تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع)
سرخط خبرها

مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد

  • کد خبر: ۲۲۷۵۱۴
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد
همزمان با ایام دهه کرامت، مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان در رده سنی نوجوانان، به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی بزی، کشتی گیر فرنگی کار نوجوانان ناشنوای کشورمان، صبح امروز ۲۳ اردیبشهت ماه، طی مراسمی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، نخستین مدال طلای خود را که در مسابقات جهانی ۲۰۳۰ قزقیزستان کسب کرده بود، به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد.

امیر خالقی، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت و خیرمقدم به مهمانان این مراسم گفت: سنت حسنه اهدا مدال به موزه حرم مطهر رضوی توسط مرحوم غلامرضا تختی آغاز شد و به پیروی از جهان پهلوان تختی، تا کنون مدال‌های بیشماری به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شده است.

وی افزود: قهرمانان و پهلوانان با اهدا مدال‌های خود به بارگاه نورانی ثامن‌الحجج (ع)، افتخاراتشان را ماندگارتر می‌کنند.

معاون اداره کل نذورات آستان قدس رضوی به فرآیند دریافت مدال‌های اهدایی قهرمانان و پهلوانان به حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: مدال‌ها در دفاتر نذورات آستان قدس رضوی ثبت و ضبط می‌شود و در عرصه‌های مناسب در موزه بارگاه منور رضوی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مدال‌ها در موزه حرم مطهر رضوی به یادگار می‌ماند و سال‌های سال به نمایش گذاشته می‌شود تا انگیزه‌ای برای سایر مدال آوران شود و افتخارات خود را برای همیشه در حرم مطهر ماندگار کنند.

همچنین عبدالحسین ملک جعفریان، رئیس اداره گنجینه‌های آستان قدس رضوی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم با بیان اینکه گنجینه مدال آستان قدس رضوی دارای ۳۶۳ عدد مدال است، گفت: این مدال‌ها در ۶ ویترین با محوریت جانبازان و معلولان، جهان پهلوان تختی، کشتی، ورزش‌های رزمی نام آوران و افتخارات علمی نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: این مدال‌ها که نشان سال‌ها تلاش و سخت کوشی‌های قهرمانان کشورمان است، نشان‌دهده اوج ارادات آنها به امام رضا (ع) است که با اهدا به موزه حرم مطهر رضوی طلایی‌تر می‌شود

نایب رئیس هئیت ناشنوایان استان سیستان و بلوچستان، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این استان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، گفت: شاخص‌های اقتصادی این استان بسیار پایین است.

سراوانی تصریح کرد: در این استان مشکلات عمیقی در حوزه نوجوانان وجود دارد و ورزش زمینه مناسبی است تا جوانان و نوجوانان این استان در این مسیر تلاش کنند به موفقیت‌هایی نائل آیند.

مهدی بزی، کشتی‌‎گیر فرنگی کار نوجوانان ناشنوای کشور و اهدا کننده مدال نیز ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان آستان قدس رضوی ابراز کرد: ۱۸ سال سن دارم و از کودکی به ورزش کشتی علاقه داشتم و آرزو می‌کردم که قهرمان شوم.

وی افزود: قبل از آغاز مسابقات جهانی ۲۰۳۰ قزقیزستان، به شهر مشهد سفر کردم و در بارگاه نورانی ثامن الحجج (ع) از امام رئوف (ع) خواستم تا به آرزوی چندین و چند ساله خود برسم و در این مسابقات قهرمان شوم.

بزی با بیان اینکه این قهرمانی‌ام را از عنایت و الطاف خاص حضرت می‌دانم، ادامه داد: از آنجایی که نیت کرده بودم در صورت قهرمانی مدالم را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کنم، امروز این توفیق نصیبم شد تا در این مکان مقدس حضور یافته و مدالم در کنار مدال‌های رنگین قهرمانان کشورم در حرم قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->