپریل ۱۹۲۴ متولد شد و نامش همیشه در فهرست بازیگران برتر تمام دوران به‌خاطر کار‌های افسانه‌ای که انجام داده قرار گرفت. بسیاری از بازیگران تاریخ هالیوود موفقیت‌های مارلون براندو را در سینما به‌دست نیاوردند. از کار با تنسی ویلیامز روی صحنه گرفته تا بازی در فیلم‌های فرانسیس فورد کاپولا. براندو برخلاف بسیاری دیگر، دنیای داستان سرایی را به خوبی دیده بود و می‌شناخت.

مارلون براندو دو بار اسکار بهترین بازیگری را به دست آورد. یک بار برای فیلم «در بارانداز» و دیگری برای فیلم «پدرخوانده». شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی تری مالوی به عنوان جوان شورشی و کله شق به دون کورلئونه در جایگاه یک رئیس مافیای آرام و خونسرد تبدیل شود. همفری بوگارت به درستی گفته بود که "من با کت و شلوار وارد سینما شدم و به عنوان یک گنگستر لات جا افتادم و براندو با تی‌شرت و جین به سینما آمد و بجای یک جنتلمن در آن شناخته شد"

در مورد براندو مى‌توان گفت که: بازیگرى مثل هر خصلت و رویدادى، بر اثر گذشت زمان تغییر مى‌یابد، اما “براندو” به قماش بسیار کم شمارى تعلق دارد که از خود این هنر نیز فراتر مى‌وند و بدل به چیزى بزرگتر از بازیگرى مى‌شوند و حتى “متداکتینگ” فقط به وسیله‌اى در دست آنها تبدیل مى‌گردد.

مارلون براندو از این مرز هم عبور کرده و مثل “گرتا گاربو”، “میکى ماوس” و “چارلى چاپلین” از نمادهاى سینما شده است. مى‌توانیم تمام عیب‌هاى براندو را بشمریم و از کناره‌گیرى‌هاى بیمارگونه او از اجتماعى که وى دیگر قادر به هضم و جذب و تحمل آن نبود، با تأسف یاد کنیم. اما ترجیح مى‌دهیم کارهایى کلاسیک مثل “دربارانداز”، “اتوبوسى به نام هوس” و “مردان” را تماشا و اعتراف کنیم “براندو” در آنها کسى بود که امکان نداشت از او چشم برگیریم و پیشنهادى را ارائه مى‌کرد که رد کردن آن غیر ممکن بود.

منبع: سی و یک نما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->