فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

مروری بر کارنامه هنری «مارلون براندو» به بهانه صدسالگی‌اش

  • کد خبر: ۲۲۰۰۵۶
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
مروری بر کارنامه هنری «مارلون براندو» به بهانه صدسالگی‌اش
به بهانه صدسالگی مارلون براندو مروری بر بازی‌های وی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارلون براندو یکی از مشهورترین بازیگران دنیاست. بازیگر هالیوودی که در ۳ آپریل ۱۹۲۴ متولد شد و نامش همیشه در فهرست بازیگران برتر تمام دوران به‌خاطر کار‌های افسانه‌ای که انجام داده قرار گرفت. بسیاری از بازیگران تاریخ هالیوود موفقیت‌های مارلون براندو را در سینما به‌دست نیاوردند. از کار با تنسی ویلیامز روی صحنه گرفته تا بازی در فیلم‌های فرانسیس فورد کاپولا. براندو برخلاف بسیاری دیگر، دنیای داستان سرایی را به خوبی دیده بود و می‌شناخت.

مارلون براندو دو بار اسکار بهترین بازیگری را به دست آورد. یک بار برای فیلم «در بارانداز» و دیگری برای فیلم «پدرخوانده». شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی تری مالوی به عنوان جوان شورشی و کله شق به دون کورلئونه در جایگاه یک رئیس مافیای آرام و خونسرد تبدیل شود. همفری بوگارت به درستی گفته بود که "من با کت و شلوار وارد سینما شدم و به عنوان یک گنگستر لات جا افتادم و براندو با تی‌شرت و جین به سینما آمد و بجای یک جنتلمن در آن شناخته شد"

در مورد براندو مى‌توان گفت که: بازیگرى مثل هر خصلت و رویدادى، بر اثر گذشت زمان تغییر مى‌یابد، اما “براندو” به قماش بسیار کم شمارى تعلق دارد که از خود این هنر نیز فراتر مى‌وند و بدل به چیزى بزرگتر از بازیگرى مى‌شوند و حتى “متداکتینگ” فقط به وسیله‌اى در دست آنها تبدیل مى‌گردد.

مارلون براندو از این مرز هم عبور کرده و مثل “گرتا گاربو”، “میکى ماوس” و “چارلى چاپلین” از نمادهاى سینما شده است. مى‌توانیم تمام عیب‌هاى براندو را بشمریم و از کناره‌گیرى‌هاى بیمارگونه او از اجتماعى که وى دیگر قادر به هضم و جذب و تحمل آن نبود، با تأسف یاد کنیم. اما ترجیح مى‌دهیم کارهایى کلاسیک مثل “دربارانداز”، “اتوبوسى به نام هوس” و “مردان” را تماشا و اعتراف کنیم “براندو” در آنها کسى بود که امکان نداشت از او چشم برگیریم و پیشنهادى را ارائه مى‌کرد که رد کردن آن غیر ممکن بود.

منبع: سی و یک نما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->