مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی: در دهه پایانی صفر ۱۳۷ هزار و ۲۴۷ زائر با ویلچر به حرم منتقل شدند مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: اتفاق خوب میزبانی مشهد در دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ مردمی بودن خدمتگزاری بود معاون سیاسی وزیر کشور: آموزش‌های دست اندرکاران انتخابات مقدمه برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک است پایان گرمای تابستان | روند کاهشی دما در مشهد و خراسان رضوی آغاز شد (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) اصلاح قانون برای شناسایی آتش‌نشانان قهرمان به عنوان «شهید» پیگیری گلایه مردم از رایگان نبودن تعدادی از خطوط اتوبوس رانی مشهد در روز‌های خاص دیدار فعالان احزاب سیاسی خراسان رضوی با معاون سیاسی وزیر کشور (۲۲ شهریور ۱۴۰۴) اجرای طرح «مغز بادوم» در ۱۶۵ مسجد مشهد با تکیه بر تجربه بزرگان خانواده رضا فخریان، فخر آتش‌نشانی مشهد پیام تسلیت معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس به مناسبت شهادت آتش‌نشان «رضا فخریان» تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی جان‌باختن آتش نشان مشهدی قانون جدید حکمرانی شهری، روی میز مجلس شورای اسلامی | اختیارات شهرداری‌ها افزایش می‌یابد بیش از ۳۵ همت، بدهی دولت به شهرداری مشهد| ۱۰ همت اعتبار ملی، ظرفیت خط یک قطارشهری را دوبرابر می‌کند + ویدئو پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مشهدمقدس درپی شهادت رضا فخریان، آتش‌نشان فداکار مشهدی پیام تسلیت شهردار مشهد مقدس درپی شهادت آتش‌نشان دلاور مشهدی، رضا فخریان تخفیف ۲۴ درصدی شهرداری مشهد برای عوارض ساختمانی تا پایان شهریور ۱۴۰۴ مهمترین و فوری‌ترین مسئله مشهد، فرزندآوری و جمعیت است شهردار مشهد مقدس: بازسازی معراج شهدا در مراحل پایانی قرار دارد آلودگی هوای مشهد ۱۰ روزه شد | کیفیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۲۰ شهریور ۱۴۰۴) منور شد جهان از نور احمد(ص) | خیابان امام رضا(ع)، میزبان جشن مردمی ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) + فیلم
سرخط خبرها

ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال

  • کد خبر: ۲۲۶۲۷۰
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی اعلام کرد: نخستین روز‌های امسال تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس نو وارد چرخه خدمت‌رسانی اتوبوس‌رانی مشهد شد، تا تیرماه نیز ۴۹ دستگاه دیگر وارد شهر می‌شود. قرار است تا پایان سال براساس دو قرارداد دیگر به ترتیب تعداد ۲۵۰ دستگاه و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز وارد شهر شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد با جمعیت ۳.۵ میلیون نفری خود و البته حضور میلیونی زائران، نیازمند ارائه خدمات متناسب با این جمعیت و زائران به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی است. ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد نیز با داشتن بیش از ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس به صورت روزانه نزدیک به یک میلیون سفر‌های درون شهری را سروسامان می‌دهد و به نوعی بالاترین سهم خدمت‌رسانی به سفر شهروندان مربوط به خدمات ارائه شده از سوی این ناوگان است، از همین رو توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شهری و اعضای شورای شهر مشهد است.

در همین راستا مجوز‌های مختلفی برای خرید اتوبوس از منابع شهرداری مشهد در اختیار مدیران سازمان اتوبوس‌رانی مشهد در سال جاری قرار گرفته است، مجوز‌هایی که اکنون به قرارداد با شرکت‌های مختلف منجر شده و پس از اینکه براساس یکی از قرارداد‌ها در نخستین روز‌های امسال تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس نو وارد چرخه خدمت‌رسانی اتوبوس‌رانی مشهد شد، تا تیرماه نیز ۴۹ دستگاه دیگر وارد شهر می‌شود. قرار است تا پایان سال براساس دو قرارداد دیگر به ترتیب تعداد ۲۵۰ دستگاه و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز وارد شهر شود تا به این ترتیب در پایان سال در مجموع بالغ بر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی اتوبوس‌رانی مشهد افزوده شود.

