اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

نوروز در قرنطینه کرونا

  • کد خبر: ۲۲۶۱۶
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
نوروز در قرنطینه کرونا
شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از مرز ۱۶۰۰ نفر عبور کرد
ملیحه فلاح
malihefallah@gmail.com
سرانجام تعطیلات متفاوت نوروز ۹۹ هم با میزبانی از میهمانی ناخوانده به نام «کروناویروس» به پایان رسید. ویروسی که پایش را یک ماه قبل از بهار به کشور باز کرد، روز‌های زمستانی متفاوتی را برای مردم و مسئولان رقم زد و باعث مجازی شدن زندگی اجتماعی در عرصه‌های مختلف شد؛ از زیارت مجازی بارگاه منور رضوی و لغو سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب در آستان امام رئوف (ع) تا دید و بازدید‌های مجازی و ممنوعیت رفت‌وآمد وسایل نقلیه در روز طبیعت، گوشه‌ای از تغییرات در نوروز ۹۹ بود.
تأثیر محدودیت‌های ایجادشده برای جلوگیری از شیوع این ویروس با تعطیلی چاپخانه‌ها به روزنامه‌ها هم رسیده و باعث شده است که شما در اولین روز انتشار شهرآرا در سال ۹۹ آن را به‌صورت نسخه الکترونیکی دریافت کنید.
کرونا در تعطیلات نوروزی نیز بیکار نبود و از ۲۸ فروردین‌ماه تا روز گذشته با ابتلای ۳۷ هزار و ۱۴ نفر دیگر در کشور به این بیماری، مجموع مبتلایان را از ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر رساند. آمار افراد فوت‌شده بر اثر این ویروس نیز با افزایش ۲۳۰۶ نفر به ۳۲۹۴ نفر رسید. در بخش دیگری از این آمار به وخامت حال ۴۰۳۵ نفر و غربالگری حدود ۶۰ میلیون نفر باید اشاره کرد. بهبود ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر در این مدت نکته مثبت در آمار وزارت بهداشت است. با این وجود ایران از رتبه سوم جهان در ابتلا به کرونا در روز‌های پایانی سال ۹۸ تا زمان تهیه این گزارش به رتبه هفتم در دنیا رسیده است.
آمار خراسان‌رضوی نیز به تبع کشور در این مدت افزایش داشته، اما باتوجه به اینکه از ۴ فروردین تاکنون وزارت بهداشت آمار تفکیکی استان‌ها را از گزارش خود حذف کرده است و مسئولان استان نیز آمار را با تأخیر ارائه می‌دهند، در اینجا به آخرین آمار ارائه‌شده در ۱۴ فروردین اشاره می‌کنیم. بر این اساس آمار مبتلایان به کووید ۱۹ از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین با افزایش ۱۰۰۹ نفر در استان به ۱۶۲۲ تن افزایش یافته و متأسفانه با جان باختن ۲۱۶ نفر دیگر، مجموع آمار جان‌باختگان قطعی کووید ۱۹ به ۲۵۶ نفر رسیده است.
در این مدت مسئولان مانند روز‌های قبل، از مردم می‌خواستند که در خانه بمانند و از سفر‌های نوروزی و رفت‌وآمد‌های غیرضروری خودداری کنند. با وجود این، کادر درمانی فداکار و همچنین مسئولان ذی‌ربط در این مدت تلاش داشتند که با انجام کار‌های لازم و ضروری کروناویروس را شکست دهند و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند. مدیریت‌شهری مشهد نیز در کنار دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول به اقدامات خود از جمله ضدعفونی کردن روزانه بیش از ۵۷ محله، معابر شهری، راه‌اندازی جایگاه ضدعفونی فردی با فناوری خاص برای اولین‌بار در کشور در ورودی عوارضی مشهد و همچنین ضدعفونی ۲۴ ساعته خودرو‌های ورودی به شهر، ادامه داد. البته اقدامات مدیریت‌شهری مشهد فقط به این موارد ختم نمی‌شد. توزیع مواد ضدعفونی‌کننده که آخرین مورد آن اهدای ۳۰هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده به ساکنان محلات کم‌برخوردار بود، تلاش در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، توزیع قرص ویتامین دی در ۲ مرحله بین کارگران شهرداری که در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند، حمایت از گروه‌های جهادی در راستای مقابله با شیوع کرونا، عزم جدی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و برپایی پویش «چراغی برافروز» فقط گوشه‌ای از تلاش‌های مدیریت‌شهری مشهد برای مقابله با این ویروس بوده است. حالا سازمان جهانی متروپلیس پلتفرمی را با عنوان «شهر‌ها برای بهداشت جهان» راه‌اندازی کرده و از اعضای خود خواسته است اقدامات خود در این زمینه را برای استفاده سایر شهر‌های جهان به اشتراک بگذارند. اقدامات مشهد نیز توسط گروه همکاری‌های بین‌المللی علمی تخصصی شهرداری مشهد، در ۲ گزارش مجزا در این سامانه ارائه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->