خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ظرفیت باجه‌های تحویل پست در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

  • کد خبر: ۲۲۲۴۲۱
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
ظرفیت باجه‌های تحویل پست در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
مدیرکل پست خراسان‌رضوی گفت: به ظرفیت باجه‌های تحویل پست مرکزی با افزایش مراجعه‌کنندگان افزوده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز مشکلات مردم در قسمت معطله پست و تحویل بسته‌های پستی در شرکت پست موضوعی است که گاهی پیامک‌هایی در این زمینه از شهروندان دریافت می‌کنیم. به‌تازگی نیز شهروندان در مورد برخی مشکلات مربوط به تأخیر در تحویل بسته‌ها و همچنین ارائه خدمات در بخش معطله پست مواردی را به تحریریه صفحه صدای مردم منتقل کرده‌اند.

 یکی از مشکلات اساسی در این زمینه، تأخیر مداوم در تحویل بسته‌هاست که برای مردم ناخوشایند و مشکل‌ساز است. این تأخیر ممکن است به دلیل بهره‌مند نبودن از نیروی کافی در تحویل بسته‌ها یا نبودن زیرساخت‌های کافی به وجود آید. همچنین، قسمت معطله پست برای بسیاری از مردم بسیار مهم است.

مردم برای دریافت بسته‌ها و نامه‌های خود به شرکت پست اعتماد می‌کنند و انتظار دارند که خدمات پستی به صورت سریع و کارآمد ارائه شود، اما در تماس‌ها و پیامک‌های شهروندان مشکلات مربوط به بخش معطله پست باعث نارضایتی شده است که از روزنامه شهرآرا خواستار پیگیری آن شده‌اند. به طور کلی، مشکلات مردم در قسمت معطله پست و تحویل بسته‌های پستی در شرکت پست نیازمند توجه و راه‌حل‌های جدی و مؤثر است تا این سرویس به نحو ایده‌آل و با‌کیفیت ارائه شود و اعتماد عمومی را به خود جلب کند.

یک کارمند با ۴۰ نفر ارباب رجوع!

اما برای بررسی میدانی گلایه شهروندان، به ساختمان مرکزی اداره‌کل پست استان در خیابان امام خمینی (ره) می‌روم. در حیاط این اداره، بنر بزرگی برای جذب نیرو در توزیع بسته‌های پستی نصب شده است. سپس به طبقه دوم این ساختمان قدیمی و به بخش معطله می‌روم. اولین چیزی که مشاهده می‌کنم، دو باجه با یک کارمند و حدود چهل نفر در انتظار نوبت.

روی درودیوار این بخش نیز نوشته شده که عکس‌برداری و فیلم‌برداری ممنوع است. با یکی از شهروندان درباره حضورش در این بخش گفتگو می‌کنم. او می‌گوید: گواهی‌نامه من را مأمور شرکت پست به در منزل آورده بود ولی در محل نبودم و سریع به پست مرکزی آورده‌اند، در صورتی که منزل من در بولوار وکیل‌آباد است و حداقل باید چند روز در یکی از مناطق پست شهر انبار می‌شد که از آنجا بگیرم، نه اینکه به پست مرکزی تحویل دهند که این همه وقت بگذارم تا به اینجا بیایم. زمان رسیدن به این محل یک طرف، انتظار یک طرف. در این بخش حداقل یک تا دو ساعت نیز باید معطل شوم. یکی از شهروندان به دلیل کمبود صندلی، ایستاده و منتظر نوبتش است. از او درباره علت حضورش می‌پرسم. 

این شهروند بیان می‌کند: آمده‌ام کارت سوختم را از اینجا بگیرم. قرار بود به در منزل بیاورند ولی، چون نبودم حالا به اینجا آورده‌اند. شرایط را خودتان می‌بینید. فقط یک کارمند پاسخگوی این حجم از مراجعات مردمی است. با این تعداد افرادی که مراجعه کرده‌اند حداقل باید سه تا چهار نفر را برای پاسخگویی ارباب‌رجوع در نظر بگیرند.

زمان نگهداری بسته‌ها در باجه‌های تحویل چقدر است؟

بقیه شهروندان منتظر در نوبت هم چنان ناراحت و کلافه هستند که تمایلی به صحبت ندارند.
با مشاهده وضعیت بخش معطله پست، موضوع را با مدیر کل پست استان خراسان رضوی در میان می‌گذاریم. محمدرضا شفیعی بیان می‌کند در هر باجه تحویل پست مرکزی (واقع در طبقه دوم و انبار مبادلات) دو نفر متصدی مشغول پاسخگویی هستند. در مواقع ازدحام از ظرفیت دیگر همکاران نیز برای پاسخگویی استفاده می‌شود.

او در توضیحات تکمیلی می‌گوید: باجه‌های تحویل در ۹ نقطه پستی سطح شهر مشغول پاسخگویی به شهروندان در نواحی ۴، ۷، ۸، ۹ و دفاتر پست شهید رجائی، قاسم‌آباد، جاهدشهر، توس و سجاد است. این تعداد باجه به منظور رفاه شهروندان و حذف سفر‌های درون‌شهری لحاظ شده است.

او درباره زمان نگهداری بسته‌های پستی در باجه تحویل بیان می‌کند: مدت نگهداری مرسولات در باجه تحویل بر اساس نوع مرسوله (پیشتاز و سفارشی) و مفاد دستورالعمل‌های مربوط انجام می‌گیرد. مدت نگهداری سفارشی پانزده روز، پیشتاز داخله پنج روز، پیشتاز خارجه وارده پانزده روز، کارت سوخت تا زمان مطالبه طرف قرارداد، امانات داخله پانزده روز، کارت خودرو سه ماه و گذرنامه یک ماه است.

مدیر کل پست استان درباره خدمات پست در ایام نوروز نیز می‌گوید: بسته امانت داخله در صورت صحت آدرس و عدم دسترسی به گیرنده پانزده روز در باجه تحویل نگهداری و در صورت مطالبه نکردن گیرنده به مبدأ عودت می‌شود. پست استان در تعطیلات نوروزی از مورخه ۲۹‌اسفند تا ۱۵‌فروردین به غیر از روز‌های یکم و سیزدهم فروردین فعال بوده و تمامی باجه‌ها آماده ارائه خدمت به شهروندان بوده‌اند.

همچنین تعداد ۳۶۳ هزارو ۸۵۲ مرسوله در نیمه اول نوروز وارد استان شده و به محض وصول در چرخه توزیع قرار گرفته است. باجه‎‌های تحویل نیز در ایام نوروز فعال بوده و تمام عملیات قبول، آماده‌سازی، رهسپاری و توزیع به استثنای روز‌های یکم و سیزدهم انجام شده است.

معطلی در بخش معطله پست!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->