۱۷۱۷ اتوبوس در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره وضعیت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد با بیان اینکه در مشهد ۱۷۱۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس میدل باس مربوط به حوزه حمل‌ونقل درون شهری مشهد وجود دارد که از این تعداد ۴۵ درصد ناوگان فرسوده است، اظهار کرد: از مجموع تعداد ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد تعداد ۹۹۷ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۳۱ دستگاه میدل‌باس سازمانی، ۴۰۵ دستگاه مینی‌بوس خصوصی و ۲۸۴ دستگاه اتوبوس خصوصی با میانگین عمری بین ۷ تا ۱۰ سال فعال است.

محسن شریعتی با بیان اینکه این سازمان دارای ۳۶۹۷ ایستگاه و ۱۸ پایانه متمرکز و ۱۷ پایانه حاشیه‌ای (خطی) است، افزود: اتوبوس‌رانی مشهد دارای ۲۹ باجه فروش و شارژ من‌کارت و ۲۰۰‌پایانه دستگاه‌های خودکار شارژ من‌کارت و ۷۲۸ باب فروشگاه عامل شارژ من‌کارت در شهر مشهد است.

وی ادامه داد: به طور متوسط روزانه یک میلیون مسافر از ناوگان سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد استفاده می‌کنند. شریعتی درباره اقدامات این سازمان درباره نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: با توجه به تولیدات داخلی که از سوی شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود، قرارداد‌ها و ثبت سفارش‌های خرید اتوبوس انجام و برنامه‌ریزی برای تحویل این اتوبوس‌ها در حال انجام است.

وی تأکید کرد: در این راستا دو قرارداد کلان خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در ابتدای سال منعقد شده است و تأییدیه این قرارداد‌ها را از کمیته تطبیق فرمانداری گرفته‌ایم و به‌زودی این قرارداد‌ها به شرکت‌های تولیدی ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد افزود: همچنین از محل تعویض قرارداد خرید میدل‌باس در ابتدای سال، ۱۰ دستگاه اتوبوس وارد مشهد شد و روند تحویل‌گیری این اتوبوس‌ها به صورت ماهیانه به تعداد پانزده دستگاه اتوبوس انجام می‌شود که به احتمال زیاد در اواخر اردیبهشت‌ماه مرحله دوم این اتوبوس‌ها نیز وارد مشهد می‌شود.

در مجموع از محل این قرارداد تعداد ۵۹ دستگاه اتوبوس دیزلی و یک دستگاه اتوبوس برقی وارد مشهد می‌شود. وی درباره قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس نیز گفت: این قرارداد با شرکت نامیکران است و روند تحویل این خودرو‌ها حدود پنج ماه پس از ابلاغ قرارداد و پرداخت قسط اول انجام خواهد شد و روند تحویل‌گیری تا پایان سال انجام می‌شود. از تعداد ۲۵۰ خودروی مربوط به این قرارداد تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری دوکابین مربوط به خطوط بی‌آرتی و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ و ۱۵ متری است.

اتوبوس‌های آلمانی در خیابان‌های مشهد

شریعتی تأکید کرد: مبلغ قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس ۲۷۰۰ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: همچنین قرارداد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، مربوط به خرید اتوبوس‌های خارجی از شرکت «مان» است که روند تحویل‌گیری این اتوبوس‌ها نیز پس از مرحله اول پرداخت پول در دو مرحله به تعداد ۵۰ دستگاه برای هر مرحله انجام می‌شود. مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد افزود: اتوبوس‌های مربوط به قرارداد خارجی دارای استاندارد یورو ۶ و اتوبوس‌های مربوط به قرارداد داخلی اتوبوس‌های با استاندارد یورو ۵ است.

وی همچنین درباره خرید اتوبوس برقی گفت: در گذشته قراردادی برای تولید و خرید یک دستگاه اتوبوس برقی از سوی شهرداری مشهد به امضا رسید که این اتوبوس مراحل تست را هم گذراند و دارای معایبی بود که قرار بود آنها برطرف شود. هنوز این اتوبوس برنگشته است، اما در مجموع قیمت اتوبوس برقی دوبرابر قیمت اتوبوس دیزلی است. از همین رو تأمین این مدل ناوگان کار سختی است و باید بررسی کرد که دیگر کلان‌شهر‌ها در این‌باره چه اقدامی را انجام خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->