آقای دلون خوش آمدی!

  • کد خبر: ۲۲۶۹۴
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
آقای دلون خوش آمدی!
گزارش اختصاصی «شهرآرا» از ششمین روز جشنواره بین‌المللی فیلم کن
مسعود حکم‌آبادی؛ «فرانسه، کن»: روز ششم جشنواره بین‌المللی فیلم کن با یک اتفاق ویژه همراه بود. «آلن دلون» ستاره مطرح هالیود که با تصمیم جشنواره، نخل طلای افتخاری کن را دریافت کرد یک بار روی فرش قرمز قدم گذاشت تا با مردمی که ساعت‌ها در خیابان‌های اطراف جشنواره برای دیدنش صف کشیده بودند دیدار کند و یک بار هم در یک مسترکلاس حاضر شد و با خبرنگاران صحبت کرد.

«آلن دلون» که امسال با حواشی زیادی به عنوان دریافت کننده نخل طلای افتخاری کن معرفی شده بود با حضورش روی فرش قرمز به همه حواشی پایان داد.

پیش از این بنیانگذار جنبش «زنان و هالیوود» قدردانی از فردی که دیدگاه‌های فمینیستی دارد و تأیید کرده که زنانی را زده و از راست افراطی در حوزه سیاست دفاع می‌کند، مایه ناامیدی دانسته و با انتشار یک توییت گفته است دلون با این موضع‌گیری‌ها خودش را با نژادپرست‌ها و ضدیهودی‌ها در یک صف قرار داده است و کن با اهدای جایزه افتخاری به این بازیگر دارد از همین ارزش‌ها حمایت می‌کند.

جشنواره کن و مسئولان بلندپایه‌اش گرچه پاسخ مستقیمی به این نظریات ندادند، اما فقط اعلام کردند «آلن دلون» بخشی از تاریخ جشنواره کن است و بایستی از او تقدیر شود. خود این ستاره هالیود هم در مقابل پرسش خبرنگاران هیچ موضعی نگرفت و تنها به یک لبخند بسنده کرد.

«آلن دلون» به روال سابق جشنواره کن که یک فیلم مهم از دریافت‌کنندگان افتخاری نخل طلا را به نمایش می‌گذارد، فیلم «آقای کلاین» ساخته جوزف لوزی ساخته ۱۹۷۶ را برای نمایش در این جشنواره معرفی کرده است. این فیلم درباره فرانسه در دوران دولت ویشی در جنگ جهانی دوم است. دلون تهیه کننده و از بازیگران فیلم بود.

امروز، اما یک فیلم مهم هم به نمایش درآمد؛ «یک زندگی پنهان» ساخته «ترنس مالیک»، کارگردان آمریکایی فیلمی است که مردم حاضر در جشنواره و حتی خبرنگاران به شدت به دنبال بلیط تماشای آن هستند. مالیک در سال۲۰۱۱ با فیلم «درخت زندگی» موفق به دریافت نخل طلای کن شد.

مسئولان فستیوال مجبور شدند جهت تماشای خبرنگاران، بخشی از تلویزیون‌های مستقر در کاخ جشنواره را به نمایش این فیلم اختصاص دهند، چون ظرفیت حضور افراد در سالن اصلی نمایش فیلم تکمیل شده است.

از سوی دیگر و در محوطه بیرونی کاخ جشنواره و در سواحل زیبای مدیترانه، طبق برنامه، امشب قرار است فیلم مستند زندگی «دیه‌گو مارادونا» ستاره فوتبال دنیا به نمایش درآید. فیلمی که گفته می‌شود از روی بیش از ۵ هزار دقیقه فیلم‌های موجود درباره مارادونا توسط تیم سازنده مستند‌های موفق «سِنا» (قهرمان نامدار برزیلی مسابقات فرمول یک) و «ایمی» (خواننده و ترانه‌سرای مطرح بریتانیایی) است. این مستند را «آصف کاپادیا» کارگردانی و «جیمز گی ریس» و «پل مارتین» تهیه کرده‌اند.

گرچه مارادونا اعلام کرده که خودش در شهر کن حاضر خواهد شد و در کنار مردم به تماشای این فیلم خواهد نشست. اما هنوز خبر رسمی درباره ورود او به فرانسه منتشر نشده است. فیلم «دیه‌گو مارادونا» در بخش خارج از مسابقه و به عنوان تنها فیلم ورزشی حاضر در فستیوال امسال به نمایش درخواهد آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->