پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در شرق کشور (۷ خرداد ۱۴۰۳) به چند دلیل با عجله غذا نخورید با خوردن آش ریواس، هزار و یک جور فایده به بدنتان برسانید | معجون سلامتی در دیگ خانگی! آیا پیاده‌روی پس از غذا خوردن به هضم غذا کمک می‌کند؟ طوفان در آمریکا ۱۱ کشته برجای گذاشت (۶ خرداد ۱۴۰۳) با یک ساعت پیاده روی چقدر وزن کم می‌کنید؟ نشت شدید مواد شیمیایی از تانکر سوخت مهار شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) با این خوراکی‌ها زودتر پیر می‌شوید حادثه در باشگاه ورزشی بانوان ۷ مصدوم بر جای گذاشت(۶ خرداد ۱۴۰۳) مصرف قهوه برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است! آیا برنج قهوه‌ای سالم است؟ فواید فوق‌العاده سیر را بشناسید | از درمان سرماخوردگی تا پیشگیری از آلزایمر قتل فجیع پسر جوان با ۵ ضربه چاقو کولیک نوزاد هیچ دارویی ندارد | مصرف این داروها برای کودکان کمتر از دو سال احتمال مرگ را افزایش می‌دهد هشدار اورژانس کشور درباره افزایش ۴۶درصدی غرق‌شدگی‌ها ساخت ۷ هزار مدرسه در دوره رئیس جمهور شهید ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود قتل دلخراش پسر جوان با قیچی آرایشگری معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده

  • کد خبر: ۲۲۶۲۶۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده
معاون آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی: همه نوبت‌های عقب‌افتاده توزیع شیر جبران شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ توزیع شیر رایگان در مدارس از مهر‌ماه سال گذشته و به‌دستور رئیس‌جمهور آغاز شد تا پس از پنج سال توقف، اجرای این طرح از سر گرفته شود؛ در خراسان‌رضوی هرچند که به گفته مدیرکل آموزش‌و‌پرورش این استان قرار بود از ۱۳‌آبان‌ماه شیر رایگان در مدارس توزیع شود، اما این امر به تأخیر افتاد و ۲۴‌آبان‌ماه زنگ توزیع شیر در مدارس استان نواخته شد تا دوباره اجرای طرحی که از سال‌۹۶ متوقف شده و دلیل آن کمبود منابع اعتباری بیان شده بود، از سر گرفته شود.

با‌وجود‌این باز هم خراسان‌رضوی سومین استانی بود که توزیع شیر رایگان را شروع کرد که در پی آن سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، اعلام کرد که قرار است ۸۰۰‌هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان (که ۳۰۰‌هزار نفر از آنها مشهدی هستند) هفته‌ای دو بار شیر دریافت کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا، بیان کرد: جزو استان‌هایی هستیم که بالاترین توزیع شیر را به واسطه هماهنگی‌های درون‌استانی و حمایت کارخانجات استان داشته‌ایم؛ بنابراین قرا بود تا پایان سال تحصیلی هر دانش‌آموز دست‌کم بیش از پنجاه وعده شیر را -هفته‌ای دو نوبت- دریافت کند.

جبران تأخیر توزیع شیر مدارس

صفدر سلطانی با اشاره به تأخیر توزیع شیر در ابتدای شروع سال تحصیلی، بیان کرد: برای جبران این تأخیر این اجازه را داده بودیم که مدارس در هفته سه یا چهار نوبت توزیع شیر داشته باشند. به‌همین‌دلیل، دانش‌آموزانی که احتمالا وعده کمتری شیر دریافت کرده بودند، پس از شروع سال‌۱۴۰۳ با افزایش ظرفیت کارخانجات در حال دریافت وعده‌های شیر هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه شیر و توزیع آن در مدارس، با مشکل چندانی در استان روبه‌رو نبوده‌ایم، گفت: اعتبار این طرح از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش و شیر توسط کارخانجات تأمین شد؛ ضمن اینکه در سال تحصیلی جاری شیر استرلیزه پاکتی مدنظر بود؛ به این دلیل که از نظر بهداشتی به‌خصوص در روستا‌ها مشکلی ایجاد نشود.

احتمال ورود دبیرستانی‌ها به طرح توزیع شیر

«توزیع شیر در سال آینده افزایش ظرفیت خواهد داشت؟» سلطانی با ابزار امیدواری از اینکه این طرح در سال تحصیلی آینده نیز ادامه پیدا کند، افزود: در سال تحصیلی جاری این طرح فقط برای دانش‌آموزان ابتدایی اجرا شد و هنوز دستورالعملی برای سال جدید ابلاغ نشده است، اما اگر قرار به افزایش ظرفیت باشد، باید دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز به مشمولان این طرح اضافه شوند. معمولا ابلاغیه‌ها تا پایان خرداد‌ماه اعلام می‌شوند تا برای سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی درباره گلایه‌‎ای که برخی والدین از دریافت چند وعده شیر در یک روز به دانش‌آموزان داشتند، بیان کرد: ممکن است این اتفاق در مدرسه‌ای رخ داده باشد و انکار نمی‌کنم، اما بازهم مدرسه امانت‌داری کرده و نوبت‌هایی را که عقب‌افتاده به دانش‌آموزان ارائه داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->