تصادف رانندگی در بزرگراه پیامبر اعظم مشهد یک مصدوم بر جای گذاشت (۲ مرداد ۱۴۰۳) تغذیۀ سالم راهی برای افزایش ایمنی بدن در برابر هوای آلوده طراحی کیت تشخیص «مننژیت» پژوهشگران مشهدی آیا ادارات استان اصفهان روز پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود خدمات دهی به بیماران سکته قلبی در سه مرکز درمانی مشهد بیش از ۳۰ درصد سالمندان یک بار در عمر خود، سقوط را تجربه می‌کنند سازمان سنجش کشور به تشریح اقدامات ۳۳ ماه گذشته خود پرداخت همه‌چیز درباره مراسم ازدواج «آنانت آمبانی» و «رادیکا مرچنت» آیا پشه آئدس به خراسان شمالی رسیده است؟ جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان‌رضوی نقش انرژی خورشیدی در شکل‌دادن به شهرهای پایدار آینده پیرترین ببر سیبری ایران در باغ‌وحش ارم تلف شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) با گریه و لج بازی کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش چه کنیم؟ وجود پشه آئدس در ۶ استان کشور (۲ مرداد ۱۴۰۳) الزام در دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان سربازی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم تا اوایل هفته آینده
سرخط خبرها
سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر:

کشف ۸۵۰ تن مواد مخدر در سال گذشته

  • کد خبر: ۲۲۰۵
  • ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کشف ۸۵۰ تن مواد مخدر در سال گذشته
۷۰ درصد کشفیات مواد افیونی از شهر‌های شرقی کشور بوده است
راحله حسین زاده- سال‌هاست که اعتیاد در جامعه ما سرآغاز سایر آسیب‌های اجتماعی شده و بی‌تردید یکی از بلا‌هایی است که اکنون سایه شوم آن بر سر جوانان و نوجوانان ما افتاده و موجب شده تا به گفته سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ۲ درصد دانش آموزان کشور را گرفتار این بلای خانمان سوز کند، آماری که حالا زنگ خطر آن بلندتر از همیشه به گوش مسئولین و سازمان‌های مردم نهاد رسیده تا محمدحسن جهان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در نشست تخصصی با سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه پیشگیری از اعتیاد اولویت اول کاری خود در تابستان را بر جامعه هدف دانش آموزان عنوان کند.

بی‌شک سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های پیشگیرانه و اهداف اصلی رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی ایفا می‌کنند نکته‌ای که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ضمن تائید آن هدف خانه تشکل‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استان را ایجاد همراهی و همدلی در محله‌های حاشیه شهر مشهد با محوریت مردم بیان کرد که در این راه از حضور ۱۷۰ یاریگر در استان بهره می‌برد.

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست غایب بودن پدران و مادران شاغل در محیط خانواده را عامل مهمی در رها شدن فرزندان و پدیده اعتیاد در بین جوانان دانست.

او اولویت اول در حوزه پیشگیری از مواد مخدر را جوانان و نوجوانان معرفی و به استفاده از پتانسیل نهاد‌های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد. به گفته منتظرالمهدی فرآیند اجتماعی شدن کودکان حاشیه شهر مشهد باید از مسیر درست انجام شود تا در آینده کمتر به آسیب‌های اجتماعی مبتلا شوند.

این مقام مسئول دلیل افزایش مصرف مواد مخدری مانند «گل» و «ماریجوانا» را عدم آگاهی مردم دانست و گفت: ۴۰ درصد افراد مصرف کننده از عوارض این مواد اطلاع نداشتند و تصور می‌کردند که گیاهی است. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خصوص درمان معتادان با متادون هم گفت: این ماده باعث می‌شود افراد مصرف کننده شیشه کمتر دچار توهم شوند و میزان اعمال خطر آفرین آن‌ها کاهش یابد. درست است که متادون درمان قطعی نیست، اما می‌تواند اثرات مواد مخدر را کم کند و لازم به تاکید است که کسی با متادون معتاد نمی‌شود.

به گفته وی در سال گذشته ۸۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف و از این مقدار ۶۵۵ تن توسط نیروی انتظامی به دست آمده که ۷۰ درصد کشفیات از شهر‌های شرقی کشور بوده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد شهدای مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته را هم ۱۷ نفر بیان کرد و مدعی شد که ۱۰ درصد مواد مخدر ورودی به کشور کشف می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->